Testy užitkových vozidel

Ford Transit Combi: až devět v tom

Ford Transit je synonymem především pro přepravu zboží, nicméně ve své široké nabídce má i modely pro přepravu osob. Vedle verze Bus má ale i Combi pro devět, resp. osm lidí. S nimi převeze i spoustu jejich zavazadel. 

Ford Transit Combi se nabízí se dvěma rozvory (3300 a 3700 m), resp. délkami L2 a L3 (5531 a 5981 mm). Zákazník má navíc možnost si objednat středně vysokou střechu H2 (2536 mm), resp. vysokou H3 (2775 mm).

Přečtěte si také

Na stojáka

My jsme testovali provedení L3H3 pro osm cestujících. Díky vysoké střeše je vnitřní výška 2055 mm, takže v autě se mohou postavit i členové volejbalového mužstva. I díky tomu působí vnitřek obrovsky, však také nabízí 12 m3. A ty lze klidně naplno využít i pro přepravu nákladu, stačí jenom z vozu vyjmout lavice ve druhé a třetí řadě. Raději si na to ale pozvěte jednoho člověka. počítejte jenom s tím, že do nákladového prostoru bude díky bočnímu zasklení vidět. Ale i když zaplníte všechna sedadla cestujícími, pořád za třetí řadou zbývá obrovský prostor pro zavazadla. Ten je přístupný křídlovými dveřmi. Zatímco vzadu je v nárazníku stupínek, na boku chybí, takže nastupování není úplně pohodlné. Podlaha je totiž víc než půl metrů nad zemí (645 mm). Samotný přístup na zadní sedadla je pohodlný, a to díky bočním posuvným dveřím širokým 1200 mm. Není tak třeba sklápět opěradlo sedadla.

Boční dveře jsou široké 1200 mm a usnadňují nastupování. Ve dveřích ale chybí schůdek

Dvě drobnosti

Zato nástup dopředu už se mi tak nezamlouval, a to hlavně kvůli poměrně omezenému úhlu otvírání předních dveří. Po loňské modernizaci dostal Transit novou přístrojovou desku s vylepšeným infotainment systémem s dotykovou obrazovkou, který komunikuje i s platformami Android Auto a Apple Car Play. Objevily se zde i dvě USB zástrčky, které jsou sice obě datové, ale zřejmě nemají dostatečný příkon pro nabíjení telefonu. Takže pokud třeba používáte navigaci na telefonu (originál od Fordu také není vůbec zlá, navíc má on-line dopravu), rozsvícený displej spotřebuje víc energie, než kolik jí do baterie přiteče. Jinak nemám k ovládání Transitu žádnou připomínku. Všude po ruce je spousta přihrádek a schránek, skvěle po ruce je třeba i držák na nápoje. A přestože se materiály zlepšily a celek působí jako běžné osobní auto, z některých detailů je vidět, že tohle auto je určené především pro práci (myšleno v dobrém).

Přístrojová deska se po poslední modernizaci hodně přiblížila osobním autům (FOTO: autor)

Nejsilnější v automatu

Pro pohon Fordu Transit Combi je vyčleněn výhradně přední pohon (Transit umí i zadní a 4×4) a dvě varianty dieselu 2.0 Ecoblue s 96 a 125 kW vybavené mildhybridní technologií založenou na motor-generátoru spojeným s motorem klínovým řemenem. Ten buď vyrábí elektřinu pro kompaktní 10Ah Li-ion baterii, startuje motor nebo mu pomáhá jako e-boost. mHEV varianta je ale vázána pouze s manuální převodovkou, námi testovaný Transit měl šestistupňový automat a k tomu 170koňovou variantu se 405 Nm. Na toto spojení si člověk velmi rychle zvykne, výkon je naprosto dostačující i na dálnici, velmi dobře se s automatem člověk i rozjíždí. Na boku voliče jsou sice tlačítka pro ruční řazení, kdo by to ale s dodávkou dělal. Snad jenom při brzdění motorem. Spotřeba paliva je hodně závislá od rychlosti, protože vysoká střecha znamená veliký odpor vzduchu. A tak zatímco do rychlosti 90 km/h se dá jezdit mezi 8 a 8,5 l/100 km, ve 130 km/h atakuje desetilitrovou hranici. 

Šestistupňový automat řadí hladce a logicky (FOTO: autor)

Tak dlouhé auto už vyžaduje trochu ostrahu hlavně při manévrování, situaci při couvání usnadňuje parkovací kamera. Naopak tradičně malý rejd pomocníkem úplně není. 

Čtyři roky jistoty

Ford Transit Combi L3H3 prodává od 868 750 Kč (bez daně), testované provedení začíná na 943 750 Kč. K ceně zákazník získává záruku prodlouženou na 4 roky, resp. 200 000 km, která už je ale u dodávek spíše povinností než nějakým benefitem.

VozidloFord Transit Combi 350 Trend 2.0 Ecoblue L3H3 Limited
MotorŘ4/vznětový přeplňovaný
Zdvihový objem1996 cm3
Max. výkon125 kW (170 k)/3500 min-1
Max. točivý moment405 Nm/1750-2500 min-1
Max. rychlostvýrobce neudává 
Zrychlení 0-100 km/hvýrobce neudává
PřevodovkaA6
Kombinovaná spotřeba7,0 l/100 km
Spotřeba v testu8,0 l/100 km
Emise CO2182 g/km
Objem nákladového prostoru12 m3
Rozměr nákladového prostoru1936 x 1784 x 2055 mm
Šířka bočních dveří1200 mm
Pohotovostní hmotnost2342 kg
Celková hmotnost3500 kg
Rozměry d x š x v5981 x 2059 x 2771 mm
Rozvor3750 mm
Základní cena testovaného vozu943 750 Kč bez DPH

Přečtěte si také

Back to top button