Logistika a sklady
DHL vychovává vlastní specialisty na dodavatelské řetězce
Společnost DHL Supply Chain úspěšně rozběhla dlouhodobý vzdělávací program Certifikovaný specialista na dodavatelské řetězce.
Cílem nadnárodního projektu je systematické rozvíjení firemní kultury, znalostí či dovedností zaměstnanců na všech úrovních a ve všech zemích pomocí jednotné metodiky vzdělávání. V České republice bylo během jednoho roku proškoleno 1 800 zaměstnanců.
„DHL Supply Chain zaměstnává zhruba 200 000 lidí po celém světě. Jednotný rozvojový a vzdělávací program umožní, aby měli všichni zaměstnanci na všech kontinentech stejné znalosti o naší společnosti a službách, které v rámci logistického procesu nabízí,“ říká Marek Marušinec, vedoucí vzdělávacího programu pro zaměstnance.
Program Certifikovaný specialista na dodavatelské řetězce poskytuje jedno standardní portfolio na sebe navazujících vzdělávacích modulů, určených pro různá oddělení dle jejich zaměření a pro různé úrovně hierarchické struktury organizace. Program byl vytvořen specialisty DHL ve spolupráci se vzdělávací společností. Jednotlivá školení jsou založena z hlediska teorie a psychologie učení na nejnovějších poznatcích neurovědy.
„Všechna školení jsou velmi interaktivní a pracují se zásadami vzdělávání dospělých. Lidé se učí především sdílením zkušeností a zážitkem. Důležitá je i zpětná vazba, např. jaké si ze školení odnesli poznatky a jak je dokážou přenést do každodenní praxe,“ vysvětluje M. Marušinec.
V první fázi procházejí všichni zaměstnanci základním školením. Celkem jich bylo v průběhu uplynulého roku v České republice proškoleno 1 800 z celkových 2 400. „Cílem této části vzdělávacího programu je nejen rozvíjet znalosti a konkrétní dovednosti, ale zároveň zaměstnance více propojit se společností. Ukázat jim, co je smyslem jejich práce, kdo jsou zákazníci společnosti a pro koho produkty na svém pracovišti připravují,“ doplňuje M. Marušinec.
Další vzdělávací modul, který přichází nyní, je určen pro vedoucí zaměstnance a zahrnuje tři hlavní pilíře: vedení zaměřené na dosahování výsledků, vedení zaměřené na respekt vůči lidem a na vytvoření kultury a zpětných vazeb ve společnosti. „Každý leader ve společnosti musí být schopný dát lidem efektivní zpětnou vazbu. Nejen rozvojovou ve formě konstruktivní kritiky, ale i motivační ve formě pochvaly,“ upřesňuje M. Marušinec. Programem projde v rámci České republiky tři sta vedoucích pracovníků.