BMW 750e xDrive – dvoubarevný provokatér
BMW 750e xDrive. Nové BMW řady 7 budí v provozu takovou pozornost, o jaké se předchozí generaci mohlo jen zdát. V případě dvoubarevného lakování to platí dvojnásob. Radikální změny se odehrály také v pohonech.
Na test jsme tentokrát dostali plug-in hybridní 750e xDrive s benzinovým šestiválcem. Kromě tohoto modelu si můžete pořídit silnější benzinový šestiválec M760e xDrive, naftový šestiválec 740d xDrive a plně elektrické i7, resp. i7 M70 xDrive.
Vlastnosti hybridního pohonu
Dojezd 80 kilometrů verze 750e xDrive v čistě elektrickém režimu pokryje denní potřebu příměstského dojíždění do práce. Maximální rychlost na elektřinu 140 km/h umožňuje důstojný pohyb i po dálnici. Auto má ovšem mnohem větší potenciál. Pod kapotou čeká na dlouhé cesty 3,0litrový přeplňovaný šestiválec s výkonem 230 kW a 450 Nm, elektromotor přidává 145 kW a 280 Nm, což dává celkový výkon 360 kW a 700 Nm. Standardem je pohon všech kol a osmistupňová automatická převodovka. Zajímavé jsou hodnoty spotřeby od doby, kdy vůz vyjel z výrobního závodu: 4,3 kWh/100 km a 8,3 l/100 km.
Nejvyšší možné pohodlí
Nová řada 7 se chlubí vynikajícím jízdním komfortem. Současné sedmičky mají adaptivní vzduchové odpružení a natáčení kol zadní nápravy, což zlepšuje obratnost limuzíny a stabilitu při rychlé jízdě. Odhlučněná kabina vás učiní tichým pozorovatelem dění okolního světa. Jízda po rozbitých cestách či nerovnostech ve městě je hladká a bezproblémová. Ani na kostkách a retardérech se podvozek nenechá rozhodit. S parkováním a manévry na místě pomáhají 3D obrazy ve vysokém rozlišení, další asistenti zase pomáhají bezpečné jízdě po dálnici nebo v kolonách.
Méně tlačítek, více lesku
Interiér nové generace opustil zaběhlé zvyklosti BMW. Přístrojový štít a infotainment jsou spojeny v jeden velký, zakřivený displej. Dalším výrazným prvkem interiéru je svítící křišťálová lišta s ovládacími prvky BMW Interaction Bar, která se táhne od dveří řidiče přes celou palubní desku až do dveří spolujezdce. Odpoutává pozornost od téměř neviditelných větracích otvorů. Další luxusní detaily vytvářejí skleněné ovládací prvky na středovém tunelu, které jsou vytvořeny z ručně vyráběného křišťálového skla. Na volantu pracujete s menším množstvím tlačítek, výběr funkcí probíhá na head-up displeji.
Automatické otevírání dveří
Dovírání dveří známe již dlouho, ale automatické otevírání a zavírání všech dveří pomocí tlačítek a jejich ochrana před poškozením pomocí ultrazvukových senzorů – to je u BMW novinka, která přináší další výrazné zvýšení kvality života na palubě. Zavírání dveří řidiče lze provádět i pomocí pedálu brzdy. Prostě jen nastoupíte, nastartujete a jedete. Dveře se při startování zabouchnou samy. Přijedete na místo, zmáčknete tlačítko a dveře se samy otevřou. To vyvolá závislost po prvním použití.
BMW 750e xDrive
Motor: Ř6/zážehový
Zdvihový objem: 2998 cm3
Max. výkon: 230 kW (313 k)/5000–6500 min-1
Max. točivý moment: 450 Nm/1750–4700 min-1
Elektromotor: 145 kW (197 k)
Max. výkon systému: 360 kW (489 k)
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 4,8 s
Převodovka: A8
Kombinovaná spotřeba: 1,1 l/100 km
Spotřeba v testu: 9,2 l/100 km
Emise CO2: 22 g/km
Pohotovostní hmotnost: 2385 kg
Celková hmotnost: 3120 kg
Objem zavazadlového prostoru: 525 l
Rozměry d × š × v: 5391 × 1950 × 1544 mm
Rozvor: 3215 mm
Základní cena test. vozu: 2 492 377 Kč bez DPH