Testy osobních vozů

Škoda Octavia – Sebevědomější král

Škoda Octavia – Sebevědomější král. Škoda Octavia, suverén fleetových prodejů, prošla letos na jaře modernizací, která přinesla upravený design, nové prvky výbavy a také jiné logo. Vyzkoušeli jsme liftback se silnějším benzinovým 1.5 TSI s mild hybridem mHEV.

Modernizovaná Škoda Octavia, nabízená i nadále jako liftback a kombi, přichází s přepracovaným designem. Nové přední i zadní nárazníky dodávají vozu výraznější charakter a zároveň i prodloužily délku karoserie o 9 mm na 4698 mm.

) Dražší verze zadních LED mají animované ukazatele směru 

Podle světel

Významnou změnou jsou nové matrix LED přední světlomety druhé generace, které zajišťují nejen lepší viditelnost, ale díky pokročilé technologii chrání řidiče protijedoucích vozidel před oslněním. Nový světelný podpis doplňují zadní LED světla, dostupná ve dvou verzích. Přední nárazník se spodním otvorem pro přívod vzduchu a přepracovanými vzduchovými kanály zlepšuje aerodynamiku a dodává vozu sportovní vzhled. Navíc upravená maska chladiče lépe ladí s designem nových světlometů, což posouvá celkový vzhled vozu na vyšší úroveň elegance a dynamiky. 

Kufr se 600 l a obřím otvorem nemá konkurenci 

Už jenom digi

Modernizace přinesla do standardní výbavy 10″ virtuální kokpit mini a volně stojící 10″ displej infotainmentu, námi testovaná Octavia má novou 13″ obrazovku s přepracovanou grafikou. Co se naštěstí nezměnilo, na rozdíl od nového Superbu, je kvalita obrazu parkovacích kamer. Interiér se dále vyznačuje bohatším využitím recyklovaných materiálů, například látky v interiérech Lodge a Sportline nebo ekologicky zpracované kůže s použitím slupek z kávových zrn v interiéru Suite. Příjemnou novinkou je rychlé bezdrátové nabíjení s výkonem až 15 W, konektory USB-C umějí nyní až 45 W. Při nastupování jsme ocenili novou verzi bezklíčového systému Kessy, který odemkne vozidlo, jakmile se k vozu přiblížíte do vzdálenosti 1,5 m, nebo naopak zamkne. 

Silnou stránkou vozu jsou kvalitní sedadla 

ChatGPT na palubě

Škodovácký bestseller nabízí díky neustálému připojení k internetu a integraci moderních funkcí špičkovou konektivitu. Nová verze aplikace MyŠkoda umožňuje vzdálené zamykání a odemykání vozu, sledování jeho polohy nebo nalezení parkovacího místa. Dále zahrnuje funkce jako Pay to Fuel pro pohodlné placení u čerpacích stanic a Pay to Park pro snadné hledání a placení parkování. Infotainment systém podporuje on-line plánování tras, aktualizace map a dopravní informace v reálném čase. Integrace chatbota ChatGPT do hlasové asistentky Laury navíc zlepšuje uživatelský zážitek a umožňuje snadné ovládání funkcí vozu. Zatím toho ale moc neumí… 

Nové dvouramenné volanty se sice skvěle drží, vypadají ale divně

Vypíná jako full hybrid

Z nabídky motorů zmizel litrový tříválec, který nahradila nová verze čtyřválce 1.5 TSI s výkonem 85 kW (115 k). My jsme měli pod kapotou výkonnější variantu se 110 kW (150 k) s mildhybridní technologií a sedmistupňovým automatem. Obě verze jsou opět vybavené technologií vypínání válců ACT+, nicméně k námi dosažené skvělé spotřebě mezi 5,5 a 6 l podle mě největší měrou přispívá neustálé vypínání motoru. Jakmile sundáte nohu z plynu, motor se vypne, a i díky skvělé aerodynamice máte pocit, že auto plachtí snad i do kopce. Tak časté vypínání motoru nemá ani leckterý full hybrid. I po modernizaci zůstává hlavním benefitem Octavie i to, že tohle auto okamžitě padne do rukou, i na velkých kolech má pořád solidní komfort a není v něm nic, co by vás vysloveně rozčilovalo. A značná cena je daň za kvalitu i vysokou poptávku.

Technická data: 

Škoda Octavia 1.5 TSI mHEV Top Selection

Motor: Ř4/zážehový přeplňovaný

Zdvihový objem: 1498 cm3

Max. výkon: 110 kW (150 k)/5000–6000 min–1

Max. točivý moment: 250 Nm/1500–3500 min–1

Maximální rychlost: 229 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 8,5 s

Převodovka: A7

Kombinovaná spotřeba: 4,9–5,4 l/100 km

Spotřeba v testu: 5,8 l/100 km

Emise CO2: 119–132 g/km

Pohotovostní hmotnost: 1353 kg

Celková hmotnost: 1890 kg

Objem zavazadlového prostoru: 600/1555 l

Rozměry d × š × v: 4698 × 1829 × 1427 mm

Rozvor: 2686 mm

Cena test. vozu: 663 917 Kč bez DPH

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button