BMW X3 M40d: Naftová raketa v novém
BMW X3 M40d: Naftová raketa v novém. BMW X3 má za sebou modernizaci, která přinesla omlazený design a nové technologie včetně mildhybridního pohonu i pro ostřejší verze M Performance. My jsme si ji vyzkoušeli v naftovém provedení 40d.
BMW X3 M40d v provedení modelového roku 2022 na první pohled poznáte podle výraznějších ledvinek v masce chladiče, které jsou novým poznávacím znakem mnichovských vozů. Zcela předělán byl dále přední nárazník, který má i větší nasávací otvory jak uprostřed, tak i na bocích.
Ty jsou u verze M Performance ještě zdůrazněné, aby vozu dodávaly sportovnější vzhled. Nové nižší světlomety mohou být za necelých 30 000 korun osazené technologií Laser Light, která dokáže proměnit tmu v den. Do seznamu obvyklých úprav samozřejmě patří i přepracovaná grafika zadních koncových svítilen nebo zadní nárazník.
BMW X3 M40d: Naftová raketa v novém
Velkou proměnu má za sebou přístrojová deska, která byla převzata ze čtyřkové řady. V kapličce je digitální přístrojový štít, který ale nenabízí příliš mnoho konfigurací zobrazení. Ze středového panelu vystupuje barevný dotykový displej, v základu s 10,25”, nebo jako v našem případě může povyrůst až na 12,3”.
Zatímco konkurence postupně přechází na dotykové ovládání většiny i základních uživatelských funkcí, X4 zůstává věrna tlačítkům. V kombinaci se systémem iDrive považuji ovládání palubních funkcí za perfektní. Konečně došlo i na bezdrátový Apple Car Play.
Rudá je dobrá
Jak už to u novinářských vozidel BMW bývá, interiér je vyšperkován celou řadou příplatků, a to jak technických, tak i okrasných. Do očí tak doslova praští rudé kožené příplatkové čalounění sedadel. Naopak sportovní sedadla jsou již v ceně.
Elektricky nastavitelné sevření opěradla z vás dokáže vymáčknout duši, na druhé straně jsem marně hledal nastavení bederní opěrky. Ze seznamu komfortních příplatků mi dává smysl skvělé audio Harman Kardon nebo adaptivní M Podvozek. Ten se hodí, protože i s 21” koly umí dopřát cestujícím více než přijatelný komfort pérování.
Nafta žije
V záplavě elektrických aut je to čas od času balzám na duši svézt se s poctivým naftovým šestiválcem, navíc ještě řadovým, s výkonem 250 kW a neutuchající silou vrcholící 700 Nm. A když motoru dělá skvělého parťáka sportovní osmistupňový automat ZF, který řadí svižněji a sametověji než dvouspojky, sportovní řízení a perfektní podvozek, je to stále ještě záruka nevšedního svezení a prvotřídní dynamiky. Zrychleni na stovku za 4,9 s dokáže slušně zpřeházet obsah žaludku.
Ani takové strojovně, jako je dvoustupňově přeplňovaný třílitr, se ale nevyhnula elektrifikace. Naštěstí je zde jen 48V mildhybridní soustava, která třeba umí vypnout motor ještě za jízdy, čímž šetří palivo. Neobtěžuje ale, motor rychle startuje a nakolik přispěla ke spotřebě kolem 7 litrů, je těžké odhadnout. Ale i když začnete motor honit, spotřeba dramaticky neroste, pořád se vejdete do 9 litrů.
To chci
V jakémkoliv voze BMW si vzpomenu na jeden reklamní slogan. Zatáčky se dají projíždět třemi způsoby: pomalu, rychle a ve voze BMW. Toliko asi k jízdním vlastnostem. Prostě BMW pořád baví.
Dále čtěte: BMW 540d xDrive Touring: jak vylepšit dokonalé.
Technická data: BMW X3 M40d |
Motor: Ř6/vznětový, přeplňovaný |
Zdvihový objem: 2993 cm3 |
Max. výkon: 250 kW (340 k) /4400 min-1 |
Max. točivý moment: 700 Nm/1750-2250 min-1 |
Maximální rychlost: 250 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h: 4,9 s |
Převodovka: A8 |
Kombinovaná spotřeba: 6,6 l/100 km |
Spotřeba v testu: 7,1 l/100 km |
Emise CO2: 173 g/km |
Pohotovostní hmotnost: 2080 kg |
Celková hmotnost: 2580 kg |
Objem zavazadlového prostoru: 550/1600 l |
Rozměry d/š/v: 4713 x 1897 x 1676 mm |
Rozvor: 2864 mm |
Základní cena test. vozu: 1 573 967 Kč bez DPH |