Doručení na čas pro všechny
Doručení na čas pro všechny. Technologicko-logistická společnost DODO chce nabídnout své univerzální řešení pro doručení zásilek v předem zvolený den a čas do širšího prostoru e-commerce.
Dodání zboží v konkrétním časovém okně, které je již standardem v oblasti potravin, začíná DODO rozšiřovat i do dalších segmentů a klade si za cíl ze slotového doručování postupně vytvořit tržní standard. Fakt, že je o takový posun standardu služeb zájem, potvrzuje i průzkum agentury STEM/MARK. Ten mimo jiné ukazuje, že by 80 % zákazníků dalo přednost e-shopu, který jim zásilku doručí v jimi zvolený čas.
Z potravin i jinam
„Hodinová časová okna se spotřebitelům osvědčila u nákupů potravin a tento komfort stále častěji vyžadují napříč dalšími segmenty e-commerce. A není divu – prozákaznicky orientovaný přístup by neměl spočívat v tom, že zboží dorazí v momentě, kdy se to hodí e-shopu či dopravci. Lidé si stále více uvědomují, že čas je jejich nejvzácnější komodita. Nákup by tedy logicky měl dorazit v momentě, kdy se to zákazníkovi hodí a kdy s jeho převzetím počítá,“ popisuje změnu paradigmatu komerční ředitel DODO Peter Menky.
Mezi segmenty e-commerce, kde je nyní největší poptávka po doručení v konkrétních časových intervalech, se řadí kromě potravin také léky, potřeby pro domácí mazlíčky, kosmetika, elektronika, oblečení, sportovní vybavení a obchody typu hobbymarketů. Díky spolupráci s DODO mohou zákazníci využívat doručení v přesně stanovených časech u řetězců, jako jsou Dr. Max, Decathlon, Samsung, Rituals a Super zoo.
Rozšíření pomocí widgetu
Pro e-shopy, které chtějí nabídnout časově přesné doručování, DODO vyvinulo do systémů snadno integrovatelný widget. Ten jim nabízí rychlou a finančně nenáročnou možnost, jak v naprosto minimálním čase implementovat řešení, díky němuž budou moci vyhovět požadavkům zákazníků na přesnost a spolehlivost doručování. Widget je k dispozici pro každý e-shop bez ohledu na jeho zaměření a umožní zákazníkovi zvolit si přesný den a časové okno pro doručení zásilky, čímž prodejce předchází jedné z nejčastějších příčin nespokojenosti zákazníků. A to i skrze uživatelsky přívětivou mobilní aplikaci.
Cena podle času a složitosti
Každý časový slot má mírně odlišnou cenu, jejíž výši částečně ovlivňuje i vzdálenost a náročnost doručení. DODO také zaručuje, že neprodá víc kapacit, než reálně má. Ty se nabízejí až po vyhodnocení objednávek. Jakmile je reálná objednávka zadána, zkontrolují se kapacity, upraví se a objednávka se uloží. Pak dochází k plánování trasy pro jednotlivé vozy.
DODO se pyšní ekologicky šetrným přístupem k městské logistice, který je založen na principu zónové logistiky. Ta kombinuje výhody řešení s cross-docky a mikrozónami, je však technologicky velmi náročná na plánování tras. DODO si proto vyvinul a praxí ověřil vlastní sofistikovanou datovou platformu GAIA, která řídí veškerou logistiku. Tato technologie umožňuje efektivní plánování tras pro každého kurýra, bere v potaz dopravu i změnu objednávek, vše probíhá on-line a dynamicky se neustále mění. Nicméně nad systémem je stále člověk, který dokáže na rozdíl od počítače i improvizovat.
Iniciativa Nečekej
DODO také spouští iniciativu Nečekej s cílem redefinovat standardy doručování v e-commerce. Nový web na doméně necekej.online poskytuje data o zákaznických preferencích a apeluje na e-shopy, aby svým zákazníkům nabízely přesnější a pohodlnější možnosti doručování. Tato iniciativa motivuje obchodníky k požadavkům na přepravce, aby zlepšovali své služby.