Testy nákladních vozidel

Volvo FE Electric s natahovákem kontejnerů

Volvo FE Electric s natahovákem kontejnerů. Již více než půl roku jezdí společnost Kovošrot Group s elektrickým nákladním vozem Volvo FE Electric s natahovákem kontejnerů. Zajímalo nás, jaké jsou dosavadní zkušenosti.

Společnost Kovošrot Group převzala Volvo FE Electric na konci dubna a slouží pro svoz papírového a plastového odpadu v Praze. Do modré barvy oděný kousek je osazený nosičem kontejnerů Marrel, který namontovala společnost Everlift.

Volvo bylo slavnostně předáno na konci dubna

Stejná trasa

„Vozidlo nám jezdí primárně po Praze, má dvě základní trasy, do nemocnice Motol a na Karlovo náměstí. Denně najede cca 120 až 150 km, což bez problémů zvládne na jedno nabití a pořád mu zbývá cca 30 % kapacity baterií,“ vypočítává Radek Vacek, projektový manažer ze společnosti Kovošrot. Vozidlo má akumulátory slibující dojezd až 200 km. Zatím nejdelší cesta vedla po dálnici D11 do Sadské a zpátky a přinesla další zjištění: „Na dálnici dojezd klesá daleko rychleji, než by bylo příjemné.“ 

Vozidlo denně najede po Praze mezi 120 a 150 km v pravidelném režimu

Tím, že má ale vozidlo pravidelný pracovní režim od šesti ráno do cca patnácti hodin a jezdí stejné trasy, nedostává se dispečer ani řidič s dojezdem do nějakých potíží. Stejně tak plánování nabíjení je jednoduché, protože vozidlo se nabíjí po práci přes noc na 22kW AC nabíječce v areálu. Ráno je vždy na 100 % nabité. Párkrát se sice stalo, že bylo na 95 %, což ale nezpůsobilo žádný problém. 

Samozřejmě nás zajímal i rozdíl v chladném a teplém počasí. „Rozdíl není překvapivě tak zásadní, pohybuje se maximálně do 10 procent,“ odpovídá na náš dotaz Radek Vacek. Jak přiznává, klimatizace umí být pořádný „žrout“ elektřiny, obzvláště během letošního horkého léta běžela na plný výkon. 

Řidič si ho chválí

Vozidlo má zatím jednoho kmenového řidiče, který s ním jezdí od předání. Přes počáteční nedůvěru si k němu velmi rychle našel cestu, protože brzy odhalil výhody elektrického pohonu, jako je ticho i dynamika a v zimě bleskový nástup topení, který je opravdu velmi příjemný. Do dnešních dní, kdy má vozidlo za sebou skoro 10 000 km, neměli s ním ani s nástavbou jediný provozní problém, který by vyžadoval nečekanou návštěvu servisu. „Tedy až na jednu drobnost, která ale vznikla při montáži nástavby a byla ihned opravena,“ vzpomíná Radek Vacek.

Vyváží papírový a plastový odpad ze dvou pražských nemocnic

Velkou předností Volva FE Electric je opravdu tichý provoz. „Jednou v horkém létě mě ale zaskočilo, jak velký hluk dělají větráky, které pravděpodobně chladily baterie,“ vzpomíná Radek Vacek. 

Vyhodnotí a uvidí 

Jak Radek Vacek přiznává, ekonomicky tohle auto vzhledem k vysokým pořizovacím nákladům zatím smysl nedává, proto zatím neuvažují o pořízení dalšího takového. Na druhé straně ale chtějí být připraveni na dobu, kdy Praha začne omezovat vjezdy do centra a oni už budou mít zkušenosti. 

Hákový nakladač je od firmy Marrel, patřící do FASSI Group

Společnost Kovošrot Group CZ je jedním z předních hráčů na českém trhu ve zpracování a recyklaci kovových odpadů. Specializuje se na sběr, třídění a zpracování kovových materiálů, přičemž klade důraz na ekologické postupy a udržitelný rozvoj. Nabízí široké spektrum služeb, které zahrnují výkup kovového odpadu, demontáže průmyslových zařízení, ekologickou likvidaci vozidel a další činnosti spojené s recyklací kovů.

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button