Testy osobních vozů

Audi e-tron Sportback 55 quattro S Line: mistr dobíjení

Audi e-Tron Sportback je sice o něco méně praktické než klasická verze, je ale atraktivnější a také dražší. A za krásu se musí platit. Co ale mají společné, je skvělé řešení dobíjení, které ale budete absolvovat často.

Luxusní SUV e-tron přišlo jako vůbec první sériově vyráběné Audi na trh v roce 2018 a pro ingolstadtskou značku to byla trefa do černého. Na světě nebylo v roce 2020 úspěšnější elektrické SUV, v Evropě je e-tron podle zdroje statista.com s 35 460 prodanými kusy pátý nejúspěšnější elektrický vůz. V Česku se jich prodalo 73, což je vzhledem k cenovce startující na 1,56 milionu korun (bez DPH) slušný výsledek.

O padesát tisíc víc za krásu

Cokoliv s přívlastkem Sportback znamená u Audi automaticky peníze navíc proti základní verzi. V případě modelu e-tron je to 54 000 korun, základní cena tak startuje na 1,61, resp. 1,83 milionu korun za silnější verzi 55 quattro . Za více peněz získáte méně užitku. Spíš než o 45 l menší objem může vadit fakt, že kvůli svažujícím se pátým dveřím do kufru naložíte menší krabice než do klasického e-tronu. Na druhé straně ale získáte více obdivných pohledů okolí, obzvláště když si připlatíte za verzi S-Line s atraktivními designovými doplňky (cena od 1,91 milionu Kč) a 29 000 Kč za červenou metalízu Catalunya, která v kombinaci s chromovanými doplňky působí jako magnet na oči.

Za karoseri Sportback se připlácí 54 000 Kč (FOTO: autor)

Pro lidi bez omezení

Dynamičtější linie střechy snižuje i vnitřní výšku na zadních sedadlech, ale pocítí to jen lidé s více než 190 cm. Jinak je kabina e-tronu ke všem cestujícím hodně štědrá.

Jak osobně nemám příliš v lásce plně dotykové ovládání přístrojové desky, tak ve vyšších řadách Audi mi to nějak nevadí. Snad i proto, že klimatizace má svůj velký displej. Líbí se mi i haptická vazba nebo možnost pohrát si s umístěním ikon pro jednotlivé funkce jako u mobilů.

Materiály jsou prvotřídní a na ovládání skrze displeje si člověk rychle zvykne (FOTO: autor)

Ještě, že jsou za příplatek

Pracoviště řidiče v e-tronu je opravdu skvělé, až na jednu výjimku – kamery místo vnějších zpětných zrcátek. Potíž je s umístěním displejů, na něž se obraz promítá. Jsou totiž ve dveřích. A i když jsou co nejvíc nahoře, pořád dost nízko. Řidič musí hodně sklopit zrak, což odvádí pozornost od řízení. Jinak displeje mají vysoké rozlišení, dobře fungují i za špatného počasí a problém jsem neměl ani za tmy. Za týden jsem si na to prostě nezvykl. Kolikrát se člověk do zrcátek dívá i s vypnutým motorem, když se chystá třeba vyjet z parkovacího místa. Tady máte smůlu, musíte vždy nastartovat motor. Těch omezení je zkrátka víc než uspořený aerodynamický odpor a technologický pokrok. Jedná se ale o opci, bez níž bych se obešel.

Kamera se nešpiní ani nezamlžuje (FOTO: autor)
Umístění monitoru ve dveřích není úplně optimální, je moc dole (FOTO: autor)

Nejlepší nabíjení

e-tron je na absolutní špičce v oblasti nabíjení. Nejenže zvládne výkon až 150 kW, díky propracovanému systému chlazení baterií ale umožňuje dobíjet velkým výkonem v celém průběhu. Třeba i při 99% stavu baterie dosahuje nabíjecí výkon 40 kW! Takže na superrychlé nabíječce máte do půl hodiny plno. A to má e-tron 55 baterii s kapacitou 95 kWh (využitelných je 86,5 kWh).

e-tron má po obou stranách dobíjecí konektory, rychlodobíjení je jen vlevo (FOTO: autor)
e-tron zvládá nabíjecí proud až 150 kW. I u téměř plné baterie dovolí účinný termomanagement baterie výkon skoro 40 kW!

Klidná, ale hladová síla

Však také musí „krmit“ dva dost nenasytné elektromotory, jež dávají do pohybu 2,5 tuny. Společně mají systémový výkon 265 kW (krátkodobě až 300 kW) a maximální točivý moment 561 Nm (664 Nm), díky nimž e-tron zvládne stovku za 5,7 s. Maximální rychlost 200 km/h je omezena. E-tron neohromí drtivým nástupem, ale schopností lineární zrychlovat a maskovat rychlost i svou vysokou hmotnost. Ta se neprojevuje ani na komfortu pérování, ale hlavně na spotřebě. Po městě jezdíte za 40 kWh/100 km, mimo město za 25 kWh. Dlouhodobý průměr ukazoval 32 kWh/100 km, my jsme jezdili za 29 kWh/100 km. Dojezd se tak pohybuje v zimě mezi 300 až 330 km.

Dlouhodobou průměrnou spotřebu jsme snížili z 34 na 32 kWh/100 km
VozidloAudi e-tron Sportback 55 quattro S Line
Motor: 2x elektrický
Max. výkon:265 kW (360 k)/300 kW (408 k)
Max. točivý moment:561/664 Nm
Maximální rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,7 s
Převodovka: A1
Kombinovaná spotřeba (WLTP):21,9 – 26,0 kWh/100 km
Komb. spotřeba v testu: 28,9 kWh/100 km
Uváděný/reálný dojezd:446/330 km
Objem zavaz. prostoru:615/1665 l
Pohotovostní hmotnost:2555 kg
Celková hmotnost: 3150
Rozměry d/š/v:4901 x 2043 x 1616 mm
Rozvor: 2928 mm
Základní cena testovaného vozu:1 900 876 Kč (bez DPH)

Přečtěte si také

Back to top button