Silniční doprava

Významná zakázka pro MAN

Významná zakázka pro MAN! V rámci modernizace svého vozového parku podepsala společnost Deutsche Bahn rámcovou smlouvu se společností MAN Truck & Bus na nákup přibližně 940 autobusů. Jedná se o městské a meziměstské modely, které bude výrobce dodávat v průběhu následujících čtyř let.

Společnost MAN opět vyhrála výběrové řízení vypsané společností Deutsche Bahn. To znamená, že pokud budou smlouvy uplatněny v plném rozsahu, bude zákazníkům do roku 2026 dodáno celkem přibližně 940 autobusů. 

Přečtěte si také

Významná zakázka pro MAN

Zakázka zahrnuje autobusy MAN Lion’s City ve všech délkových variantách a také meziměstské autobusy MAN Lion’s Intercity LE. U produktové řady Lion’s City sází Deutsche Bahn také na širokou škálu pohonných jednotek: diesel, CNG a verze s modulem EfficientHybrid. První vozidla budou dodána v roce 2023. Deutsche Bahn je největším německým poskytovatelem autobusové dopravy – v roce 2021 přepravila přibližně 420 milionů cestujících. Dceřiná společnost DB Regio provozuje více než 10 000 autobusů v téměř 300 okresech a městech. Zadávací dokumentace se kromě jiných parametrů zaměřovala na náklady životního cyklu, a tedy na vozidla s nízkou spotřebou paliva. Nové autobusy MAN budou v budoucnu využívány po celém Německu. Společnost MAN Truck & Bus je také druhým dodavatelem elektrických autobusů.

„Rámcová smlouva s Deutsche Bahn na tak velký počet autobusů MAN potvrzuje, že naše městské a meziměstské autobusy a naše služby jsou v praxi přesvědčivé,“ říká Christoph Huber, předseda představenstva společnosti MAN Truck & Bus Deutschland.

MAN Lion’s City zaujme množstvím technických detailů uvnitř i zvenčí. Četná ocenění za design jasně potvrzují, že tento autobus se dokonale hodí pro veřejnou dopravu. Důraz na efektivitu provozu, pohodlí cestujících a ergonomii je zřejmý. Velká část autobusů zahrnutých do rámcové smlouvy je rovněž vybavena systémem MAN EfficientHybrid, včetně funkce stop-start. Tato technologie snižuje dopad na životní prostředí třemi způsoby: 1. snižuje spotřebu paliva tím, že důsledně využívá energii vznikající při brzdění, 2. vozidlo produkuje méně emisí tím, že na zastávkách nebo na červenou zcela vypíná spalovací motor, a 3. v důsledku toho se výrazně snižuje hluk z provozu autobusu.

Hlavní součástí technologie MAN EfficientHybrid je robustní elektrické zařízení (klikový hřídelový startér/generátor) umístěné mezi motorem a převodovkou. Při volnoběhu nebo brzdění funguje startér/generátor jako alternátor. Pomocí reverzního principu startéru/generátoru lze motor během několika okamžiků znovu nastartovat a následnou akceleraci zvýšit o 220 Nm točivého momentu, což výrazně odlehčuje hnací řetěz ve fázi rozjezdu sběrnice. Autobusy MAN Lion City na CNG výrazně snižují emise škodlivin a mohou být také velmi šetrné k životnímu prostředí, protože autobusy MAN Lion City G mohou jezdit na biometan. Provoz na toto palivo přináší další výrazné snížení emisí CO2. Hladší chod motoru znamená také nižší hlučnost než u srovnatelného dieselového agregátu.

V loňském roce představený model Lion’s Intercity LE stanovuje standardy ve třídě vozů s nízkou cenou a vyniká minimálními celkovými náklady na vlastnictví. Nejnovější autobus MAN zaujme také svým progresivním a moderním vzhledem. Vysoký podíl prosklených ploch a velké střešní výlezy propouštějí do interiéru dostatek denního světla a vytvářejí panoramatický efekt. Díky tomu a díky pevné a lehké konstrukci váží vozidlo výrazně méně a je efektivnější. Moderní koncepce osvětlení interiéru s přímým, měkkým bílým LED osvětlením vytváří v prostoru pro cestující příjemnou, atraktivní a moderní atmosféru.

„Jsme nesmírně rádi, že naše dlouholeté partnerství s Deutsche Bahn může pokračovat. Je obzvláště potěšující, že náš nový autobus MAN Lion’s Intercity LE byl jen několik měsíců po svém uvedení na trh tak dobře přijat a okamžitě bodoval v tendru DB,“ dodává Frank Krämer, vedoucí prodeje autobusů ve společnosti MAN Truck & Bus Deutschland GmbH.

Zdroj
TZ

Přečtěte si také

Back to top button