Logistika a sklady
Linde MH zahájilo prodej systému connect
Zahájení prodeje systému connect: řešení pro fleet management od Linde Material Handling.
Po úspěšném období testování uvádí Linde Material Handling (Linde MH) na trh svůj nový produkt pro správu flotil – systém „connect:“. Systém connect: poskytuje flotilovým manažerům přehledná data o řidičích a vozících, o jejich využití a místě užívání. Analýzy těchto dat zvyšují bezpečnost v interní logistice, přinášejí vyšší využitelnost zařízení díky optimalizaci, zajišťují méně poškození a efektivnější využívání vozíků – používání flotil se tak stává úspornějším ve všech ohledech.
„Funkce mohou být flexibilně kombinovány, intuitivní software je přizpůsobitelný počtu uživatelů a velikosti flotil. S výkonnými servery a jednoduchými moduly pro místní infrastrukturu, s nástroji pro získávání dat a reporting a spolu s atraktivními cenovými modely můžeme s connect: nakonfigurovat řešení, které je ideálně nastaveno podle individuálního přání zákazníka a umí využít potenciál každé flotily,” říká Maik Manthey, který je jako viceprezident pro New business & Products odpovědný za organizační jednotku Linde Connected Solutions.
„Během testovací fáze jsme od našich partnerů z pilotních projektů dostávali velmi pozitivní a konstruktivní zpětnou vazbu, kterou jsme hned promítali do optimalizace produktu, takže přicházíme již s vyzrálým řešením.”
Pilotní zákazníci
Hardwarové a softwarové komponenty produktové rodiny modulárního systému connect: byly testovány u osmi zákazníků, a to celkem na 800 vozících. Jedním z těchto pilotních zákazníků je závod Danish Crown v německém Essenu/Oldenburgu. Společnost používá hlavně skladovou techniku, ale kromě toho také čelní vysokozdvižné vozíky a retraky. Třísměnný provoz a práce v úkolu znamená, že jsou vozíky velmi intenzivně využívány a vystaveny zátěži vyplývající ze stálé výměny řidičů.
Hlavním cílem byla minimalizace poškození vlivem zkratového jednání, dále získávání informací o použití vozíků a řízení flotily a jejích řidičů. „Kontrola přístupu vedla k mnohem odpovědnějšímu používání vozíků a řízení flotily a řidičů,“ říká Helmut Egglseder, Head of Production ze závodu Danish Crown v Essenu/Oldenburgu.
„Řešení fleet managementu od Linde MH pro nás znamenalo obrovské zlepšení. Dříve jsme se snažili řídit naši flotilu na papíře, ale ne zcela to fungovalo, zejména kvůli tomu, že pracujeme ve třech směnách, 24 hodin denně, sedm dní v týdnu.“
Malé úsilí s velkým přínosem
Uživatelé stávajících řešení Linde MH mohou převést své systémy do nového connect:desk analytického a řídicího softwaru nebo získat on-line přístup k svým datům o flotilách přes connect:portal, který je dostupný na cloudových serverech Linde MH. Všechny komponenty pro vozíky, jako přístupové jednotky a jednotky pro přenos dat a čidla mohou být objednány také jako sada pro dovybavení vozíků jiných značek, takže connect: může být využit i pro smíšené flotily.
Ve srovnání s úsporným potenciálem jsou vzniklé náklady pro uvedení do provozu a provoz zvládnutelné. Instalace standardního Linde Bluetooth modulu pro lokální užití je velmi jednoduchá a není ani vyžadována, pokud jsou data zpracovávána na connect:portálu a přenášena na Linde servery pomocí GPRS.
Nové vozíky jsou komponenty vybaveny již z výrobního závodu a stávající vozíky a vozíky jiných značek mohou snadno dovybavit servisní technici. Aktualizace aplikace firmware a další funkce jsou do vozíků přenášeny bezdrátově a instalovány automaticky.
Každá funkce přináší další aplikace
K dnešnímu dni tvoří rodinu produktů connect: čtyři funkční skupiny: Access zahrnuje kontrolu přístupu pomocí RFID čipu nebo PIN kódu, jedná se o základ pro plánované využití flotily. Skupina Data zaznamenává motohodiny, detekuje nárazy a zajišťuje přenos chybových kódů – jedná se o moduly, které pomáhají optimalizovat provoz a údržbu a slouží jako prevence poškození vozíků.
Modul pro analýzu využití vozíků v čase, který sleduje zvedání, spouštění a přejezdy a také rychlost a další parametry, je součástí funkční skupiny Analysis. Zmíněné parametry poskytují informace o využití flotily jako například: Jsou využívány správné vozíky? Je využití vozíků optimální? Kolik se spotřebovává energie? Skupina Tracking v současnosti zatím zahrnuje vnitřní a venkovní moduly.
Čidlo detekuje, jestli je vozík používán v hale nebo ve venkovním prostředí. To umožňuje automatické snížení rychlosti, jako prevenci nehod. Dále je možné definovat přístupová omezení pro konkrétní vozíky. Později v letošním roce budou představeny moduly pro lokalizaci vozíků a nastavení zón, které umožní řízení funkcí vozíků s ještě větší přesností s ohledem na místo užívání vozíku a řidiče pro minimalizování nehod a poškození vozíků i budov.
connect:desk – data kokpit pro administraci, analýzy a řízení
Lokální connect: aplikace zobrazuje kompletní dostupné informace s rozkladem pro jednotlivé obchodní jednotky, přiřazuje data k řidičům a pomáhá s plánováním vozíků. V této aplikaci se zadávají řidiči, přístupová práva pro vozíky nebo skupiny vozíků, nastavují rychlostní omezení a ukládají se zde elektronické dokumenty týkající se provozu vozíků a řidičů.
Nastavitelný řídicí panel nabízí uživateli v přehledu nejdůležitější data a automaticky generovanými zprávami připomíná nadcházející termíny pro údržby vozíků nebo školení řidičů. Navíc umožňuje vytvářet detailní interaktivní vyhodnocení a přehledy, exportovat je a přeposílat dle potřeby nebo v definovaných intervalech, aby mohly být provedeny další.