Testy osobních vozů

První jízda s Novou Dacií Spring

První jízda s Novou Dacií Spring. Dacia Spring je malé městské elektrické auto. Jedná se o nejprodávanější elektroauto fyzickým osobám v Evropě v roce 2023 a 2022. Modelu Spring se prodalo více jak 150 tisíc kusů.

Spring, první 100% elektrický model značky Dacia, zpřístupnil mobilitu s nulovými emisemi co největšímu počtu lidí na svém trhu. Model Spring získal řadu ocenění. Například v roce 2022 byla jeho energetická účinnost a uhlíková stopa oceněna maximálním pětihvězdičkovým hodnocením udělovaným nezávislým evropským orgánem Green NCAP. Dacia se snaží více než kdy jindy přimět motoristy, aby zvolili stoprocentně elektrický vůz. Design je vedle efektivity, ceny a praktičnosti jedním z klíčových faktorů, jak toho dosáhnout.

Jak zákazníci využívají model Spring: V průměru najednou 37 km denně, převážné městské jízdy. Více jak 75% lidí nabíjí model Spring doma.

Dacia Spring má stále stejnou platforma, na délku má 3,7 metrů. Ideální auto do města, lehká platforma a skvělý poloměr otáčení – pouze 4,8 metrů.

Nový Spring těží z nového designu značky Dacia, který byl poprvé představen u nejnovější generace modelu Duster. V souladu s filozofií značky Dacia je nový model Spring důmyslně navržen tak, aby vydržel. Například chrániče bočních prahů jsou lehké, snadno se montují, jsou cenově dostupné a snadno se vyměňují. Stejně jako u všech nových modelů Dacia byly odstraněny chromované lišty. Totéž platí pro střešní lišty, které jsou u vozu používaného převážně na krátké cesty obecně zbytečné a jejichž vypuštěním se ušetří hmotnost, zlepší aerodynamika, a tím i dojezd.

Nový design interiéru – nové materiály a povrchová úprava. Nová multimedia, vše přepracované. Novinkou je volant – převzaty z modelu Duster a je nove výškově nastavitelny. Digitální štít je 7 palců od základní výbavy. Dacia Spring nabízí dva stupně multimediálního systému. V nejvyšší výbavě velký panel 10 palců + navigace + obchod s aplikacemi. Nechybí Android Auto a CarPlay. Navigace je nově v češtině.

Bezpečnostní systémy: systém únavy řidiče, systém na upozornění rychlosti, systém jízdy v pruzích + automatické korekce. Vše jde vypnout a zapnout dle potřeby tlačítkem My Safety.

Kufr: 308 litrů/1004 litrů při sklopení zadních sedaček. Nechybí dostatek odkládacích prostor v interiéru. Celkem 33 litrů úložných prostor. Celková hmotnost vozidla je pod 1 tunu – váží 984 kg.

Vozidlo má dvě výkonové varianty. Spotřeba podle WLTP je 13,5 kWh / 100 km. U všech verzí nabízí dojezd přes 225 km. Nabíjení – základní 7 kW, příplatkové pak 30 kW, která umožňuje rychlé nabití z 20 % na 80 % za 45 minut. Poprvé nabízí nový Spring, možnost obousměrného nabíjení Power to Object (standardní výbava pro výbavu Extreme), díky kterému lze vůz využít jako zdroj energie pro napájení elektrických spotřebičů. Speciální adaptér, který se zapojuje do nabíjecího konektoru vozu umístěného pod mřížkou chladiče, poskytuje tradiční domácí zásuvku.

Nebude chybět ani verze Cargo: pouze 2 místa, homologace N1 – 1085 litrů a užitečné zatížení 380 kg. Ideální pro městský rozvoz.

Dacia také chystá možnost zajímavého operativního leasingu ve spolupráci s ARVAL CZ.

Zdroj
Redakce
Back to top button