Opel Movano: Německý nástroj pro plnění úkolů
Opel Movano prošel faceliftem a modernizací. Vyzkoušeli jsme Van v konfiguraci L3H2 s motorem 2.2 CDTi 103 kW, manuální šestistupňovou převodovkou a celkovou hmotností 3500 kg.
Opel Movano Van je k objednání ve třech výškách a čtyřech délkách karoserie. Dodávaný motor 2.2 CDTi je k dispozici ve výkonových variantách 88, 103 a 123 kW. S dobou jde Movano s elektrickým pohonem o výkonu 90 kW a možností volby baterie s kapacitou 37 nebo 75 kWh.
V elektrickém provedení je k dispozici ve verzi 3500 Heavy, kdežto s naftovým motorem můžete vedle ní volit i další verze o celkové hmotnosti 3000, 3300 nebo 3500 kg. Nákladový prostor může mít podle rozměrů karoserie objem od 8 do 17 m3.
Kabina jako mobilní kancelář
Pro řidiče hraje důležitou roli množství odkládacích prostor, kam lze odložit všechny potřebné věci, jako například čtečku čárových kódů, platební terminál, dokumenty, mobilní telefon, klíče nebo láhve. Užitečnou pomůckou je držák dokumentů s klipem, který se vyklápí z palubní desky. Ve středové části palubní desky a před spolujezdcem se nacházejí velké přihrádky.
Větší předměty je možné odkládat také do prostoru nad hlavami. Vyklopením opěradla střední sedačky vznikne pracovní stolek s držáky na nápoje. Osmipalcový dotykový infotainment nabízí Apple CarPlay a Android Auto. Pro telefony a tablety jsou k dispozici nabíjecí zásuvky, takže řidič může být stále připojen.
Vybavený nákladový prostor
Nastupování a vystupování z nákladového prostoru usnadňují ergonomicky umístěná madla. Při výšce střechy H2 vzniká v mezeře mezi střechou kabiny a střechou skříně další odkládací místo. Náklad lze zabezpečit pomocí upínacích ok a kotevních otvorů v nosné konstrukci nákladového prostoru.
Na práci uvnitř svítí výkonné LED osvětlení. Přepážka byla v našem případě plná, objednat lze i přepážku s oknem. Označení délky L3 napovídá, že do nákladového prostoru se vejdou tři europalety. Jeho celkový objem je 13 m3.
Opel Movano: Úsporná a bezpečná jízda
Motor o výkonu 103 kW (140 k) představuje v nabízené paletě pohonných jednotek optimální volbu z hlediska poměru výkonu a spotřeby. Vůz jsme testovali prázdný, bez nákladu, a průměrná spotřeba na konci testu se ustálila na 8,8 l na 100 km.
Šestistupňová manuální převodovka je dobře odstupňovaná jak pro jízdu ve městě s častým rozjížděním, tak pro jízdu dálniční rychlostí v nízkých otáčkách. V novém Movanu se řidič může spolehnout na celou řadu bezpečnostních prvků, jako je například pokročilý brzdový asistent nebo hlídání jízdy v pruzích. Užitečné funkce nabízí elektronický stabilizační systém vozidla.
Dokáže mimo jiné identifikovat rozložení hmotnosti v nákladovém prostoru, reagovat na vlivy bočního větru nebo připojeného přívěsu. Na přívěs reaguje i detekce vozidel ve slepém úhlu. Po zapojení přívěsu se její dosah automaticky prodlouží.
Opel Movano Van 2.2 CDTi L3H2 3500
Motor: | Ř4/vznětový |
Zdvihový objem: | 1997 cm3 |
Max. výkon: | 103 kW (140 k)/3750 min–1 |
Max. točivý moment: | 340 Nm/1750 min–1 |
Maximální rychlost: | 160 km/h |
Zrychlení 0ؘ–100 km/h: | 13,7 s |
Převodovka: | 6M |
Kombinovaná spotřeba: | 8,5 l/100 km |
Spotřeba v testu: | 8,8 l/100 km |
Emise CO2: | 263 g/km |
Pohotovostní hmotnost: | 2010 kg |
Celková hmotnost: | 3500 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 13 m3 |
Rozměry d/š/v: | 5998 × 2050 × 2524 mm |
Rozvor: | 4035 mm |
Základní cena test. vozu: | 924 200 Kč bez DPH |