Citroën Jumper – síla pro těžkou práci
Citroën Jumper – síla pro těžkou práci. Největší dodávka francouzské značky Citroën Jumper prošla modernizací a nabízí pět různých motorů. Vyzkoušel jsem nejvýkonnější verzi 2.2 BlueHDi 180 MAN6 L3H2 s osvědčenou manuální převodovkou.
Nový Citroën Jumper v nejsilnější verzi s manuální převodovkou disponuje výkonem 132 kW (180 k) a točivý moment 380 Nm. Ve srovnání s příplatkovým osmistupňovým automatem, který je pro Jumper horkou novinkou a poprvé se objevuje až v této generaci, sice přicházíte o 70 Nm točivého momentu, ale získáváte přímější kontrolu nad vozem.

Kdy volit nejvyšší výkon
Proti základnímu motoru BlueHDi 120 nabízí o 44 kW (60 k) více výkonu a o 60 Nm vyšší točivý moment, což se výrazně projevuje zejména při plném zatížení. Oproti střední variantě BlueHDi 140 pak získáváte navíc 29 kW (40 k) a 30 Nm, což z této verze dělá ideální volbu pro náročnější přepravní úkoly a jízdu v kopcovitém terénu.
Myslí na pohodlí řidiče
Kabina nového Jumperu prošla v loňském roce výraznou modernizací, která řidiči zpříjemní každodenní práci. Nejvýraznější změnou je přepracovaná palubní deska s intuitivnějším uspořádáním ovládacích prvků. Před řidičem se nachází plně digitální 7″ přístrojový panel, kde si může přizpůsobit zobrazované informace podle svých potřeb. Praktickým pomocníkem je bezdrátová nabíječka telefonu, umístěná ve středu palubní desky, konečně odpadá věčné připojování a odpojování kabelu při každém nástupu a výstupu. Výrazným krokem vpřed je také nový infotainment systém s 10″ dotykovým displejem s widgety připomínajícími prostředí chytrého telefonu. Každodenní manipulaci s vozem usnadňuje elektrická parkovací brzda místo klasické „ručky“ a systém bezklíčového přístupu, který ocení zejména řidiči s častými zastávkami.

Nákladový prostor s profesionální výbavou
Testované provedení L3H2 s objemem nákladového prostoru 13 m3 představuje oblíbený kompromis mezi maximální užitečností a stále rozumnými vnějšími rozměry. Nákladový prostor nového Jumperu má řadu praktických prvků pro profesionální využití. Pro snadné upevnění nákladu slouží až 12 kotevních ok v podlaze a dvě řady kotvicích lišt na bočních stěnách. LED osvětlení zajišťuje perfektní viditelnost i v noci. Praktickým pomocníkem je digitální zpětné zrcátko, které může zobrazovat tři různé pohledy: klasický dozadu, širokoúhlý záběr pro lepší přehled o situaci za vozem nebo pohled přímo na nákladový prostor při couvání k rampě. Couvací kamera s HD rozlišením zobrazuje dynamické vodicí linky a při připojení přívěsu automaticky aktivuje speciální režim pro snadnější manévrování. Pro maximální bezpečnost při couvání je vůz vybaven také akustickou signalizací a systémem detekce chodců.

Servisní balíčky pro bezstarostný provoz
Citroën nabízí tři úrovně servisních balíčků, které zajistí bezproblémový provoz vašeho Jumperu. Základní balíček EssentialDrive prodlužuje standardní záruku a zahrnuje asistenční služby. Střední varianta IdealDrive přidává pravidelnou údržbu podle doporučení výrobce. Nejvyšší balíček FreeDrive pak poskytuje kompletní péči včetně výměny opotřebovaných dílů.

Výhodou servisních balíčků je především předvídatelnost nákladů, zákazník platí fixní měsíční částku bez dalších neočekávaných výdajů. Velkou výhodou je také platnost servisních balíčků v celé Evropě, což ocení především firmy působící v mezinárodní přepravě.
Technická data:
Citroën Jumper 2.2 BlueHDi 180 MAN6 L3H2
Motor: Ř4/vznětový, přeplňovaný
Zdvihový objem: 2184 cm3
Max. výkon: 132 kW (180 k)/3500 min⁻¹
Max. točivý moment: 380 Nm/1500–3000 min⁻¹
Maximální rychlost: 156–170 km/h
Převodovka: M6
Kombinovaná spotřeba (WLTP): 8,6–9,4 l/100 km
Spotřeba v testu: 10,1 l/100 km
Emise CO2: 227–249 g/km
Pohotovostní hmotnost: 2065 kg
Celková hmotnost: 3500 kg
Objem nákladového prostoru: 13 m³
Rozměry d × š × v: 5998 × 2050 × 2524 mm
Základní cena: 899 900 Kč bez DPH