Logistika a sklady

Nová aplikace DHO omezí zneužívání služebního majetku

Neustálý přehled o tom, kde se právě nachází služební mobilní telefony zaměstnanců, mohou mít od nynějška zaměstnavatelé po celém světě.

Umožní jim to nová mobilní aplikace, kterou vyvinula česká společnost DHO. Firma také už řadu let provozuje oblíbenou službu Kniha jízd zdarma, která umožňuje bezplatnou evidenci služebních jízd. Podobně jako kniha jízd je i sdílení polohy telefonu v rámci firmy velmi jednoduché – stačí do mobilu bezplatně nainstalovat aplikaci, která sama připojí telefon na internetový server.
 
Odtud už mohou zaměstnavatelé sledovat, kde se přístroj právě nachází. Tato služba je zcela zdarma. Poloha mobilu se na serveru zobrazí každých patnáct minut, firma však již nyní připravuje variantu, v níž si bude moci zaměstnavatel interval sdílení polohy sám nastavit.
 
Tuto aplikaci zatím podporují telefony s operačním systémem Android, v přípravě je i varianta pro iPhone. Ta navíc dokáže evidovat přesné místo počátku i konce práce, zaznamená také přestávky a počet ujetých kilometrů. Usnadnění aplikace přinese nejen zaměstnavatelům, ale také zaměstnancům. Těm umožní vyplňovat firemní formuláře přímo v terénu. Nebude chybět ani kolonka pro podpis zákazníka, což ocení zejména obchodníci či servisní pracovníci.
 
Podobně jako služební mobily mohou zaměstnavatelé také sledovat firemní auta. On-line služba Kniha jízd zdarma od stejné společnosti umožňuje bezplatné vedení elektronické knihy jízd. Namísto zápisů v papírové podobě se potřebné údaje o služební jízdě přenesou v reálném čase na internetový prohlížeč.
 
Nadřízení tak získávají okamžitě přehled o pohybu firemních vozidel. Nechybí ani seznam jízd za celý den či záznam výdajů na palivo, získaný prostřednictvím sledování výpisů z tankovacích karet. Všechny uvedené funkce mohou zaměstnavatelé využívat prostřednictvím mobilní aplikace. Webová verze knihy jízd navíc obsahuje rezervační systém služebních vozů, vytváří přehledné statistiky a upozorňuje zaměstnavatele na plánované servisní prohlídky.
 
Podle jednatele společnosti Davida Horňáka tyto aplikace výrazně snižují náklady na provoz firemních vozů. Díky získaným informacím mohou zaměstnavatelé srovnávat jednotlivá vozidla dle spotřeby a uspořit tak peníze i čas svých zaměstnanců. Zároveň efektivně zabrání zneužívání firemního majetku pro soukromé účely.
 

Přečtěte si také

Back to top button