Volkswagen ID Buzz Cargo
Volkswagen ID Buzz Cargo zvítězil v naší anketě TOP CZECH TRANSPORT v kategorii Green Van. Přestože je to v prvé řadě pracant, při jeho pořízení budou hrát větší roli emoce. Originálnější dodávku dnes totiž nepořídíte.
Volkswagen ID. Buzz Cargo je užitková verze originálního plně elektrického MPV, společně byly na trh uvedeny v lednu letošního roku. V testu jsme ho již jednou měli, a to s dílenskou vestavbou Sortimo. Tentokrát jsme měli nákladový prostor prázdný.
Dvě palety
ID. Buzz Cargo nabízí nákladový prostor o objemu 3,9 m3. Ložná plocha má délku 2208 mm s výklopnými pátými dveřmi, resp. 2232 mm se standardními křídlovými. Ty jsou poměrně masivní a je třeba s nimi dost bouchnout, aby se zavřely. Odjišťování zámku je elektrické, madlo tvoří dělená plastová lišta, designově navazující na koncová světla.
Díky šířce 1230 mm mezi podběhy, maximální je 1732 mm, se sice dovnitř vejdou dvě palety, nicméně manipulace s nimi bude vyžadovat zručného ještěrkáře. A těch je dnes méně než šafránu. I proto jsou podběhy chráněné plastem. Zatímco masivní dřevěná podlaha je v ceně, za obložení boků se připlácí 1740 Kč. Čtveřice upínacích ok doplňují boční upínací lišty, které ale přijdou na 7600 Kč.
Cargo má v základu jedny posuvné boční dveře široké 756 mm, za 11 400 Kč si můžete dokoupit i druhé, oboje mohou mít i elektrické ovládání. Zadní dveře mohou být křídlové či vyklápěcí, obě verze jsou bez příplatku. Buzz Cargo uveze skoro 700 kg, což na městskou distribuci bohatě stačí.
Volkswagen ID Buzz Cargo myslí na práci
Stejně jako zvenku, také uvnitř je ID. Buzz Cargo pořádně cool, byť přístrojová deska působí spartánštějším dojmem než u osobní verze. Zde je více šedých ploch, hlavně ale spousta různých odkládacích míst, kapes a různých přihrádek. Potěší i takové drobnosti jako háčky na oděvy na dělicí přepážce.
Naopak kompletně dotykové ovládání všech funkcí, kterému jsem stále nepřišel na chuť, je stejné jako v osobáku. Vpředu je samostatné sedadlo plus dvoulavice, kde se ale komfortně posadí spíš jen jeden dospělý. Na druhé straně s elektrickou dodávkou nebudete jezdit ve třech dlouhé štreky. Byť dojezd není vůbec špatný.
Elektřina bez obav
ID. Buzz je stále ještě k dispozici s jediným motorem a kapacitou akumulátorů – 150 kW (204 k)/350 Nm a 77 kWh (max 82 kWh). Hlavně v případě motoru jsou to na městskou dodávku zbytečně luxusní parametry, díky nimž nejen ve městě „povodíte“ nejedno osobní auto. Výrobce slibuje na jedno nabití (lze výkonem až 170 kW) dojezd až 423 km. Po plném dobití sice počítač ukazoval cca 380 km, nicméně díky účinné rekuperaci, kterou vozidlo automaticky upravuje na základě dat z radarů či GPS (samo si přibrzďuje před obcí či vpředu jedoucím autem), není v létě nereálné dostat se ke 400 km.
Imageová záležitost
Volkswagen ID. Buzz je originál každým coulem, který všude budí pozornost. Skvěle se řídí a nabízí srovnatelnou užitnou hodnotu jako konvenční střední dodávky. Ve srovnání s nimi je ale výrazně dražší. Základní cena 1,3 milionu korun bez DPH z něj dělá nákladného pracanta, který bude spíš sloužit jako výkladní skříň firmy než jako nástroj pro vydělávání peněz. Uvidíme, kolik budou stát verze s menší baterií i výkonem, které mají dorazit později. Na trh také přijde prodloužená verze.
Volkswagen ID Buzz Cargo
Motor: elektrický
Max. výkon: 150 kW (204 k)
Max. točivý moment: 350 Nm
Kapacita akumulátoru: 82/77 kWh
Typ baterie: Li-ion
Maximální rychlost: 145 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 10,2 s
Převodovka: A1
Kombinovaná spotřeba: 20,3–22,3 kWh/100 km
Spotřeba v testu: 25,1 kWh/100 km
Dojezd: 393–426 km
Emise CO2: 0 g/km
Pohotovostní hmotnost: 2322 kg
Celková hmotnost: 3000 kg
Objem zavazadlového prostoru: 3,9 m3
Rozměry d × š × v: 4712 × 1985 × 1953 mm
Rozvor: 2989 mm
Základní cena test. vozu: 1 317 235 Kč bez DPH