Testy užitkových vozidel

Volkswagen Caddy Cargo: opravdu nový

Volkswagen Cadd patří mezi nejoblíbenější malé dodávky. Nyní přichází od základu nová generace, která vedle většího užitku slibuje i vyšší bezpečnost, lepší konektivitu a úsporné diesely. Vyzkoušeli jsme krátkou verzi se nejvýkonnější 120k verzí 2.0 TDI.

Caddy páté generace je postavený na koncernové platformě MQB, na níž jezdí všechny vozy s motorem napříč. To umožnilo přenést velkou část technických inovací známých z Golfu či Octavie.

Narostl do všech směrů 

Caddy svou novotu dává jasné najevo designem. Ten sice samozřejmě navazuje na předchůdce, ale má mnohem ostřeji řezané rysy a odlišné proporce dané citelným prodloužením rozvoru z 2682 na 2755 mm. Úměrně tomu došlo i k protažení karoserie o 92 mm na rovných 4,5 m, přes šest centimetrů (62 mm) pak přibylo na šířku. Jediný parametr, který se zmenšil, byla výška (-5 mm).

Nový Caddy je delší, širší a nepatrně nižší. Prodává se od 399 000 Kč bez daně (FOTO: autor)

A co užitek?

V případě užitkové verze jde především o to, co do ní naložíte. Konečně třeba europaletu napříč, protože mezi podběhy je nyní 1230 mm. Maximální šířka vzrostla skoro o šest centimetrů na 1613 mm. Délka ložné plochy vytěžila z prodloužení karoserie „jen“ 18 mm, od dveří k dělicí přepážce jsme naměřili 1797 mm. Díky nižší podlaze (586 mm) ale dovnitř naložíte až o 3 cm vyšší předměty, vnitřní výška nákladového prostoru vzrostla na 1256 mm. Překvapí proto, že celkový objem nákladového prostoru činí stejných 3,1 m3. V podlaze nechybí úchytná oka, vnitřek osvětlují skvělé zářící LEDky. Zadní asymetricky dělené křídlové dveře lze snadno odjistit a otevřít do úhlu 180°. Příplatková plastová podlaha působí odolně, má podélné vrubování pro snadnější manipulaci s nákladem.

Nákladový prostor má stejných 3,1 m3 jako dřív, nově do něj ale naložíte paletu napříč (FOTO: autor)

Všude samá přihrádka

Caddy dostal novou moderní přístrojovou deskou, která je ale sestavena výhradně z tvrdých plastů, a na první pohled je to vidět. A to hlavně proto, že má obrovskou plochu danou poměrně složitým tvarem. Naopak ale boduje množstvím odkládacích míst. Kurýři určitě ocení otevřenou přihrádku na horním dílu přístrojové desky, kam se vejdou i A4 desky. Další poličky jsou nad hlavou pod stropem a před spolujezdcem, dveře mají obří kapsy a přihrádky jsme našli i ve středovém tunelu.

Moderní tvary, všude samá přihrádka a schránka, ale také výhradně tvrdé plasty (FOTO: autor)

Jen na dotek

Příbuznost s Golfem se na první pohled nejvíc projevuje v tom, na přístrojové desce nenajdete skoro žádný klasický ovladač nebo tlačítko, tedy s výjimkou rádia a skvělého multifunkčního volantu. Jinak zde převládá dotykové ovládání. U osvětlení, které nepoužíváte tak často, to až tak nevadí. Nastavovat ale manuální klimatizaci dotykem přes monitor mi krutě nevyhovuje, protože narychlo nastavíte jenom teplotu. Pro intenzitu i směr proudění vzduchu už musíte do menu. Caddy může být vybavený veškerými dnes myslitelnými asistenty a také on-line konektivitou. Do moderního prostředí mi ale nesedí zvuk směrových světel připomínající „osmdesátky“ minulého století a hlučnější motor.

Místo tlačítek dotykové plošky. Umístit ke světlům funkci rychlého ofuku čelního sklad a vyhřívání zadních oken mi nepřijde šťastné (FOTO: autor)

Úsporná, ale hlučná nafta

Spíš než o benzinový 1.5 TSI/80 kW asi bude větší zájem o 2.0 TDI, který se nabízí ve třech verzích s 55, 70 a 90 kW, přičemž my testovali tu nejvýkonnější. I po zahřátí totiž zvuk čtyřválce proniká do interiéru víc, než bych si i u pracovního Volkswagenu přál. Jinak výkonově panuje maximální spokojenost, stejně jako se spotřebou, která oscilovala mezi 5 a 6 l, resp. kolem 7 l s nákladem. I s novou platformou zůstává Caddy Cargo stále užitkovým vozem, takže nezatížený pořád lehce poskakuje. Čím víc využijete užitečné z maximálních 675 kg užitečného zatížení, tím se stává komfortnější.

Naftový čtyřválec se 122 k jezdí za 5,2 l/100 km, je ale poměrně hlučný (FOTO: autor)
VozidloVolkswagen Caddy Cargo 2.0 TDI 
MotorŘ4/vznětový přeplňovaný
Zdvihový objem1968 cm3
Max. výkon90 kW (122 k)/2750-4400 min-1
Max. točivý moment320 Nm/1600-2500 min-1
Maximální rychlost185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h10,5 s
PřevodovkaM6 
Kombinovaná spotřeba4,5 l/100 km
Spotřeba v testu5,2 l/100 km
Emise CO2119 g/km
Rozměry nákladového prostoru1797 x 1614 (1230) x 1256 mm 
Objem nákladového prostoru3,1 m3
Šířka bočních dveří695 mm
Pohotovostní hmotnost1545 kg
Celková hmotnost2220 kg
Rozměry d/š/v4601 x 1585 x 1819 mm
Rozvor2755 mm
Základní cena test. vozu473 616 Kč (bez DPH)

Přečtěte si také

Back to top button