Testy osobních vozů

Mercedes-Benz GLC: Je nové zároveň lepší?

Mercedes-Benz GLC: Je nové zároveň lepší? Test nového vozu Mercedes-Benz GLC pro mě nebyl pouze klasický novinářský test, ale zároveň zkouška, jestli mě jako majitele předchozí generace z roku 2022 dokáže nové GLC zaujmout a přiměje mě vůz výhledově objednat. 

Mercedes-Benz GLC je z mého pohledu ideální SUV do města, je obratný, velikostně přijatelný, a i pro moji drahou polovičku tak akorát na parkování. První shledání s novým GLC ještě v showroomu v Praze na Chodově mě moc nenadchlo, vadila mi kvalita interiéru a různé další drobnosti. Proto jsem si velmi rád půjčil na týdenní test tento modrý kousek, abych zjistil, jestli je stejně dobrý jako jeho předchozí generace. 

Mercedes-Benz GLC: Na první pohled podobné 

Design je na první pohled předchozí generaci dost podobný, což ale není vůbec na škodu. Automobil šel více do sportovna, lehce se protáhl a mírně se snížil. V příplatkovém AMG paketu není novému GLC co vytknout. Minulé verze se totiž dodalo více než 2,6 milionu kusů a šlo o nejprodávanější model značky, proto jsem rád, že základní design zůstal velmi podobný. Čísla a milimetry tu řešit nebudu, pro mě je důležité, že do kufru se nyní vejde o 70 litrů více (celkově 620 litrů) a že vzadu je více místa i díky nově tvarovaným předním sedačkám. To je jedna z mála věcí, které bych předchozí generaci modelu GLC vytkl: menší kufr a méně místa na zadních sedačkách. 

Design je na první pohled dosti podobný předchozí generaci
Do kufru se vejde o 70 litrů více (celkově 620 litrů)

Interiér je úplně jiný 

V interiéru se člověk zkrátka musí cítit dobře. To byla jedna z věcí, které mě na novém GLC úplně nenadchly, hlavně kvalita některých plastů šla dolů. Na displeje už jsem zvyklý, také mám v autě kompletně digitální kokpit, proto chválím velkou dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 30,2 cm na středu palubní desky. Systém MBUX fungoval a nyní funguje ještě lépe, zde opět není co vytknout, protože reaguje bleskově na každý povel. Interiér jako takový je u nového GLC famózní, opravdu se cítíte absolutně obklopení vším, a ta příplatková muzika!

Interiér je skvělý, ale pár věcí mi tu vadí

Nový Burmester 3D je zase o kus dál, než byl původní (rozhodně doporučuji připlatit). Pár věcí, které mi vadí, jsou: horší kvalita koženky navrchu palubní desky a dveří (včetně jejich výplně), levnější madla dveří (už nejsou tak masivní jako u předchozí generace), tvrdý plast na konci loketní opěrky a nesmyslný středový panel vyvedený v lesklém černém plastu, protože testovací vůz měl již viditelné škrábance. Ještě bych mohl lehce kritizovat dotykové plošky na volantu, na které je potřeba si trošku zvyknout a ne vždy fungují perfektně tak, jak chcete. 

Jako ryba ve vodě 

Testované GLC mělo příplatkový vzduchový podvozek s natáčecí zadní nápravou, která se při parkování umí hnout až o 4,5 stupně, čímž zmenší poloměr otáčení o 80 cm na pouhých 11 m. To je za mě perfektní! Tady nové GLC boduje všemi deseti a  předchozí generaci zdatně poráží. Parkování nebo manévrování s GLC je pak opravdu snadné, zvlášť ve spojení s kamerami s vysokým rozlišením a širokoúhlým zobrazením. Zadní náprava je ve městě zkrátka skvělý pomocník a i na 20palcových kolech se podvozek krásně nese přes výmoly a hrboly. Jinak je nové GLC jízdně a komfortem prakticky stejné, jako bylo, což je vlastně dobře. 

Vůz se lehce protáhl a mírně se snížil

Naftové srdce

Mercedes má již kompletně mildhybridní pohonné jednotky. Oficiální výkon testovaného GLC 220 d 4Matic tedy je 145 kW + 17 kW. Elektrickým pomocníkem spalovacího motoru je druhá generace integrovaného startérgenerátoru (ISG). V případě potřeby dokáže přidat 17 kW a až 200 Nm. Motor funguje velmi dobře a naprosto na tento vůz stačí. Líbila se mi spotřeba, kdy šlo při normálním městském a příměstském provozu hravě dosáhnout spotřeby kolem 6 l nafty na 100 km, a dojezd je přes 1000 km (o tom se mi může v benzinovém modelu GLC 300 jenom zdát). Samozřejmě nechybí ani devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic, skrze niž síla motoru proudí ke všem čtyřem kolům 4Matic. Jako celek bylo auto velmi dobře sladěné a řízení tím pádem i komfortní. 

Vzadu je více místa i díky nově tvarovaným předním sedačkám

Jak GLC dopadlo? 

Mě osobně přesvědčilo. Když mu odpustím některé vady na kráse hlavně v interiéru a některé prvky výbavy, které v oficiálním konfigurátoru nejdou navolit (nechápejte mě špatně, jen mám vyšší požadavky na výbavu a patřím k úzké skupině lidí, kteří pak kritizují, když už něco nejde), tak se jedná o velmi příjemné SUV, které je rozhodně lepší než předchozí generace. Ano, GLC je skvělý vůz, který nezklame, a opět podle mě půjde o nejprodávanější model značky. Já sám ho nejspíše v roce 2024 objednám a nahradím tak předchozí generaci X253 z roku 2022. 

Rozdíl generací: Mercedes-Benz GLC X254 rok 2023 (s AMG paketem)
Rozdíl generací: Mercedes-Benz GLC X253 rok 2022 po faceliftu (bez AMG paketu)

Technická data: Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic

Motor: Ř4/vznětový přeplňovaný

Zdvihový objem: 1993 cm3

Max. výkon: 145 kW (197 k)/3600 min-1

Max. točivý moment: 440 Nm/1800–2800 min-1

Max. rychlost: 219 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 8 s

Převodovka: A9

Kombinovaná spotřeba: 5,5 l/100 km

Spotřeba v testu: 6,1 l/100 km

Emise CO2: 145 g/km

Objem zavazadlového prostoru: 620/1680 l

Rozměry d × š × v: 4716 × 1890 × 1640 mm

Rozvor: 3888 mm

Cena testovaného vozu: 2 089 758 Kč s DPH

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button