Testy užitkových vozidel

Renault Kangoo – inovativní dodávka

Renault Kangoo – inovativní dodávka. Renault Kangoo Van představuje ideální řešení jak pro větší vozové parky, tak pro řemeslníky a obchodníky hledající dodávku na míru. Jeden příklad za všechny v prodloužené verzi L2 s naftovou patnáctistovkou a automatem jsme měli k testu.

Renault Kangoo Van je k dispozici ve více verzích. Mezi základními variantami najdeme modely Extra (v délkách L1 a L2) a Open Sesame by Renault (pouze v L1). Kangoo nabízí výběr z benzinových a dieselových motorů, dostupných s manuálem a některé také s automatem.

Oceněné inovace 

Kangoo Van byl v roce 2021 zvolen evropskou malou dodávkou roku. Podíl na tom měly jedinečné inovace. Již jsme testovali krátkou verzi se systémem Open Sesame by Renault, který umožňuje snadné nakládání díky absenci prostředního sloupku. Krátké Kangoo tak může nabídnout nejširší pravostranný přístup na trhu. Se šířkou otvoru 1,45 m je zajištěna maximální flexibilita při nakládce. Naše testovaná prodloužená verze sice široký otvor nenabízí, ale měla další inovaci Easy Inside Rack, vnitřní střešní nosič, který umožňuje bezpečné uložení dlouhých předmětů pod střechou, aby se efektivně využila celá ložná plocha.

Nákladový prostor

Prodloužená verze nabízí objem nákladového prostoru až 4,3 m³, užitečné zatížení 600 kg, které lze na přání zvýšit na 800 kg, a hmotnost přívěsu 1500 kg. Do nákladového prostoru se vstupuje standardními posuvnými dveřmi vpravo, dveře na druhé straně jsou za příplatek, stejně tak jako výdřeva boků a ochrana podlahy nákladového prostoru. 

Obložení nákladového prostoru a podstřešní nosič

Kabina pro každodenní šichty

Interiér nového Kangoo Van je ergonomicky navržený s vylepšeným akustickým komfortem. Nabízí 60 litrů úložného prostoru a možnost usazení až tří osob v kabině. Středové opěradlo lze sklopit a kabinu tím přeměnit na mobilní kancelář. Naše provedení bylo pro dvě osoby, se středovou loketní opěrkou a praktickou středovou konzolou. Dvoumístná varianta je rozhodně pohodlnější. Konektivitu zajišťuje jednoduchý systém Easy Link, bezdrátová nabíječka, dvě USB a dvě 12V zásuvky. Ocenil jsem handsfree kartu, která zamyká a odemyká na přiblížení. 

Dvoumístné uspořádání kabiny

Renault Kangoo: jízda v prodloužené verzi

Rozvor prodlouženého Kangoo je 3,1 metru. Podobný rozvor mají ve světě osobních aut limuzíny jako Audi A8. Ne že bych chtěl srovnávat, ale směrová stabilita prázdné dodávky je příkladná, a to i ve vyšších rychlostech na dálnici. Jak známo, tak u naloženého vozu se jistota vedení stopy a pohodlí ještě zvyšují. Naftová patnáctistovka o výkonu 115 koní spřažená se sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC tvoří velice příjemné pohonné ústrojí, umožňující plynulou a svižnou jízdu. Vyzkoušeli jsme Kangoo na všech typech silnic, na dálnici i na polních cestách a výsledná spotřeba s prázdným autem byla 6,8 l na 100 km. 

Bezpečnost

Kangoo Van může být vybaven až 12 jízdními asistenty nejnovější generace, včetně digitálního zpětného zrcátka Rear View Monitor, aktivního nouzového brzdění, kontroly stability přívěsu a systému Easy Pilot, kombinujícího adaptivní tempomat a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu.

Renault Kangoo Van Blue dCi 115 EDC

Motor: Ř4/vznětový přeplňovaný

Zdvihový objem: 1461 cm3

Max. výkon: 85 kW (115 k)/3750 min-1

Max. točivý moment: 270 Nm/1750 min-1

Maximální rychlost: 175 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 12,0 s

Převodovka: A7

Kombinovaná spotřeba: 5,7 l/100 km

Spotřeba v testu: 6,8 l/100 km

Emise CO2: 144 g/km

Pohotovostní hmotnost: 1534 kg

Celková hmotnost: 2340 kg

Objem zavazadlového prostoru: 4,3 m3

Rozměry d × š × v: 4910 × 1860 × 1808 mm

Rozvor: 3100 mm

Základní cena test. vozu: 589 500 Kč bez DPH

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button