Toyota Proace Max – Největší užitková Toyota
Toyota Proace Max – Největší užitková Toyota. Toyota Professional doplnila svou nabídku užitkových vozů o největší model Proace Max. Zákazníci mají na výběr širokou paletu karosářských variant a velikostí, jezdit mohou na naftu i elektřinu a připravena je i na instalaci nástaveb. Novinku jsme vyzkoušeli v Haagu.
Toyota Proace Max je zatím poslední výsledek spolupráce Toyota Motor Europe a koncernu Stellantis, probíhající již od roku 2012. Modely Proace Max s čistě elektrickým pohonem se vyrábějí v závodu společnosti Stellantis v polských Gliwicích, vozy s naftovými motory a ostatní provedení s čistě elektrickým pohonem v italské Atesse.
Široká nabídka
Proace Max je k dispozici jako skříňová verze (Panel Van), verze s kabinou pro posádku (Crew Cab) a také varianty Chassis Cab a Platform Cab pro individuální nástavby. Provedení Chassis Cab je první svého druhu v řadě Proace a podporuje maximální variabilitu přestaveb. Nákladový prostor klasické dodávky se liší podle délky (L2 až L4) a výšky vozidla (H1 až H3):
PROACE MAX– objem nákladového prostoru | L25413 mmdiesel | L35998 mmBEV/diesel | L46363 mmBEV/diesel |
H1 2254 mm | 10 m3 | x | x |
H2 2524 mm | 11,5 m3 | 13 m3 | 15 m3 |
H3 2764 mm | x | 15 m3 | 17 m3 |
Výrobce dále nabízí přestavby s označením Dropside (sklápěč se sklopnými postranicemi) a Tipper (sklápěč). Na všechny tovární přestavby se dále vztahuje stejná záruka výrobce jako na Proace Max ve skříňové verzi.
Celková hmotnost vozu činí 3300 až 3500 kg u verzí s naftovým pohonem, resp. 3500 až 4250 kg u čistých elektromobilů (v závislosti na provedení vozidla). Čistě elektrická verze se řadí mezi nejlepší v této třídě svou užitečnou hmotností 1500 kg a tažnou kapacitou 2400 kg. U provedení s naftovým pohonem činí maximální užitečné zatížení v závislosti na zvolené kombinaci délky a výšky vozidla 1500 kg a tažná kapacita 3000 kg.
Nafta i elektřina
Proace Max nabízí tři varianty naftových motorů, z nichž základní jednotka má objem 2,2 litru, výkon 120 koní (88 kW) a točivý moment 320 Nm. Střední varianta disponuje výkonem 140 koní (103 kW) a maximálním točivým momentem až 380 Nm, zatímco nejvýkonnější diesel poskytuje 180 koní (132 kW) a 380, resp. 450 Nm s osmistupňovým automatem. Ten je u obou silnějších verzí alternativou k manuálu. Motory jsou konstrukce Stellantis.
Elektrické provedení nabízí výkon až 200 kW (270 k) a točivý moment 410 Nm, s dojezdem až 420 km podle WLTP. Baterie o kapacitě 110 kWh lze dobít na 80 % za pouhých 55 minut s rychlonabíječkou o výkonu až 150 kW.
Bezpečnost na prvním místě
Mezi klíčové bezpečnostní systémy vozidla patří monitorování slepých úhlů (BSIS) a informační systém pro rozjezd (MIOS), který pomáhá řidiči při rozjezdu nebo zrychlování v husté dopravě. Elektrické verze s celkovou hmotností 4250 kg jsou vybaveny speciálními senzory a kamerami, které jsou schopny detekovat přítomnost chodců, cyklistů nebo jiných vozidel v blízkosti vozidla a v případě potřeby aktivují vizuální a akustická varování, aby upozornily řidiče na potenciální nebezpečí.
V případě nehody je k dispozici systém pro zaznamenávání událostí (EDR), který ukládá data o chování a stavu vozidla před nehodou, během ní a po ní, což může být cenné pro analýzu a zlepšení bezpečnosti.
Již v prodeji
Toyota Proace Max je již v prodeji, a to ve dvou výbavách Active a Comfort za cenu od 815 000, resp. 945 000 Kč bez DPH. V rámci uvedení Toyota připravila akční cenu na nejoblíbenější provedení L3H2 s motorem 2.2 D-4D 140 k, s paketem Multimedia a 270stupňovým otvíráním zadních dveří za cenu od 1,01 milionu korun.