Motorismus

Citroën Jumper – 30 let vývoje 

Citroën Jumper: 30 let vývoje. Citroën již téměř 100 let podporuje firemní zákazníky, kterým nabízí řadu robustních a inovativních užitkových vozů přizpůsobených specifickým potřebám jednotlivých profesí.

Platí to zejména pro segment dodávek s ikonickými modely, jako byl TUB, skutečný průkopník moderních užitkových vozů, slavný Type H, proslulý C25 a Jumper, který dnes slaví 30. výročí. Citroën využívá této příležitosti k omlazení tohoto modelu, které nyní nabízí více stylu, konektivity a stále vysokou míru praktičnosti. Za tři desetiletí se Jumper, kterého se prodalo více než XXX XXX kusů, stal etalonem na evropském trhu dodávek. 

Přinášíme vám ohlédnutí za výjimečnou ságou vozu Jumper, díky níž Citroën stojí po boku podnikatelů již 30 let a která dnes pokračuje uvedením nového Jumperu, inovativnějšího než kdy dříve. 

1994: Jumper přinesl na trh dodávek novou modernost

Když byl Jumper v lednu 1994 představen, zanechal na trhu dodávek nezapomenutelný dojem, protože na něj vnesl design, komfort, ergonomii a potěšení z jízdy inspirované osobními automobily. Citroën se rozhodl soustředit na potřeby profesionálů, kteří tráví ve svých vozech dlouhé hodiny, a věnoval zvláštní pozornost tomu, aby byl interiér stejně ergonomický jako v osobním voze, s lepší zvukovou izolací a výbavou, která se v dodávkách dosud nepoužívala, jako bylo elektrické ovládání oken nebo klimatizace.

Nový Jumper samozřejmě nezapomínal ani na základní potřeby všech firemních zákazníků, kterým nabídl širokou škálu motorů (benzinových i naftových, včetně nového 2,5l dieselu s přirozeným sáním a turbodieselu se třemi ventily na válec, jehož vysoký točivý moment byl velmi vhodný pro těžké náklady), stejně jako rozsáhlou nabídku konfigurací karoserie, takže ve výsledku bylo v nabídce 58 různých verzí Jumperu! 

2002: nové motory a výbava

Na počátku roku 2000 prošel Jumper vývojem, který přinesl nový design a především dva nové motory, které v té době představovaly technologickou špičku: turbodieselový motor 2.2 HDi s přímým vstřikováním a motor 2.0i s duálním pohonem na benzín a LPG. Jumper také získal novou výbavu a jako první ve svém segmentu nabídl sedadlo řidiče s proměnným tlumením, kameru a zadní radary. 

2006: zcela nový Jumper, který ještě lépe odpovídal potřebám své doby

Citroën navázal na úspěch první generace modelu Jumper a uvedl na trh zcela nový model, který ještě přesněji odpovídal potřebám firemních zákazníků. Design zkombinoval modernost a praktičnost a do nárazníku byly integrovány nášlapy pro snadnější čištění čelního skla. Rozsah využitelného objemu se rozšířil ze 14 m3 na 17 m3 a nový Jumper byl jedním z mála modelů s pohonem předních kol ve svém segmentu, díky čemuž je jeho celková dovolená hmotnost více než 3,5 tuny. Rozšířena byla také nabídka vznětových motorů Hdi, která získala tři nové výkonové stupně: 100, 120 a 157 k.

2014: špičkový Jumper s prvními asistenčními systémy řízení

Jumper, který opět patřil mezi nejšpičkovější vozy, byl vybaven všemi moderními prvky z poloviny prvního desetiletí 21. století: LED světly pro denní svícení, dotykovým displejem s integrovaným navigačním systémem, zařízením Connecting Box s hands-free sadou Bluetooth a zástrčkou USB, systémem varování před neúmyslným překročením dělicí čáry a systémem Stop&Start u motorů e-HDi, který snižuje spotřebu paliva ve městě o 0,5 l/100 km. 

2024: Jumper a ë-Jumper vstupují do nové éry

V současnosti získal Jumper nový rozměr, aby držel krok s novými omezeními, potřebami a přáními profesionálů. Citroën před několika týdny uvedl na trh nový Jumper a nový ë-Jumper

Pro větší jízdní komfort je u modelu Jumper poprvé k dispozici automatická převodovka, a to u dvou ze tří nových motorů BlueHDi (140 a 180 k, zatímco motor o výkonu 120 k je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou).

Pro firemní zákazníky, kteří chtějí přispět k udržitelné mobilitě a snížit své každodenní náklady, je nový ë-Jumper vybaven zcela novým 100% elektrickým motorem. Ten nabízí výkon (200 kW/270 k) a dojezd (420 km*), které jsou v daném segmentu nejlepší. Nový ë-Jumper lze prostřednictvím rychlonabíječky o výkonu 150 kW dobít z 0 na 80 % za pouhých 55 minut.

Jumper, který je ve svém segmentu průkopníkem v oblasti nulových emisí, bude později k dispozici také s novým motorem poháněným vodíkovými palivovými články, který by měl nabídnout dojezd téměř 500 km.

Nový Jumper představuje významný krok vpřed v oblasti konektivity. Základní verze získaly pětipalcový displej zobrazujícím používaná média (rádio, telefon připojený přes Bluetooth atd.). Vyšší verze jsou vybaveny velkým desetipalcovým dotykovým displejem s integrovanou navigací a bezdrátovým rozhraním Apple CarPlay a Android Auto.

Došlo k optimalizaci jízdního komfortu a bezpečnosti. Nový Jumper dostal nebývalou výbavu, aby uživatelům poskytl optimální pracovní podmínky: elektrickou parkovací brzdou, jejíž používání je pohodlnější než u ruční verze, digitální vnitřní zpětné zrcátko, které je skutečnou zárukou bezpečnosti, systém hands-free přístupu a startování atd. Vůz používá také nové asistenční systémy řízení, jako je systém varování před únavou řidiče a automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů

Díky těmto novým vlastnostem a více než kdy jindy výraznému designu, který je v souladu s novou identitou značky Citroën, má Jumper vše, co je třeba k tomu, aby zahájil čtvrtou dekádu úspěchů v segmentu dodávek.

Zdroj
Citroën

Přečtěte si také

Back to top button