Lidé prodávají čím dál víc osobních věcí. PPL jim vyhází vstříc posíláním balíků na dobírku
Společnost PPL spouští v rámci svého produktu Balík pro tebe novou službu, která umožňuje platbu na dobírku u zásilek podávaných soukromými osobami. Službu tak využijí především lidé, kteří prodávají zboží přes internet, například přes populární internetové bazary.
Tato oblast roste dokonce rychleji než tradiční e-shopy, už dnes si přitom soukromé osoby pošlou 10 milionů zásilek ročně. Společnost předpokládá, že až třetina z nich by nově mohla využít zaslání na dobírku. U e-shopů představuje platba na dobírku 53 % nákupů, ročně jde na celém trhu o 94 miliard korun.
Odesilatel může balík poslat z téměř 2000 PPL Parcelshopů nebo si zavolat řidiče PPL přímo domů. Peníze z odeslané zásilky pak dostane na účet do 7 pracovních dní od zaplacení dobírky. Adresát si zásilku vyzvedne na jenom z výdejních míst nebo mu ji řidič doručí až domů. Nakupující i odesilatel se díky tomu vyhnou frontám a všechno vyřídí z pohodlí domova nebo třeba cestou do práce. Předností služby Balík pro tebe je vedle bezhotovostního vypořádání také možnost zasílání velkých balíků do váhy až 31,5 kilo. Více informací lze najít na balikprotebe.cz.
„Balíků mezi soukromými osobami rok od roku přibývá. V současnosti jde asi o deset milionů zásilek za rok. Zhruba třetina z nich by mohla být placena dobírkou,“ vysvětluje zavedení služby Petr Horák, Managing Director PPL CZ s.r.o. „Řada lidí stále vnímá jako určité riziko posílat peníze na neznámý účet předem a potom čekat, zda zboží koupené třeba přes online bazar skutečně dorazí. Chceme proto lidem touto službou nabídnout maximální pohodlí a servis. V současné době jsme podpořili bezkontaktní doručování, jehož součástí je bezhotovostní platba dobírky kartou u všech našich řidičů a do sezóny i u velké části našich PPL Parcelshopů,“ dodává Horák. Služba je tak plně bezpečná pro obě strany.
Internetové bazary službu vítají
Služba je určena primárně právě pro lidi, kteří prodávají a nakupují přes webové inzertní portály. „Nakupující může platba na dobírku motivovat ke zvýšenému počtu nákupů přes inzertní servery. Pro mnoho lidí představuje poslání peněz na účet před obdržením zboží určité riziko, které se v případně platby na dobírku sníží,“ říká Pavel Kolář, manažer serveru Sbazar.cz, přes který se jen za první tři měsíce tohoto roku uskutečnilo 200 000 prodejů.
Češi platbu na dobírku zbožňují
U zboží z internetu je dobírka jednoznačně nejoblíbenějším způsobem platby. U objednávek z e-shopů jde o celých 53 % všech nákupů realizovaných s dopravou PPL.
„Věříme, že služba má proto velký potenciál,“ říká Horák. „Jen v málo zemích jsou balíky na dobírku tak oblíbené, jako u nás. Chceme tím našim zákazníkům zjednodušit cestu, jak bezpečně posílat a platit za balíky i mezi soukromými osobami.“
Pro odeslání balíku stačí vyplnit tento webový formulář, vytisknout si etiketu, zaplatit online a balík odevzdat na nejbližším PPL Parcelshopu nebo si objednat svoz řidičem. Cena služby dobírky je 30 Kč, nyní v akci dokonce jen za 19 Kč. Cena odeslání balíku jako takového začíná na 99 Kč. Více informací na stránkách společnosti PPL.