Logistika a sklady

Jungheinrich představuje nový retrak pro použití i mimo halu

Univerzální použitelnost ve vnitřním i venkovním prostředí díky superelastickým pneumatikám a vysoké světlosti.

Jungheinrich uvede v létě 2015 na trh nový retrak řady C. Vozíky ETV C16 a ETV C20 mohou přepravovat náklady až do hmotnosti dvou tun a jsou stejně vhodné pro použití ve vnitřním i venkovním prostředí. Superelastické pneumatiky a vysoká světlost zajišťují spolehlivou a bezpečnou přepravu zboží – ať už na hladké betonové podlaze ve skladu nebo nerovném asfaltu při nakládce a vykládce nákladních automobilů.
 
„Vozíky ETV C jsou ideální pro různou kvalitu podlahy, např. při kombinovaném provozu v hale a venku“, vysvětluje Joachim Schier, vedoucí produktového managementu vysokozdvižných vozíků Jungheinrich. „Kromě toho jsou tyto vozíky díky své kompaktní konstrukci a technice výsuvného sloupu vhodné i pro použití v nejužších prostorách. Kombinace těchto vlastností umožňuje zákazníkovi použít jen jeden typ vozíku pro různé aplikace.“
 
Vysoká energetická efektivita a lepší výkon při překládce zboží
„Také v otázce produktivity jsou naše vozíky na vysoké úrovni“, říká pan Schier dále. „Vozíky umožňují – ve srovnání s předchozí generací – ještě vyšší výkon při překládce zboží a přitom mají nižší spotřebu.“ Vysokou energetickou efektivitu zajišťuje Jungheinrich navzájem optimálně sladěným vybavením – motory, elektronikou a softwarem – vyvinutým a vyrobeným přímo v Jungheinrichu.
 
Vozíky ETV C dosahují výšek zdvihu až 7,40 m. Kvalitní a robustní profily sloupu lépe tlumí vibrace a umožňují dosáhnout vyšších zbytkových nosností i ve velkých výškách. Navíc zajišťují řidiči dobrý výhled na vidle a náklad.
 
Pro usnadnění práce řidiče a zajištění bezpečného používání jsou vozíky vybaveny snadným, intuitivním a ergonomicky umístěným ovládáním. Bezpečnou jízdu v zatáčkách zabezpečuje Jungheinrich Curve Control, který automaticky sníží rychlost podle úhlu řízení. Kompaktní vysokozdvižné vozíky jsou díky své konstrukci v kombinaci s technikou výsuvného sloupu vhodné pro šířky pracovních uliček od 2 829 mm.
 
Ergonomické pracoviště eliminuje předčasnou únavu
Velká, pohodlná a protiskluzná nášlapná plocha umožňuje řidiči snadné nastupování a vystupování. Na ergonomicky uspořádaném pracovišti řidiče mají i řidiči velké postavy dostatek místa na nohy a hlavu. Na pracovišti jsou k dispozici četné možnosti pro odkládání osobních potřeb. Všechny ovládací prvky jsou v dosahu bez nutnosti přehmatávání. Pedály jsou umístěny stejně jako v osobním automobilu.
 
Přepínačem, který patří do volitelného vybavení, může řidič nastavit ovládání řízení na 180° nebo 360°. Nový vozík ETV C disponuje také panoramatickou ochrannou střechou, která se úspěšně používá i u jiných vozíků s výsuvným sloupem. Ta nabízí neomezený výhled a optimální ochranu řidiče v každé situaci – bez ohledu na velikost nákladu.
 
Ovládací prvky MultiPilot a SoloPilot umožňují bezpečné a intuitivní ovládání vozíku. Lze jimi ovládat veškeré hydraulické funkce, směr jízdy a houkačku. Také přídavná zařízení, např. volitelné hydraulické nastavování vidlí, je možné pohodlně obsluhovat těmito ovladači.
 
Kvalitní, snadno čitelný displej informuje řidiče o nejdůležitějších provozních údajích, jako např. o směru jízdy a poloze kol. Navíc zobrazuje také informaci o stavu baterie a zbývajícím čase do dalšího nabíjení. Tři nastavitelné pojezdové programy zajišťují individuální přizpůsobení vozíku ETV C každému případu použití. „Díky pohodlnému a uživatelsky přívětivému vybavení vozíku má řidič usnadněnou denní práci a chrání si své zdraví“, říká Joachim Schier. „Jen tak může pozitivně ovlivnit také výkon vozíku při překládce zboží.“
 
Volitelné asistenční systémy zvyšují produktivitu a bezpečnost
Pomocí četných asistenčních systémů usnadňuje Jungheinrich řidičům jejich práci a tím také zvyšuje efektivitu jejich výkonu. Asistenční systém Position Control např. zajistí snadné a rychlé naskladnění do předem definovaných skladových výšek. Nová funkce SNAP tento systém ještě zjednoduší.
 
Tlačítkem SNAP může obsluha aktivovat poloautomatickou předvolbu výšky zdvihu. Joachim Schier o tom říká: „Podle vychýlení ovladače vozík automaticky pozná, do které regálové police má najet. Manuální volba výšky není nutná.“ Pomocí vestavěné váhy pak systém automaticky rozliší mezi naskladňováním a vyskladňováním.
 
Pro zamezení překročení zbytkové nosnosti se používá asistenční systém Operation Control, který pomocí snímačů průběžně váží hmotnost nákladu a synchronizuje ji s výškou zdvihu vozíku. Optické i akustické signály upozorňují řidiče na případné překročení rozsahu zbytkové nosnosti.
 

Přečtěte si také

Back to top button