Logistika a sklady

KION rozšiřuje kapacity

KION rozšiřuje kapacity. KION Battery Systems GmbH (KBS) rozšiřuje svůj výrobní závod v německém Karlsteinu a staví tak další milník na své cestě růstu a inovací procesů. Společnost, partnerství mezi KION GROUP AG a BMZ Holding GmbH, právě oficiálně uvedla do provozu druhou výrobní linku na výrobu 24voltových baterií, používaných v mobilních skladových manipulačních zařízeních.

Globální intralogistická skupina a výrobce lithium-iontových systémových řešení založili v létě 2019 KION Battery Systems s cílem vyrábět lithium-iontové baterie pro průmyslové vozíky. Cílem KBS je trvalé rozšiřování nabídky lithium-iontových produktů a výrobní kapacity pro region EMEA. To by mělo umožnit optimálně uspokojit rychle rostoucí poptávku po lithium-iontových bateriových systémech v odvětví intralogistiky a skladové techniky. Tato poptávka se neustále zvyšuje, především z důvodu vysoké účinnosti lithium-iontových pohonných systémů. Elektrické vysokozdvižné vozíky od KION Group disponují velkým výkonem, který jim umožňuje bez problémů konkurovat vysokozdvižným vozíkům se spalovacím motorem, a nabízejí tak udržitelnou alternativu pro řešení náročných oblastí využití – uvnitř i venku.

KION rozšiřuje kapacity

KION i BMZ mají odborné znalosti v oblasti lithium-iontových technologií na světové úrovni. Společnost po dvou a půl letech od svého založení ve svém nejmodernějším závodě již vyrábí 48–a 80voltové baterie pro protizávažové vozíky. Nyní se výroba rozšiřuje i pro další průmyslové vozíky. Po uvedení druhé výrobní linky do provozu má závod KBS kapacitu na výrobu 30 000 baterií ročně.

„KBS dává našim značkám další důležitou podporu jejich energeticky účinným pohonným systémům a výrazně posiluje naši pozici v oboru Li-ion baterií. Partnerství s BMZ se vyplácí,“ shrnuje Rob Smith. Osobně fascinován inovacemi produktů dále vysvětluje: „Odborníci z KBS v současné době vyvíjejí zcela novou baterii vysokozdvižného vozíku, která využívá články navržené speciálně pro KION, jedná se o špičkovou technologii připravenou v Německu. 

Místo pro vývoj Li-ion technologie zítřka

Kromě výroby baterií dělá oddělení výzkumu a vývoje v KBS významné kroky ve vývoji konceptů pro repasi lithium-iontových baterií a dalších využití systémů pro druhý nebo dokonce třetí život. Vývojový tým a další experti KION se zabývají celým životním cyklem baterie, od vývoje nových vlastních bateriových systémů a inteligentního řízení zátěže až po repasi, a nakonec recyklaci baterií s možností získat zpět až 95 % použitých surovin.

Zakladatel a výkonný ředitel BMZ Holding, Sven Bauer zdůrazňuje potenciál, který společně provozovaná společnost nabízí: „KBS spojuje know-how ze dvou různých světů. KBS znamená spojené síly průkopnického ducha a odborných znalostí dvou předních světových skupin ve vývoji lithium-iontových baterií a v intralogistice. Naše společně provozovaná společnost, založená na rostoucím trhu elektrifikace, prokázala během posledních dvou a půl roku svůj obrovský potenciál, a stala se tak během velmi krátké doby perspektivní jistotou ve skupině BMZ.

KION rozšiřuje kapacity. KION Battery Systems v současnosti zaměstnává okolo 80 zaměstnanců v oblastech výzkumu, vývoje a výroby. V Karlsteinu vznikne ve střednědobém horizontu až 150 pracovních míst.

„Jsem potěšen, že rozšířená výroba udržitelných bateriových systémů vytvoří více pracovních míst zde v Karlsteinu,“ řekl Peter Kress, starosta města Karlstein am Main. „Jak KION Battery Systems, tak BMZ jsou předními dodavateli lithium-iontových baterií ve svých odvětvích, oba s významnou historií ve vývoji a obrovským potenciálem v této oblasti. Přál bych si, aby se zde prosadily i další špičkové technologické společnosti v udržitelných segmentech a vytvořily kvalifikovaná pracovní místa. Společnosti, jako je KION Battery Systems.“

Strategické zaměření na koncepty udržitelného pohonu

V rámci své strategie „KION 2027“ se intralogistická skupina zaměřuje také na energii a energetickou účinnost, které budou hrát rozhodující roli při řízení toku materiálů. Technologie pohonů zítřka je stěžejním bodem mezinárodních výzkumných a vývojových aktivit skupiny. KION již dnes nabízí zákazníkům ve svém portfoliu celou řadu intralogistických pohonných technologií, od spalovacích motorů po palivové články, přes olověné a li-ion baterie. Elektromobilita zde hraje obzvlášť důležitou roli, vzhledem k tomu, že skupina KION je jedním z předních poskytovatelů elektricky poháněných vysokozdvižných a skladových vozíků. Za posledních 10 let skupina prostřednictvím svých značek prodala více než jeden milion elektrických vozíků.  Přibližně 87 % všech nově vyráběných průmyslových vozíků od skupiny KION má elektrický pohon.

Společnost BMZ byla založena před 28 lety současným jednatelem a od svého vzniku hraje vedoucí roli v dalším rozvoji lithium-iontové technologie. Se svým rozsáhlým dodavatelským řetězcem má BMZ Group vynikající postavení na mezinárodní půdě a díky dlouholetým pracovním vztahům s výrobci článků usiluje o to, aby nabízela zákazníkům sofistikované, vysoce kvalitní produkty, včetně robustních logistických konceptů.

Lithium-iontové baterie – vysoce účinná technologie s mnoha výhodami

Moderní baterie nabízejí mnoho výhod, díky nimž se jedná o udržitelnější a nákladově efektivnější alternativní pohonný systém. Lithium-iontové baterie mají například mnohem vyšší hustotu výkonu i účinnost ve srovnání s olověnými bateriemi. Baterie jsou nejen menší, ale pomáhají také snížit náklady na energii až o 30 %, a to při stejném výkonu. Navíc je není třeba při provozu měnit a nevyžadují servis. Lithium-iontové baterie lze dobíjet kdykoli, když se nepoužívají, takže jsou ideální pro vícesměnný provoz. Pokud jde o udržitelnost, baterie jsou při provozu v tomto ohledu dokonalé, protože neprodukují žádné emise. Díky čistému provozu jsou zvláště vhodné pro sektory s vysokými hygienickými požadavky, např. v potravinářském nebo farmaceutickém oboru. Výhody nejnovější generace baterií jsou dnes již jasné a přijímané. Baterie nabízejí stejné výkony, jakých se dosahuje při použití spalovacích vysokozdvižných vozíků, a to i v náročných, vícesměnných aplikacích s velkým zatížením, například v oboru manipulace se stavebními materiály.

Zdroj
TZ

Přečtěte si také

Back to top button