Motorismus

Volvo uvedlo posádkovou kabinu FM a FMX

Nová nákladní vozidla Volvo FM a Volvo FMX jsou nyní k dispozici jako vozidla záchranné služby s až devítimístnou kabinou. Nové varianty obou modelů vznikaly v úzké spolupráci s výrobci nástaveb a pohotovostními složkami a mají řadu vylepšení speciálně určených pro vozidla hasičského a záchranného sboru.

Na evropském trhu je více než 3 000 hasičských a dalších pohotovostních vozidel ročně. Kromě splnění národních a mezinárodních předpisů musí být vozidla upravena tak, aby splňovala specifické požadavky každé pohotovostní služby. To zahrnuje vysoké standardy bezpečnosti, spolehlivosti a flexibility. „Nyní můžeme na trh pohotovostních a požárních služeb nabídnout velmi moderní a komplexní řadu těžkých nákladních vozidel. Nové varianty vozidel Volvo FM a Volvo FMX jsou navrženy tak, aby poskytovaly členům pohotovostních složek, prostředí kabiny posádky světového standardu,“ říká Lars Franck, produktový manažer nabídky speciálních vozidel ve společnosti Volvo Trucks.

Přečtěte si také

Bezpečí, ergonomie i prostor

Nové Volvo FM a Volvo FMX s kabinou pro posádku pojme až devět lidí. Vozidla jsou navržena tak, aby poskytovala každému týmu záchranné služby ty nejlepší možné podmínky a umožňovala efektivní a bezpečný provoz v náročných podmínkách. Tato nová nákladní vozidla nabízí stejně vysoké standardy pasivní a aktivní bezpečnosti, ergonomie a pohodlí jako ostatní modelové varianty nových modelů Volvo FM a Volvo FMX, které byly uvedeny na trh v roce 2020. Kabina byla důkladně otestována z hlediska bezpečnosti a dodává se s velkými okny, nízkými liniemi dveří, velkými zpětnými zrcátky a možností až osmi kamer zajišťujících dobrý výhled ze všech stran. Volitelně dodávaný systém Volvo Dynamic Steering usnadňuje manévrování a zlepšuje jak ergonomii, tak bezpečnost jízdy.

Nová kabina FMX nabízí mnohem lepší výhled než předchůdce (FOTO: Volvo Trucks)

Plně digitální přístroje

Pracoviště řidiče je vybaveno novou přístrojovou deskou, která zahrnuje plně dynamický digitální displej. Většina funkcí se obsluhuje pomocí ovládacích tlačítek přímo na volantu. Ten lze navíc díky funkci naklápění, nastavit do pro Vás nejoblíbenější polohy.

Kabina je velmi prostorná a vytváří tak vzdušný interiér se spoustou místa pro pohyb. Dveře mají velký úhel otevření, který usnadňuje nastupování a vystupování z kabiny. To podporuje nově vyvinutý protiskluzový osvětlený schod a jasně označená oranžová rukojeť, ergonomicky navržená a snadno rozpoznatelná v různých podmínkách. Interiér kabiny nabízí spoustu úložných prostor pro helmy, rukavice a další potřebné vybavení.

Kabina je až devítímistná (FOTO: Volvo Trucks)

Připraveno pro nástavbáře

Důležitým cílem vývojářů nových vozidel bylo, dosáhnout krátkých dodacích lhůt pro výrobce nástaveb. Po konzultaci s předními odborníky ze společností specializujících se na výrobu hasičských vozidel, představil tým pro vývoj těchto speciálních vozidel vylepšení kabiny i podvozku. Komponenty jsou umístěny na místech usnadňující proces připojení nástavby a všech potřebných elektrických a pneumatických systémů.

Posdáková kabina na bází modelu FMX (FOTO: Volvo Trucks)

Za kabinou je podvozek čistý. Není co rozebírat nebo přesouvat. Palivové nádrže, tlumič a další velké součásti jsou umístěny pod kabinou. Uvnitř kabiny jsou elektrické kabely a pneumatické hadice vybaveny snadno přístupnými spojovacími body. Instalace sedadel, lavic a bezpečnostních pásů je certifikována z výroby.

Fakta o nových modelech Volvo FM a Volvo FMX s kabinou pro posádky:

  • Vývoj založený na normě EN 1846 pro hasičská a záchranná vozidla.
  • Náraz do kabiny testován podle ECE R29-03.
  • Vnitřní výška střechy 160 cm (vpředu) a 161 cm (vzadu).
  • Dveře lze otevřít do úhlu 79 stupňů (vpředu) a 75 stupňů (vzadu).
  • Konfigurace náprav: 4×2, 4×4.
  • Možnosti motoru Volvo D11 nebo D13 (Euro 3, 5 a 6).
  • Pomocný náhon až do 2 000 Nm, PTO.
Nádrž na AdBlue je na pravé straně u jednotky pro čištění spalin (FOTO: Volvo Trucks)

Přečtěte si také

Back to top button