Motorismus

Dacia Duster a 2 miliony prodaných kusů

Po zrodu modelu Logan v roce 2004 to byla druhá budoucí hvězda, která vstoupila do automobilového světa v roce 2010. Dacia Duster, ikonický produkt, díky němuž se vozy SUV staly široce populárními a dostupnými a který se vydal na mnoho cest od sibiřských mrazů až po marockou poušť. Drsně vyhlížející čtyřkolka je připravena čelit každé výzvě.

Letos Dacia Duster slaví 2 miliony prodaných kusů v téměř 60 zemích. Na tento desetiletý příběh konstruktéři, designéři a zejména zákazníci nehodlají zapomenout.

Zrodila se legenda, Dacia Duster

Trh s SUV v roce 2010 je sice na vzestupu, ale většina modelů je buď příliš drahá a sofistikovaná, nebo příliš jednoduchá a prostá. Pak se zrodil Duster. Je přístupný, robustní a stylový, je v souladu se společenskými trendy a je přesně tím, co lidé hledají. Rychle se stává ikonickým modelem jak pro značku Dacia, tak pro celé automobilové odvětví.

V roce 2010 se zrodila legenda

Od roku 2010 je tento model komerčně úspěšný a po celém světě se ho prodalo 2 miliony kusů. Úkol, který tehdy dostaly produktové týmy, byl vzít prázdný list papíru a vytvořit vozidlo, které na trhu ještě neexistovalo. Muselo být ideální pro lidi na celém světě, a tedy vhodné do mrazu i vroucího horka. To vše za bezkonkurenční cenu, která se vymykala veškeré konkurenci. Shrnuto, robustní, spolehlivé a všestranné vozidlo, které jezdilo jako 4WD.

Několik málo zajímavostí o modelu Dacia Duster

  • Že mezi všemi trhy, je ve Spojeném království vyšší podíl žen kupujících Dacia Duster ve srovnání s muži.
  • Turecko má nejmladší skupinu kupujících modely Duster (v průměru 42 let), zároveň má převážná většina z nich rodiny (62 % žije s dětmi).
  • Ve Francii, Německu, Spojeném království, Španělsku a Itálii lidé milují přírodu: 23 % miluje procházky a pěší turistiku, 12 % miluje jízdu na kole a 9 % miluje cestování.
  • Ve stejných pěti zemích žije 44 % zákazníků na venkově, 30 % v malých městech, 10 % ve středních/velkých městech a 11 % v příměstských oblastech.
  • Hlavními důvody, proč si lidé kupují vozy Duster, je jejich cena (56 %), design (20 %) nebo věrnost značce a modelu (16 %).

Druhá generace ještě úspěšnější

Zatímco první Dacia Duster byl bestsellerem, jeho druhá verze jej překonala. Vydán byl o sedm let později, v roce 2017, a zadání pro design bylo jasné: zachovat původní DNA, navázat na minulost a zároveň nabídnout něco lepšího. Po mnoha interních designérských soutěžích a několika velmi zajímavých skicách rychle vynikl jeden návrh: svalnatější design, zvýšená linie boků s vyššími čtvrtinovými okny a asertivnější maska chladiče.

Dacia Duster schopné SUV

Zatímco konstruktéři a inženýři dělali vše, co bylo v jejich silách, aby vytvořili tak jedinečné vozidlo, výrobní týmy se k této výzvě postavily čelem. Továrna v Pitesti (Mioveni), která se nachází 200 km od Bukurešti, prošla generální údržbou a modernizací, aby byla připravena na výrobu modelu Duster: palubní plošiny, vyhrazené prostory pro přípravu dílů, vozíky AGV, ergonomická pracoviště přizpůsobená jednotlivým operacím.

V Rumunsku se Duster stal bodem národní hrdosti: policejní sbor, armáda, záchranná služba - všichni s oblibou používají Duster.

V Rumunsku se Duster stal bodem národní hrdosti: policejní sbor, armáda, záchranná služba – všichni s oblibou používají Duster. Vůz si osvojily nejrůznější vládní agentury a velké společnosti. Od svého uvedení na trh získal více než 40 ocenění. Dacia Duster získal řadu ocenění: rumunské auto roku, nejlepší SUV ve Velké Británii, nejlepší rodinný vůz v Německu a Belgii a mnoho dalších, která jsou důkazem toho, jak úspěšný tento jedinečný a ikonický model skutečně je.

Více se o populárním vozidle Dacia Duster dozvíte na stránkách Dacia.

Zdroj
TZ

Přečtěte si také

Back to top button