Námořní a lodní doprava

Přístavní navigátoři manévrovali v Hamburku s jistotou do terminálu nejdelší loď

6. ledna zakotvila na kontejnerovém terminálu v Hamburku poprvé loď EUGEN MAERSK.

V noci sedmého ledna pokračovala dál v plavbě směrem Dálný východ. S délkou 397 metrů je to doposud nejdelší loď, která v liniových službách podnikla plavbu ze Severního moře až do Hamburku a zpět. Kontejnerovou loď E-třídy nasadilo rejdařství Maersk Line v čtvrtém čtvrtletí 2013 v relaci Asie – Evropa (AE 2) a nyní bude v Hamburku kotvit pravidelně na kontejnerovém terminálu Eurogate.  
 
Před tím byl tento kontejnerový obr ve službách relace AE 10, která obsluhuje další přístavy v Severní Evropě. Hamburk spojuje celkem 11 lodí v relaci AE 2 s přístavy Tanjung Pelepas (Malaysia), Hongkong, Singapur, Busan (Korea), dále pak s čínskými přístavy Dalian, Xingang, Qingdao, Ningbo Šanghai a Yantian. Celková okružní plavba trvá přibližně 77 dnů.
 
Loď EUGEN MAERSK je dlouhá 397 metrů, 56,4 metrů široká a pojme až 15.550 TEU.  Aby navigování fungovalo bez problémově, vyzkoušeli a  zdokonalili předem hamburští přístavní navigátoři připlutí i odplutí na speciálním simulátoru. „Se zkušenostmi, které máme na simulátoru již z dřívější doby kvůli odbavení velkokapacitních kontejnerových lodí s 16.000 TEU rejdařství CMA CGM a na základě aktuální rozvojové studie ke zhodnocení zvláštností lodí E-třídy v přístavu Hamburk, jsme na tyto velké lodě perfektně připraveni“, řekl Tim Grandorff, zástupce společenství přístavních lodivodů v Hamburku.
 
Připlutí lodě E-třídy rejdařství MAERSK do Hamburku je také znamením atraktivity tohoto labského přístavu. Zároveň z toho ale jasně vyplývá, že námořní doprava potřebuje nutně úpravu plavební dráhy na dolním a vnějším Labi. Připlutí takových kontejnerových obrů nesmí zakrýt skutečnost, že tyto lodě nemohou být plně naloženy a smí přístav Hamburk v současné době naplouvat pouze dle platného omezení ponoru a šířky lodě v omezeném časovém úseku.
 

Přečtěte si také

Back to top button