Testy užitkových vozidel

Volkswagen ID. Buzz Cargo – zlatý úsměv

Volkswagen ID. Buzz Cargo – zlatý úsměv. Volkswagen ID. Buzz Cargo je auto, které na ulici v lidech vyvolává hodně pozitivní emoce. Radost ale mohou mít i zájemci o tuto originální dodávku, protože importér ji poměrně výrazně zlevnil. Vyzkoušeli jsme krátkou verzi s větší, 82kWh baterií a s novým, 210kW motorem.

Na silnicích dnes nepotkáte originálnější dodávku, než je Volkswagen ID. Buzz Cargo. Jenže zas až tak často se to neděje, což bylo způsobené i vyšší cenou vozu. Importér proto připravil v souvislosti s příchodem nových verzí i zajímavou nabídku.

Na zadní kola nově míří místo 150 až 210 kW

Pod milion

Pokud si z webových stránek modelu stáhnete ceník, zjistíte, že u základního modelu došlo ke snížení ceny z 1 187 501 na 1 058 900 Kč a u námi testovaného provedení z 1 297 980 na 1 177 900 Kč. Jenže když na webovkách zabrouzdáte hlouběji do obsahu a najdete položku Akční nabídka, rozšíří se vám úsměv ještě víc. Protože existuje akční model Pure, jehož cenu importér stlačil na 900 000 Kč, resp. u verze Pro s 79kWh baterií a 210kW motorem na 1 019 000 Kč. Vrcholnou variantu Pro 4Motion s 250kW motory pořídíte již za 1 099 000 Kč. To už stojí za úvahu. A jestli se bojíte, že dostanete „holátko“ jenom s volantem a sedačkami, tak se nemusíte obávat, protože i Pure má v základu LED světlomety, klimatizaci, rádio, parkovací čidla vpředu i vzadu nebo multifunkční volant. 

Na první pohled hodně zaujmou masivní křídlové dveře

Umí vzít za práci

Hlavním úkolem ID. Buzz Cargo je nicméně přepravovat náklad. Pro něj je připraven prostor o velikosti 3,9 m3, který je přístupný dvoukřídlými zadními dveřmi s úhlem otevření 270 stupňů a posuvnými bočními na pravé straně. Nicméně objednat jdou i druhé na levé straně. Naložit do auta můžete až 719 kg nákladu, což je o dost méně než do konkurentů ze Stellantisu či od Renaultu, kteří zvládnou i přes tunu. V základu dostanete masivní dřevěnou podlahu, obložení stěn už je za mírný příplatek 1739 Kč, objednat si můžete i různé typy lišt k uchycení nákladu a pevnou přepážku můžete vyměnit za verzi s oknem. Prosklené mohou být i zadní dveře. 

V základu jsou jedny posuvné dveře, lze ale objednat i druhé

Přemotorováno

Až doposud jsme ID. Buzz v osobní či užitkové verzi testovali s motorem o výkonu 150 kW. Vloni na podzim však výrobce upravil nabídku motorů i baterií směrem dolů. Základ nyní disponuje 59 kWh a 125 kW, prostřední naopak vylétlo směrem nahoru na 210 kW (kapacita baterie 82, resp. využitelná 77 kW je stejná), vrchol nyní představuje provedení s pohonem všech kol a 250 kW. Jestliže už se 150 kW jezdil ID. Buzz jako splašený, asi nemusíme říkat, co přineslo dalších 60 kW navíc. Technicky o 14 km/h vyšší maximálku (160 km/h) a skoro o tři sekundy lepší zrychlení na stovku (7,6 s).

Výhradně dotykové ovládání mi příliš nesedí

Spotřeba se pohybuje mezi 19 a 24 kWh/100 km podle míry zatížení nákladem a tíhy pravé nohy, protože dynamika vozu je opravdu parádní. Výrobce uvádí dojezd dle WLTP 445 km, reálně jsme s naším průměrem 22,4 kWh/100 km zvládli cca 350 km. A to je na běžnou městskou dodávku naprosto dostačující a uklidňující hodnota.

Rychlejší nabíjení

Nově se také zvýšil maximální dobíjecí výkon na DC stanici, ID. Buzz nyní můžete „ládovat“ elektřinou až 185 kW (dříve 170 kW), takže z 10 na 80 % jej nabijete za méně než 30 minut. 

Technická data

Volkswagen ID. Buzz Cargo 

Motor: elektrický

Max. výkon: 210 kW (286 k)

Max. točivý moment: 560 Nm

Kapacita akumulátoru: 82/77 kWh

Typ baterie: Li-ion

Maximální rychlost: 160 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 7,6 s

Převodovka: A1

Kombinovaná spotřeba: 19,7 kWh/100 km

Spotřeba v testu: 22,4 kWh/100 km

Dojezd: 445 km

Pohotovostní hmotnost: 2433 kg

Celková hmotnost: 3150 kg

Objem zavazadlového prostoru: 3,9 m3

Rozměry d × š × v: 4712 × 1985 × 1953 mm

Rozvor: 2989 mm

Základní cena test. vozu: 1 236 741 Kč bez DPH

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button