Testy užitkových vozidel

Je nový Transporter opravdu hoden svého jména? 

Je nový Transporter opravdu hoden svého jména? Na český trh právě přijíždí již sedmá generace nejúspěšnějšího užitkového vozu Volkswagen, který je v mnoha ohledech jiný než jeho předchůdce. Transporter T7 ale i tak designově zapadá mezi své civilnější sourozence. 

Již na první pohled lze snadno rozeznat, že nově navržený model Volkswagen Transporter je přímým nástupcem svého předchůdce, modelu T6.1, a zároveň nedílným členem ikonické rodiny Bulli, která má svou bohatou historii a tradici sahající až do poloviny minulého století. Hlavním rozdílem oproti modelu T6.1 je nová platforma, na které je Transporter postaven. Zatímco předchozí model vycházel z dlouholeté tradice Volkswagenu ve vývoji vlastních užitkových vozidel na specifických platformách, nový Transporter a jeho civilnější varianta Caravelle jsou postaveny na základě Ford Transit Custom. Platforma Transitu Custom je považována za jednu z nejlepších ve svém segmentu, což Volkswagenu umožnilo nabídnout svým zákazníkům ještě vyšší úroveň technologických a praktických řešení, než na jakou byli dosud zvyklí.

Nový Volkswagen Transporter

V Aténách jsme měli jedinečnou možnost vyzkoušel jak nový Volkswagen Transporter, tak i civilnější model Caravelle.

Nový Volkswagen Caravelle

Staré známe prvky z Volkswagenu 

Jakmile poprvé usednete do kabiny, okamžitě si všimnete, že je to něco jiného. Interiér modelu T7 jasně nese podpis Volkswagenu – dominují mu typické prvky jako volant, uspořádání standardně dodávaných digitálních přístrojů a infotainmentu, design výplní dveří či použité materiály. Zároveň se ale nezapřou prvky, které odhalují blízké příbuzenství s Fordem. Jednou z novinek je umístění voliče automatické převodovky pod volant, což je řešení známé hlavně od Mercedesu. Osobně mi tento způsob ovládání vyhovuje a interiéru dodává modernější vzhled ve srovnání s předchozí generací. 

Interiér modelu T7 jasně nese podpis Volkswagenu

Při testování mi však trochu chybělo více úložných prostorů na drobnosti, například na mobilní telefon, pro který nebylo úplně intuitivní místo. Naopak za volantem oceníte přehledný 12palcový digitální přístrojový štít a 13palcový dotykový infotainment nabízející širokou škálu funkcí. Velkým plusem je také fyzická lišta pod displejem s otočným ovladačem hlasitosti, která je praktická a snadno použitelná. Nadstandardní výbava potěší – nechybí například pokročilé Matrix LED světlomety nebo 360° kamerový systém, což interiér i celkovou uživatelskou zkušenost posouvá o úroveň výš.

Za volantem oceníte přehledný 12palcový digitální přístrojový štít a 13palcový dotykový infotainment

Vnitřní praktičnost

Nový Transporter přináší ve své třídě špičkovou praktičnost. V závislosti na délce rozvoru a výšce střechy nabízí nákladový prostor o objemu od 5,8 do 9,0 m³, což umožňuje přepravu až tří europalet najednou. Model T7 se navíc může pochlubit šířkou větší o 128 mm oproti předchozí generaci T6.1, přičemž mezi podběhy zadních kol přibylo dokonce 148 mm.

V závislosti na délce rozvoru a výšce střechy nabízí nákladový prostor o objemu od 5,8 do 9,0 m³

Transporter zvládne přepravit více nákladu – jeho nosnost činí až 1,3 tuny, na střeše unese až 170 kg a utáhne přívěs o hmotnosti až 2,8 tuny. Co je důležité, všechny pohonné varianty nabízejí stejný objem nákladového prostoru. Široká paleta verzí zůstává samozřejmostí – od klasického vanu přes verzi s druhou řadou sedaček až po komfortnější variantu Caravelle s třetí řadou sedaček a bohatší výbavou.

Varianta Caravelle může mít třetí řadu sedaček a bohatší výbavu

Široká škála pohonů 

Díky spolupráci s Fordem získal nový T7 výrazně rozšířenou nabídku pohonných jednotek. Na výběr máte osvědčený dvoulitrový diesel, dostupný ve třech výkonových variantách (81, 110 a 125 kW), který lze kombinovat s manuální nebo automatickou převodovkou a volitelným pohonem všech kol. Kromě toho je k dispozici také moderní plug-in hybrid, jenž nabízí kombinovaný výkon 171 kW a čistě elektrický dojezd až 60 kilometrů. A pro ty, kdo hledají elektromobilitu bez kompromisů, je tu plně elektrická verze s výkonem až 210 kW a dojezdem až 357 kilometrů.

Nosnost Transporteru činí až 1,3 tuny a utáhne přívěs o hmotnosti až 2,8 tuny

Co na to říkáme? 

Spojení s Fordem nijak neubrala na charakteru Transporteru, spíše naopak – nové T7 se díky tomu může stát prodejním trhákem. Kromě atraktivní nabídky motorů a výbavy těží i z rozsáhlé servisní a prodejní sítě, což z něj činí velmi lákavou volbu. Ano, někteří věrní fanoušci možná budou na tuto spolupráci pohlížet s jistou skepsí, ale pravdou je, že nové T7 z ní jednoznačně těží. A ruku na srdce – existuje v segmentu dodávek něco více ikonického než Transporter a Transit? Myslíme si, že ani ne. 

Spojení s Fordem nijak neubrala na charakteru Transporteru

Základní informace o novém Transporteru: 

Základní cena modelu Transporter skříň s krátkým rozvorem a motorem 2.0 TDI o výkonu 81 kW začíná na 699 000 Kč bez DPH. 

Model Transporter Kombi s krátkým rozvorem a stejným motorem 2.0 TDI (81 kW) bude k dispozici za 729 900 Kč bez DPH. 

Verze Caravelle s krátkým rozvorem a motorizací 2.0 TDI (81 kW) odstartuje na ceně 789 900 Kč bez DPH. 

V České republice lze objednávat modely Transporter i Caravelle s pohonnými jednotkami TDI nebo BEV výhradně u autorizovaných prodejců. Online konfigurátor bude spuštěn v průběhu března. Skříňová varianta modelu Transporter dorazí do showroomů již během března či dubna, zatímco oficiální zahájení prodeje pro český trh je plánováno na květen. Volkswagen poskytne na své vozy prodlouženou tovární záruku v délce 5 let nebo do nájezdu 200 000 km.

Zdroj
redakce

Přečtěte si také

Back to top button