Motorismus

Systém Volvo Dynamic Steering získal cenu kvality

Systém řízení Volvo Dynamic Steering přenáší výrazně méně vibrací od povrchu vozovky a zlepšuje pracovní prostředí řidiče, čímž se stal důležitou součástí filozofie společnosti Volvo Trucks zaměřené na zlepšení bezpečnosti na silnicích a na pracovní podmínky řidičů.

Tato nová technologie nyní obdržela výroční cenu za nejkvalitnější inovaci roku. Jde o renomovanou cenu Quality Innovation of the Year 2013. Ta je každoročně udělována Švédským institutem pro kvalitu SIQ a jejím účelem je podporovat vývoj kvalitních inovací.
 
„Systém Volvo Dynamic Steering je skvělým příkladem technického řešení, vyvinutého pro pokrytí komerčních potřeb stejně jako i pro splnění přání uživatelů. Tato nová technologie poskytuje řidiči lepší manévrovatelnost a zároveň i lepší pracovní prostředí,“ říká docent Matti Kaulio z útvaru průmyslové ekonomiky na KTH, Královském technickém institutu, který vyjádřil názor soutěžní poroty. Proto, aby inovace zvítězila, musí mít zřetelnou návaznost na specifické požadavky zákazníků. Právě proto si systém Volvo Dynamic Steering vedl tak dobře.
 
„Skutečnost, že tato inovace je reakcí na individuální požadavky a zároveň splňuje i komerční potřeby, je skutečně působivá. Dále je tu samozřejmě i otázka bezpečnosti, která je neodlučitelnou součástí a klenotem image značky Volvo,“ řekl Matti Kaulio.
 
„Potvrzení, že jdeme správným směrem“
Společnost Volvo Trucks je potěšena a hrdá na to, že tuto cenu získala. Potvrzuje totiž její dlouhodobý cíl směřující ke zlepšení bezpečnosti provozu a pracovního prostředí řidiče. „Je velice potěšující získat tuto cenu; měl jsem tušení, že bychom mohli být mezi vybranými, takže to bylo báječné, když přišel oznamující telefonát. Je to potvrzení skutečnosti, že se zaměřujeme na správné problémy, a dává nám to další podnět k tomu, abychom pokračovali ve vývoji produktů a technologií, které vedou k vyšší kvalitě a k bezpečnějšímu prostředí řidičů v našich nákladních vozech,“ říká ředitel kvality společnosti Volvo Trucks Hayder Wokil.
 
„Systém Volvo Dynamic Steering byl vyvinut v úzké spolupráci s řidiči, abychom lépe vyhověli jejich potřebám. Během procesu vývoje jsme stále vyzývali zákazníky, aby nám poskytovali zpětnou vazbu. To ještě více prohloubilo náš vzájemný vztah a zapojilo je to do našeho vývoje nových produktů. Volvo Dynamic Steering je milníkem na naší cestě zaměřené na prostředí řidiče a na bezpečnost dopravy,“ řekl Hayder Wokil. Systém Volvo Dynamic Steering téměř zcela eliminuje vibrace přenášené do volantu. Výsledkem toho je, že řidič nemusí při řízení neustále korigovat pohyb volantu, což snižuje riziko vzniku bolestí v jeho zádech, krku a ramenech. Protože řízení nákladního vozu nenamáhá tělo, může řidič relaxovat. Neunaví se tak rychle a je vystaven nižšímu riziku nehody.
 
Tato nová technologie také dovoluje řídit nákladní vůz s nebývalou přesností, což je kvalita, která umožnila neobyčejně úspěšný kaskadérský kousek, který provedl Jean-Claude van Damme – The Epic Split. Předávací slavnost cen The Quality Innovation of the Year 2013 se konala v muzeu Moderna Museet ve Stockholmu. Tato cena je jednou ročně udělována společnostem, organizacím nebo jednotlivcům, u nichž jsou inovace neoddělitelnou součástí jejich činnosti a směřují k uspokojení určitých potřeb zákazníků. Na udělování cen se podílí řada organizací podporujících kvalitu ze Švédska, Finska, Estonska, Lotyšska, České republiky a Maďarska.
 
Jak Volvo Dynamic Steering (VDS) pracuje
Systém Volvo Dynamic Steering je založen na konvenčním mechanickém systému řízení, u něhož je řídicí tyč spojena s převodkou řízení. Hydraulický posilovač řízení generuje sílu, kterou řidič potřebuje k otáčení volantem. VDS používá elektronicky řízený elektromotor, který je připojen k řídicí tyči. Tento elektromotor pracuje společně s hydraulickým posilovačem řízení a je elektronickou řídicí jednotkou několikatisíckrát za sekundu ustavován. Při nízké cestovní rychlosti poskytuje elektromotor přídavnou sílu, zatímco při vyšší cestovní rychlosti elektromotor automaticky reguluje řízení tak, že kompenzuje všechny nerovnoměrnosti, které směřují do hřídele volantu, vzniklé například působením bočního větru nebo děr ve vozovce.
 
 

Přečtěte si také

Back to top button