Námořní a lodní doprava
Praha 1 nechce na Vltavě víc lodí, odmítla i obojživelné autobusy
Radní Prahy 1 odmítli návrh na vybudování sjezdové rampy, po které by na hladinu Vltavy vjížděly turistické autobusy upravené pro provoz na vodě.
Doprava na řece je přesycena, městská část nesouhlasí s dalším zvyšováním počtu lodí, řekl dnes novinářům starosta Oldřich Lomecký (TOP 09). Žadatel chtěl provozovat na Vltavě obojživelné autobusy s pohonem na elektřinu, které nepotřebují přístaviště, ale vjíždějí rovnou do vody. Rampa měla stát v Cihelné ulici nedaleko Karlova mostu. Záměr ale nedoporučila komise pro územní rozvoj. Radikálně jej zamítla i rada městské části.
„Desítky obyvatel si v peticích stěžují na hluk a zplodiny z lodní dopravy. Další zvyšování tedy není možné akceptovat,“ řekl Lomecký. Lodí je na Vltavě příliš, nemají už ani kde kotvit. Rada proto starostovi uložila jednat o stávající situaci s vedením Povodí Vltavy. Obojživelnými autobusy se mohou turisté svézt v Budapešti. V americkém Bostnu zase brázdí ulice i řeku Charles obojživelník připomínající loď na kolech.
„Desítky obyvatel si v peticích stěžují na hluk a zplodiny z lodní dopravy. Další zvyšování tedy není možné akceptovat,“ řekl Lomecký. Lodí je na Vltavě příliš, nemají už ani kde kotvit. Rada proto starostovi uložila jednat o stávající situaci s vedením Povodí Vltavy. Obojživelnými autobusy se mohou turisté svézt v Budapešti. V americkém Bostnu zase brázdí ulice i řeku Charles obojživelník připomínající loď na kolech.