Testy užitkových vozidel

Ford Tourneo Connect 

Ford Tourneo Connect. Teprve třetí generace Fordu Tourneo Connect se dočkala pohonu všech kol. A to jenom díky tomu, že se za modrým oválem skrývá technika Volkswagenu Caddy. Testovali jsme prodlouženou verzi Grand v outdoorové výbavě Active.

Je to taková spolupráce z rozumu. Ford „daroval“ Volkswagenu platformu Rangeru pro nový pick-up Amarok, na oplátku za to dostal techniku nového Caddy a na něm postavil již třetí generaci malé osobní (ale i pracovní) dodávky Tourneo Connect. Nicméně i civilní provedení může bez větších problémů posloužit nejen jako rodinný pomocník s až sedmi sedadly, ale i jako pracovní vozidlo. Díky své koncepci totiž zejména Grand Tourneo Connect nabízí velký zavazadlový prostor. Ale popořadě. 

Výklopné páté dveře a boční posuvné se otvírají velmi snadno

Ford Tourneo Connect – dvě délky, tři řady

Tourneo Connect je nabízeno ve dvou délkách, resp. rozvorech – v základní s délkou 4,5 m a námi testované, o 35,3 cm (rozvor o 21,5 cm) delší provedení Grand. Cenový rozdíl mezi nimi činí 38 000 Kč. Zajímavostí je, že i do krátkého provedení můžete objednat třetí řadu sedadel. V takovém případě ale nepřevezete mnoho zavazadel, protože za třetí řadou zbývá pouhých 248 l. To Grand je mnohem větší grand, protože i se sedmi lidmi na palubě ukrývá za pátými dveřmi 650 l! Když třetí řadu vyjmete, což jde velmi snadno, máte najednou k dispozici 1720 l. Druhou řadu je snazší přiklopit než odmontovat, i tak ale získáte přes tři kubíky prostoru a přes dva metry dlouhý prostor, v němž se dá i přespat. Co se týká variability a užitné hodnoty, je Ford opravdu jedničkou. Pro rodiny je potěšující, že i prostřední sedadlo ve druhé řadě je dostatečně široké pro montáž dětské sedačky. 

Zadní sedadla nejsou žádné nouzovky
I za třetí řadou sedadel je dost místa 

Automatická čtyřkolka

Pohon všech kol je založený na elektronicky řízené lamelové spojce (princip Haldex), umístěné u zadního diferenciálu, která automaticky připojuje zadní kola. Verze 4×4 nemá zvýšenou světlou výšku, takže ačkoliv ve výbavě Active působí jako SUV, světlá výška je pouhých 143 mm. Čtyřkolka se dodává výhradně s naftovým dvoulitrem EcoBlue, což je ale 2.0 TDI naladěné na 90 kW. Hlavně při plném obsazení to není úplně mnoho, ale i při běžné zátěži je dynamika vozu spíš průměrná. Na druhé straně je motor skvěle odhlučněný, a hlavně mimořádně úsporný. Není totiž problém dosáhnout slibované spotřeby kolem 5,5 l, a ujet tedy na jednu nádrž klidně i tisíc kilometrů. 

Příjemné cestování

A ačkoliv je Tourneo v základu dodávka, řídí se jako běžné osobní vozidlo. Podvozek velmi solidně filtruje nerovnosti. Ovládání palubních funkcí je z dílny Volkswagenu, a to se vším dobrým (čitelné analogové přístroje, multifunkční volant s tlačítky), ale i zlým (ovládání klimatizace či hledání některých nastavení v menu infotainment systému). 

Na první pohled je poznat rukopis Volkswagenu 

Zájemce o Tourneo Connect má poměrně omezenou možnost výběru, protože se prodávají pouze skladové vozy ve dvou výbavových stupních: Titanium a námi testovaný Active. Výhodou je nadstandardní výbava, nevýhodou vysoké ceny. 

Ford Grand Tourneo Connect 2.0 EcoBlue AWD Active

Motor: Ř4/vznětový přeplňovaný

Zdvihový objem: 1968 cm3

Max. výkon: 90 kW (122 k)/2750 min-1

Max. točivý moment: 320 Nm/1600 min-1

Maximální rychlost: 175 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 12,1 s

Převodovka: A7

Kombinovaná spotřeba: 5,4 l/100 km

Spotřeba v testu: 5,7 l/100 km

Emise CO2: 128 g/km

Pohotovostní hmotnost: 1834 kg

Celková hmotnost: 2300 kg

Objem zavazadlového prostoru: 650/1720/3105 m3

Rozměry d × š × v: 4854 × 1855 × 1833 mm

Rozvor: 2970 mm

Základní cena test. vozu: 831 500 Kč bez DPH

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button