Různé

Elektřina neznamená omezení schopností

Elektřina neznamená omezení schopností. U příležitosti mezinárodní prezentace Iveca eDaily jsme hovořili s Vittoriem Bussim, vedoucím produktového managementu LCV, obchodní jednotky IVECO Truck, o tom, zda bude toto vozidlo i nadále tak univerzální.

Zajímalo nás, jaká je záruka na baterie nebo kdy se začne prodávat vodíková verze.

Přečtěte si také
Vittorio Bussi – vedoucí produktového managementu LCV, obchodní jednotky IVECO Truck

Bude eDaily dostupné ve stejném počtu konfigurací jako klasický diesel?

Ano, jistě. Jedním z cílů, které jsme si stanovili ve fázi vývoje produktu, bylo poskytnout také v elektrické verzi kompletní řadu, schopnou pokrýt všechny druhy aplikací.

Je možné nabídnout různé velikosti baterií? Protože ne každý potřebuje maximální dojezd.

Samozřejmě. Zákazník si může vybrat instalaci jedné, dvou nebo tří baterií. To je přesně v souladu s naší strategií nabízet vozidlo, které se přizpůsobí jakémukoli úkolu. eDaily je schopné přesně odpovídat jakékoli misi prostřednictvím správného množství energie. Je to jedinečná výjimečná vlastnost, která z našeho eDaily dělá šampiona na trhu.

Elektřina neznamená omezení schopností
Iveco eDaily bude k dispozici se třemi typy baterií a dojezdu

Jednou z nejčastějších obav je výdrž baterie. Jakou jim dáváte záruku?

Záruka je osm let a až 250 000 kilometrů. Víme, že zákazníci o ně mají obvykle mnoho starostí, a proto jsme se opravdu zaměřili na jejich výkon. Touto zárukou je ujišťujeme a dáváme jim příležitost získat důvěru v tuto novou technologii. Co se týče výdrže baterie, hodně závisí i na způsobu používání. Také proto jsme eDaily vybavili třemi jízdními režimy, které umožňují zákazníkovi vybrat si mezi dojezdem a výkonem. Což je u elektromobilů klíčový faktor.

Jaká je spolupráce s nástavbáři? Protože Daily je obecně velmi oblíbené jako základ pro přestavby a elektrický pohon přináší nové věci.

Vztah s výrobci nástaveb je pro nás naprosto klíčový, neboť Daily je jako vždy dokonalým základem pro přestavby, a to platí i pro elektrickou verzi. Proto s nimi úzce spolupracujeme od samého počátku vývoje vozu. Spolu s výrobci nástaveb jsme se dozvěděli, jak nejlépe sladit základ IVECO eDaily s nástavbami a také jak přestavěná vozidla co nejefektivněji elektrifikovat.

eDaily je připravené i na instalaci nástaveb

Na IAA v Hannoveru jste představili prototyp palivového článku eDaily. Kdy by se mohl dostat do prodeje?

Tento vodíkový prototyp vznikl ve spolupráci s naším technologickým partnerem Hyundaiem, který dodal palivové články. V tomto segmentu jde stále o poměrně inovativní byznys. A stále neexistuje dostatečná infrastruktura související s tímto druhem energie.

Vodíkové eDaily FCEV vzniklo ve spolupráci s Hyundaiem

V letech 2024–2025 bychom však rádi provedli testování v reálném světě: první sériová vozidla by se mohla dostat na trh v letech 2026–2027. Věříme, že do té doby bude „trh s vodíkem“ o něco vyspělejší než nyní.

Čtěte také: Seznámení s IVECO eDaily

Zdroj
Jiří KrupičkaIVECOMichal Štengl

Přečtěte si také

Back to top button