Testy osobních vozů

Subaru Outback – Limitka plná osobnosti 

Subaru Outback – Limitka plná osobnosti. Na trhu je už nějakou dobu šestá generace modelu Outback, která doznala několik málo změn. Ty nejsou zásadní, na první pohled si jich člověk nevšimne, ale jedna velká přece jenom je. A to limitovaná edice Geyser, kterých bude v Česku opravdu jako šafránu. 

Zvláštní a limitovaná výbava Geyser se speciální modrou barvou je vlastně kombinací výbav Field a Touring. U barvy se chvilku zastavím. Není metalická a Subaru ji vyvíjelo pět let a opravdu mění odstíny dle momentálního světla. Jde také o jediný evropský model s touto barvou! Evropa je pro Subaru spíše doplňkovým trhem, proto buďme rádi za takové limitované edice. 

Inspirace z výbavy Field se nezapře

Outdoorový design je povedený 

Díky kombinaci výbav Field a Touring nepřijdete v Outbacku o nic zajímavého. Geyser je vlastně jejich dokonalá kombinace. Z Touringu jsou k dispozici třeba sedačky z kůže Nappa, Field zajišťuje zbytek outdoorové výbavy, například střešní ližiny s vyšší nosností, konkrétně staticky 318 kg a 100 kg za jízdy. Na střešním nosiči se vyjímají zářivě zelené detaily, které se harmonicky opakují na nápadných proužcích dolní plastové ochrany dveří. Nechybějí ani tmavé nápisy, ani tmavá lišta mezi zadními světly. Pohledově je Subaru Outback opravdu velký a terénní kombík.

Je to opravdu velký kombík, rozvor má 2745 mm

Ideální pro staromilce 

Outback zůstává skvělou volbou pro všechny řidiče, kteří hledají moderní vůz s osvědčenou tradiční ergonomií a praktičností. Může se pochlubit pokročilým infotainmentem s vertikálním 11,6″ dotykovým displejem, nechybí ale ani řada fyzických tlačítek. Nabízí spolehlivost a jednoduchost ovládání spolu s moderními technologiemi, které usnadňují každodenní používání vozu. Když se podíváme na ovládání klimatizace, může se na první pohled zdát, že je poněkud složitější. Nicméně po krátké době se uživatelé rychle zorientují a zjistí, že ovládání je ve skutečnosti velmi logické a snadno pochopitelné. Jedním z tradičních prvků, který potěší každého staromilce, jsou kulaté analogové budíky umístěné na přístrojovém štítu. Tyto ukazatele poskytují řidiči všechny potřebné informace o stavu vozidla. Na volantu se nacházejí všechna potřebná tlačítka pro ovládání audia, tempomatu a dalších funkcí, jako je například vedení jízdy v pruzích. Samotný zavazadlový prostor nabízí 561 litrů, po sklopení sedadel 1750 litrů, což je opravdu skvělé číslo. Místa je v Subaru opravdu hodně, včetně zadních sedaček, kde si mohou cestující dopřát i výhřev. 

Ergonomie interiéru je dobrá 

Osvědčený, leč žíznivý motor

Standardem pro všechny varianty tohoto modelu je atmosférický 2,5litrový čtyřválec s označením FB25. Motor typu boxer je známý svou nízkou hmotností a kompaktní konstrukcí, což přispívá k nižšímu těžišti vozidla a lepší stabilitě při jízdě. Ústrojí dosahuje maximálního výkonu 124 kW (169 k) při 5800 min-1 a vrcholný točivý moment je 252 Nm při 3800 min-1. Motor je spojen s bezestupňovou automatickou převodovkou CVT Lineartronic, která představuje moderní řešení pro plynulé a efektivní přenášení výkonu na všechna kola Symmetrical AWD. Akcelerace trvá dlouhých 10,2 s a maximální rychlost je 193 km/h. V městském provozu se spotřeba pohybuje přes 9 l na 100 km, jinak jsem jezdil v průměru kolem 8,5 l. Motor je ale kultivovaný a tichý. Outback ale exceluje, co se komfortu, ovladatelnosti, průjezdnosti terénem a praktičnosti týče. Průjezdnost terénem je jednou z nejvíce ceněných vlastností Outbacku.

Objem zavazadlového prostoru dosahuje 561 až 1750 litrů

Celkově vzato, tento automobil nabízí zajímavou kombinaci vlastností, které mohou být pro některé řidiče atraktivní, ale zároveň přináší i několik kompromisů, se kterými je ale třeba počítat při koupi. Je to vůz, který si poradí s jakoukoli výzvou, ať už se jedná o pohodlnou jízdu po městě, dynamickou jízdu po dálnici, nebo náročnou expedici do neznáma.

Technická data: 

Subaru Outback 2.5i Geyser

Motor: B4/zážehový

Zdvihový objem: 2498 cm3

Max. výkon: 124 kW (169 k)/5800 min–1

Max. točivý moment: 252 Nm/3800 min–1

Maximální rychlost: 193 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 10,2 s

Převodovka: bezstupňová

Kombinovaná spotřeba: 8–10 l/100 km

Spotřeba v testu: 8,5 l/100 km

Pohotovostní hmotnost: 1739 kg

Objem zavazadlového prostoru: 561/1750 l

Rozměry d × š × v: 4870 × 1875 × 1675 mm

Rozvor: 2745 mm

Cena test. vozu: 1 054 100 Kč bez DPH

Zdroj
Redakce
Back to top button