Zprávy
VISTA – největší světová soutěž pro servisní techniky
V minulém týdnu se v brazilské Curitibě uskutečnilo finálové kolo největší světové dovednostní soutěže pro servisní techniky.
V letošním ročníku soutěže Volvo International Service Training Awards (VISTA) si své dovednosti vyzkoušelo 19 700 účastníků z globální servisní sítě Volvo Trucks a Volvo Buses. V napínavém finále změřilo své síly 40 nejlepších týmů z celého světa. Vítězství si odnesl VIIES RATAS z Estonska.
„Kvalifikovaní a motivovaní servisní technici představují pro naše servisy a zákazníky jeden z nejdůležitějších faktorů úspěchu. A právě proto tak masivně investujeme do průběžného školení a rozvoje kompetentnosti. VISTA je špičkou ledovce, jež všem našim servisním technikům nabízí jednou za dva roky příležitost ověřit si své znalosti a porovnat je s kolegy z celého světa. Soutěž se zaměřuje především na dovednosti využívané v běžné praxi a na důležité technické znalosti, podporuje spolupráci a posiluje hrdost,“ říká Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks.
Úplně první soutěž VISTA se konala již v roce 1957. Od té doby se mechanici nákladních vozidel proměnili v servisní techniky, jedním ze základních nástrojů v dílně se stal počítač a celá profese se od základu změnila. Moderní nákladní vozidla jsou z technického hlediska značně vyspělé stroje, vyžadující komplexnější a rozsáhlejší odborné znalosti než dříve. Dnešní technici musejí zvládat mechanické servisní úkony i práci s počítačem. Ostrá konkurence v odvětví dopravy pak navíc přináší stále rostoucí tlak zákazníků na maximální provozuschopnost vozidel.
„Nákladní vozidlo musí být v zásadě neustále připraveno vyjet, což v praxi znamená, že technici musejí provádět velmi pokročilou a dobře naplánovanou údržbu, musejí identifikovat, analyzovat a odstraňovat závady či problémy v nejkratším možném čase. V dnešní době je naprosto nepřijatelná dlouhá čekací doba na servis a opravy, netoleruje se nedostupnost náhradních dílů a nepřichází v úvahu neprovést opravu správně už při první návštěvě servisu,“ vysvětluje Martin Merrick, SVP Retail Development.
Téma letošní soutěže VISTA – „Výkony nadevše“ – dokonale vystihuje současný princip: aby mohli zákazníci podávat maximální výkony, musejí je podávat i naši technici.
„Přesně tak to je – naším cílem je, aby servis vozidel našich zákazníků zajišťovali ti nejlepší servisní technici na světě. Cílem soutěže VISTA je vyzdvihnout zásadní důležitost každodenní práce našich dealerství a servisů a tuto práci ocenit a zároveň přilákat nové adepty k zajímavé a různorodé profesi, která má před sebou skvělou budoucnost,“ uvádí Anna Rogbrant, manažerka projektu VISTA.
Základní údaje o soutěži VISTA
· Zkratka znamená Volvo International Service Training Awards.
· Dovednostní soutěž, jíž se mohou zúčastnit pracovníci servisů Volvo Trucks a Volvo Buses z celého světa.
· Koná se jednou za dva roky již od roku 1957.
· Letošního ročníku se zúčastnilo 19 700 servisních techniků z celého světa.
· Do semifinále v Göteborgu se kvalifikovalo 240 čtyřčlenných týmů.
· Finále v Curitibě se zúčastnilo 40 týmů.
· Vítězství v letošním ročníku soutěže získal VIIES RATAS z Estonska
Členové vítězného týmu:
Meelis Šmeiman (supervisor)
Madis Reinpõld (klíčový mechanik)
Maksim Golenkov (mechanik)
Lauri Raamat (klíčový mechnik)
Maksim Toots (Školitel mechniků)
Meelis Šmeiman (supervisor)
Madis Reinpõld (klíčový mechanik)
Maksim Golenkov (mechanik)
Lauri Raamat (klíčový mechnik)
Maksim Toots (Školitel mechniků)