IVECO představuje nový Urbanway
IVECO představuje nový Urbanway. IVECO BUS navazuje na uvedení 12 m dlouhého městského autobusu URBANWAY Hybrid CNG na trh na začátku letošního roku a představuje novou hybridní technologii u kloubové verze URBANWAY poháněné zemním plynem, což je další krok vpřed ve vývoji nabídky energetického mixu.
S příchodem nového 18m dlouhého URBANWAY Hybrid CNG kompatibilního s biometanem rozšiřuje IVECO BUS svou nabídku pro městskou dopravu, aby podpořil provozovatele dopravy v jejich energetickém přechodu. Tento nový kloubový URBANWAY Hybrid přináší 16% úsporu paliva ve srovnání s plynovou verzí a snížení emisí CO2 až o 16 % spolu s výrazným zlepšením celkových nákladů na vlastnictví.
IVECO představuje nový Urbanway
IVECO BUS prezentuje na veletrhu Autocar Expo v Lyonu ve dnech 12. až 15. října nový kloubový URBANWAY Hybrid kompatibilní s biometanem. Nové vozidlo je k dispozici také v systému Bus Rapid Transit (verze BRT) pod názvem CREALIS. Toto představení je součástí strategie výrobce, který je lídrem v oblasti alternativních pohonů, a to prosazovat přechod na energetiku pomocí kombinace technologií, které zákazníkům poskytují výběr řešení podle požadavků jejich poslání a provozu. Dodávky nového URBANWAY Hybrid v 18metrové verzi budou zahájeny koncem roku.
„V IVECO BUS jsme přesvědčeni, že pro podporu nezbytné energetické transformace je nutný energetický mix. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli u našich kloubových modelů URBANWAY a CREALIS kombinovat zemní plyn s vysoce výkonnou a efektivní hybridní technologií. Touto novinkou IVECO BUS dále rozšiřuje svou nabídku městských vozidel pro udržitelnou a hospodárnou mobilitu,“ vysvětluje Stéphane Espinasse, IVECO BUS Head of Sales and Products.
Hybridní technologie nové generace s elektrickým pohonem vyvinutá v úzké spolupráci se společností Voith přináší výrazné snížení nákladů na energii a emisí CO2 ve srovnání s předchozími generacemi a zároveň optimalizuje celkové náklady na vlastnictví.
Stejně jako u 12m dlouhé verze zahrnuje hybridní řešení představené v kloubovém vozidle URBANWAY 48V baterii spojenou s převodovkou DIWA NXT a osvědčeným motorem Cursor 9. Převodovka DIWA NXT je kombinována s výkonným rekuperačním elektromotorem o špičkovém výkonu 35 kW, který funguje jako startér a generátor pro rekuperaci kinetické energie akumulované během zpomalovací a brzdné fáze, s vysokoenergetickou baterií LTO (48 V) umístěnou na střeše. Elektromotor podporuje motor Cursor 9 ve fázích zrychlování, aby se ušetřilo palivo.
Nové řešení je také vybaveno funkcí Stop & Start, která uživatelům a obsluze nabízí řadu výhod. Eliminuje hluk a vibrace, což vede k většímu pohodlí cestujících, obyvatel a chodců na zastávkách a dále zlepšuje úsporu paliva. Díky těmto funkcím přináší nová generace URBANWAY Hybrid 16% úsporu paliva ve srovnání s nehybridní verzí, což je důležitá výhoda v době, kdy se místní úřady a provozovatelé potýkají s rostoucími náklady na energie. Toto hybridní řešení na obnovitelné palivo jim navíc umožňuje snížit emise CO2 až o 16 %. V kombinaci s biometanem se snížení emisí CO2 zvyšuje až na 83 %.
Jednodušší konstrukce tohoto hybridního řešení nové generace, které nemá nákladné vysokonapěťové komponenty, spolu s úsporou nákladů na palivo výrazně snižuje celkové náklady na vlastnictví ve srovnání s předchozími plně hybridními technologiemi.