Logistika a sklady

ČSAD Uherské Hradiště připravuje Track & Trace aplikaci 

ČSAD Uherské Hradiště připravuje Track & Trace aplikaci. V loňském roce se museli dopravci vypořádávat s navýšením mýtných sazeb v různých zemích.

Od letošního roku mýto zdražilo i v ČR. Společnost ČSAD Uherské Hradiště hodnotí rok 2024 jako jeden z nejtěžších, což bylo ovlivněno vývojem v mezinárodní kamionové dopravě v souvislosti s navyšováním mýtných sazeb. Vyhlídky na rok 2025 jsou však pozitivní. Firma pracuje na nové Track & Trace aplikaci zaměřené na sledování zásilek a připravuje další plán obnovy a rozšíření vozového parku. ČSAD Uherské Hradiště se na obnovu vozového parku zaměřuje každoročně. 

Flotila rozšířena na 81 vozidel

V pocovidovém období z 95 vozidel společnost snížila jejich počet na 75, nicméně vloni došlo k rozšíření flotily na 81 vozidel a letos je plánu další zvýšení jejich počtu. V rámci obnovy bylo vloni dodáno 22 nových vozidel (výměna za staré vozy), k tomu bylo pořízeno dalších šest nových vozů. 

„Jsme v situaci, kdy máme pro naše potřeby dostatečný počet řidičů. Uvidíme ale, jak se bude vyvíjet rok 2025, protože polovina z našich řidičů v kamionové dopravě je z Ukrajiny. Někteří u nás začali pracovat už před válkou. Nikdo neví, jak se řidiči zachovají po ukončení konfliktu. Je možné, že se budou chtít vrátit do své vlasti. S touto otázkou se bude potýkat celý český průmysl,“ dodává Vlastislav Čech, CEO společnosti ČSAD Uherské Hradiště.

Track & Trace aplikace na sledování zásilek

V současnosti společnost ČSAD Uherské Hradiště v rámci stávajícího IT systému pracuje i na aplikaci Track & Trace zaměřené na sledování zásilek. 

„Zákazníci avizaci stále častěji požadují, nová aplikace je tedy nutnost. Spustíme ji ve druhé polovině letošního roku,“ prozrazuje Vlastislav Čech.

Rok byl ve znamení zdražování mýta a propadů objemů přeprav

Mýto například tranzit přes Německo vloni prodražilo zhruba o dva tisíce korun, tedy při cestě tam a zpět je navýšení pro kamion zhruba čtyři tisíce korun. Významné navýšení bylo i v Maďarsku. 

Společnost ČSAD Uherské Hradiště navyšování cen mýta musela už vloni projednávat se zákazníky a vyšší náklady promítnout do cen přeprav. Firma začátkem loňského roku zaznamenala výrazný propad objemů přeprav u zákazníků z automotive segmentu a z oblasti stavebnictví. 

„Chtěli jsme navýšení o mýto promítnout do cen, nicméně firmy přepravy tendrovaly a ceny šly rapidně dolů. Se zákazníky jsme sice měli vyjednáno navýšení cen přeprav, ale nehýbala se ekonomika, nebylo co vozit. Tímto byla postižena celá první polovina roku 2024. Přesto jsme meziročně navýšili mzdy řidičům i dalším zaměstnancům,“ konstatuje Vlastislav Čech.

Uvádí dále: „Dopravci by měli držet pohromadě, ale vzájemně si konkurují. Tedrování se nese ve znamení podrážení cen. Nikdo nechce, aby mu na dvoře stál kamion, tak se zakázky berou aspoň za náklady. Loňský rok byl tedy proto pro nás jeden z nejtěžších a doufám, že se to už nebude v takové míře opakovat. Scénáře byly černé, ale druhá polovina loňska už byla výrazně lepší.“

Aktuální navýšení mýta v ČR bylo komunikováno se zákazníky v ČR i v zahraničí. „Zaměřujeme se hodně na Francii a na Balkán. Věřím, že letošní rok budeme hodnotit výrazně pozitivněji než předchozí,“ říká Vlastislav Čech.

Zdroj
ČSAD Uherské Hradiště

Přečtěte si také

Back to top button