MG HS – Pryč s předsudky
MG HS – Pryč s předsudky. Negativní zkazky o čínských autech jsou už minulostí. Klíčové komponenty totiž pocházejí z globálních dodavatelských řetězců, jejichž součástí mohou být samozřejmě i místní firmy. Jak to teď v Číně dělají, je dobře vidět na testovaném SUV střední velikosti MG HS s benzinovým motorem.
Modelová řada MG na českém trhu je v současnosti tvořena šesti modely. ZS a HS jsou benzinové, model EHS je plug-in hybrid, MG4 je elektrický hatchback, MG5 je elektrický kombík a ZS EV je elektrické SUV. Benzinové MG HS vychází z plug-in hybridního MG EHS. K dispozici je s jedním motorem, dvěma převodovkami, pohonem předních kol a ve čtyřech výbavových stupních.
MG HS má úsporný motor
Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.5 TGI dává výkon 119 kW (162 k) při 5500 otáčkách a točivý moment 250 Nm od 1500 do 4400 otáček. Jedná se tedy o velmi pružný motor s plochou křivkou průběhu točivého momentu. Má šestnáct ventilů s proměnným časováním a trvanlivý ventilový řetěz, zaručující dlouhý interval výměny a tím i nízké náklady na údržbu. Samozřejmostí je přímé vstřikování paliva s tlakem 200 barů a turbo s nízkým momentem setrvačnosti, které zaručuje rychlý nástup plnicího tlaku. Spotřebu snižují vodou chlazené výfukové svody. Úspora vzniká tím, že katalyzátor se při tomto řešení nemusí dochlazovat palivem. Další úspory paliva vznikají použitím elektronicky řízeného termostatu a olejové pumpy s variabilním objemem. Veškeré příslušenství motoru pochází od dodavatelů značek, které tady považujeme za špičku.
Dvouspojková převodovka
Deklarovaná účinnost je 97 procent a rychlost přeřazení 0,1 s. Dvě suché spojky řadí sedm stupňů. Převodovka snese až 7000 otáček a je opatřena dvouhmotovým setrvačníkem. Režim Drive se zaměřuje na co nejrychlejší řazení na vyšší převodové stupně, aby byl motor co nejméně hlučný a spotřeba paliva co nejnižší. Režim Sport udržuje nižší převodové stupně déle pro maximální výkon motoru. Také nabízí agresivnější řazení dolů. ± Sport manuální režim poskytuje možnost manuálního řazení pákou. Použitá dvouspojková převodovka nese podpisy firem BorgWarner a Bosch.
Vyspělý podvozek
MG HS má pohon pouze předních kol. XDS, elektronická náhrada za mechanický diferenciál, aktivně brzdí vnitřní hnací kolo a upravuje výkon motoru tak, aby usnadnila zatáčení při vyšších rychlostech. Tím se nejen zvyšuje dynamika jízdy, ale i bezpečnost při průjezdu zatáček. Přední náprava je typu McPherson, svou zvýšenou tuhostí omezující náklony karoserie. Zadní náprava typu Multilink zvyšuje nosnost a stabilizuje zadní část vozu v zatáčkách a na nerovnostech. V nápravách jsou zastavěny tlumiče Sachs. Nápravy jsou uchycené na struktury karoserie s vysokým podílem vysokopevnostních ocelí, svařovaných laserem. Brzdové komponenty pocházejí od Continentalu a Federal Mogulu. Pneumatiky do výroby dodává Michelin.
Asistenční systémy
Základem je MG Pilot, který využívá kamery a radary k udržování vzdálenosti od vpředu jedoucích vozidel a udržování vozidla v pruhu. Na něj se pak napojují další podpůrné prostředky využívající ultrazvukové systémya kamery pokrývající 360° okolí vozidla. Funkce asistentů odpovídá globálně používaným řešením pro produkční vozidla. Tady si trochu zaspekuluji o jejich původu, ale napadají mě jména firem jako Valeo nebo Continental.
MG HS 1.5 TGI
Motor: Ř4/zážehový přeplňovaný
Zdvihový objem: 1490 cm3
Max. výkon: 119 kW (162 k)/5500 min-1
Max. točivý moment: 250 Nm/1500–4400 min-1
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 9,4 s
Převodovka: A7
Kombinovaná spotřeba: 7,6 l/100 km
Spotřeba v testu: 7,7 l/100 km
Emise CO2: 174 g/km
Objem zavazadlového prostoru: 580 l
Pohotovostní hmotnost: 1505 kg
Celková hmotnost: 2050 kg
Rozměry d × š × v: 4574 × 1876 × 1685 mm
Rozvor: 2722 mm
Základní cena testovaného vozu: 586 727 Kč bez DPH