Ford Transit Combi: až devět v tom
Ford Transit je synonymem především pro přepravu zboží, nicméně ve své široké nabídce má i modely pro přepravu osob. Vedle verze Bus má ale i Combi pro devět, resp. osm lidí. S nimi převeze i spoustu jejich zavazadel.
Ford Transit Combi se nabízí se dvěma rozvory (3300 a 3700 m), resp. délkami L2 a L3 (5531 a 5981 mm). Zákazník má navíc možnost si objednat středně vysokou střechu H2 (2536 mm), resp. vysokou H3 (2775 mm).
Na stojáka
My jsme testovali provedení L3H3 pro osm cestujících. Díky vysoké střeše je vnitřní výška 2055 mm, takže v autě se mohou postavit i členové volejbalového mužstva. I díky tomu působí vnitřek obrovsky, však také nabízí 12 m3. A ty lze klidně naplno využít i pro přepravu nákladu, stačí jenom z vozu vyjmout lavice ve druhé a třetí řadě. Raději si na to ale pozvěte jednoho člověka. počítejte jenom s tím, že do nákladového prostoru bude díky bočnímu zasklení vidět. Ale i když zaplníte všechna sedadla cestujícími, pořád za třetí řadou zbývá obrovský prostor pro zavazadla. Ten je přístupný křídlovými dveřmi. Zatímco vzadu je v nárazníku stupínek, na boku chybí, takže nastupování není úplně pohodlné. Podlaha je totiž víc než půl metrů nad zemí (645 mm). Samotný přístup na zadní sedadla je pohodlný, a to díky bočním posuvným dveřím širokým 1200 mm. Není tak třeba sklápět opěradlo sedadla.
Dvě drobnosti
Zato nástup dopředu už se mi tak nezamlouval, a to hlavně kvůli poměrně omezenému úhlu otvírání předních dveří. Po loňské modernizaci dostal Transit novou přístrojovou desku s vylepšeným infotainment systémem s dotykovou obrazovkou, který komunikuje i s platformami Android Auto a Apple Car Play. Objevily se zde i dvě USB zástrčky, které jsou sice obě datové, ale zřejmě nemají dostatečný příkon pro nabíjení telefonu. Takže pokud třeba používáte navigaci na telefonu (originál od Fordu také není vůbec zlá, navíc má on-line dopravu), rozsvícený displej spotřebuje víc energie, než kolik jí do baterie přiteče. Jinak nemám k ovládání Transitu žádnou připomínku. Všude po ruce je spousta přihrádek a schránek, skvěle po ruce je třeba i držák na nápoje. A přestože se materiály zlepšily a celek působí jako běžné osobní auto, z některých detailů je vidět, že tohle auto je určené především pro práci (myšleno v dobrém).
Nejsilnější v automatu
Pro pohon Fordu Transit Combi je vyčleněn výhradně přední pohon (Transit umí i zadní a 4×4) a dvě varianty dieselu 2.0 Ecoblue s 96 a 125 kW vybavené mildhybridní technologií založenou na motor-generátoru spojeným s motorem klínovým řemenem. Ten buď vyrábí elektřinu pro kompaktní 10Ah Li-ion baterii, startuje motor nebo mu pomáhá jako e-boost. mHEV varianta je ale vázána pouze s manuální převodovkou, námi testovaný Transit měl šestistupňový automat a k tomu 170koňovou variantu se 405 Nm. Na toto spojení si člověk velmi rychle zvykne, výkon je naprosto dostačující i na dálnici, velmi dobře se s automatem člověk i rozjíždí. Na boku voliče jsou sice tlačítka pro ruční řazení, kdo by to ale s dodávkou dělal. Snad jenom při brzdění motorem. Spotřeba paliva je hodně závislá od rychlosti, protože vysoká střecha znamená veliký odpor vzduchu. A tak zatímco do rychlosti 90 km/h se dá jezdit mezi 8 a 8,5 l/100 km, ve 130 km/h atakuje desetilitrovou hranici.
Tak dlouhé auto už vyžaduje trochu ostrahu hlavně při manévrování, situaci při couvání usnadňuje parkovací kamera. Naopak tradičně malý rejd pomocníkem úplně není.
Čtyři roky jistoty
Ford Transit Combi L3H3 prodává od 868 750 Kč (bez daně), testované provedení začíná na 943 750 Kč. K ceně zákazník získává záruku prodlouženou na 4 roky, resp. 200 000 km, která už je ale u dodávek spíše povinností než nějakým benefitem.
Vozidlo | Ford Transit Combi 350 Trend 2.0 Ecoblue L3H3 Limited |
Motor | Ř4/vznětový přeplňovaný |
Zdvihový objem | 1996 cm3 |
Max. výkon | 125 kW (170 k)/3500 min-1 |
Max. točivý moment | 405 Nm/1750-2500 min-1 |
Max. rychlost | výrobce neudává |
Zrychlení 0-100 km/h | výrobce neudává |
Převodovka | A6 |
Kombinovaná spotřeba | 7,0 l/100 km |
Spotřeba v testu | 8,0 l/100 km |
Emise CO2 | 182 g/km |
Objem nákladového prostoru | 12 m3 |
Rozměr nákladového prostoru | 1936 x 1784 x 2055 mm |
Šířka bočních dveří | 1200 mm |
Pohotovostní hmotnost | 2342 kg |
Celková hmotnost | 3500 kg |
Rozměry d x š x v | 5981 x 2059 x 2771 mm |
Rozvor | 3750 mm |
Základní cena testovaného vozu | 943 750 Kč bez DPH |