Audi A6 Avant: Nejslabší, máte pochvalu
Audi A6 Avant: Nejslabší, máte pochvalu. Audi A6 Avant lze mít se třemi V6. My jsme vyzkoušeli ten nejslabší 3.0 TDI s označením 45 TDI, který ale disponuje 245 k a 500 Nm. A rozhodně jsme nijak nestrádali. Ba naopak, bylo to jedno z nejlepších svezení poslední doby. Třeba i proto, že na jedno natankování ujede tisíc kilometrů.
Pod kapotu Audi A6 prostě patří šestiválec, přičemž výrobce zákazníkům vychází vstříc hned třemi třílitrovými jednotkami – jednou zážehovou 55 TFSI (250 kW) a dvěma vznětovými 45 a 55 TDI. O silnější verzi s 210 kW a 620 Nm jsme psali v TL 06/2022, nyní jsme vyzkoušeli tu slabší.
Audi A6 Avant: Naftové nebe
Verze 45 TDI je sice nejslabší šestiválec v nabídce, ostudu vám ale rozhodně neudělá. Vždyť disponuje výkonem 180 kW (245 k) a 500 Nm. Pravda, stejné parametry dnes umí i leckterý dvouturbový čtyřválec, žádný ale s takovou grácií a lehkostí. A navíc s tak hutným zvukem. Motor nastupuje v 1500 otáčkách a neúnavně táhne do 3500 až 4000 otáček, než zcela nepostřehnutelně přeřadí standardně dodávaný sedmistupňový dvouspojkový automat S Tronic. Jemu bych vytkl jenom určitou letargii při rozjezdu, obzvláště když potřebujete rychle vyrazit z křižovatky. Jak strašně moc by motoru slušel klasický osmistupňový měničový automat ZF!
Popírá fyziku
Motor dokáže svižně zrychlovat i daleko za tuzemskými dálničními limity. I hodně svižným německým tempem umí jet za 7,5 l nafty na 100 km. A když se snažíte, objeví se na palubním počítači klidně i hodnota kolem šesti litrů. Tuzemskými dálničními limity se lze přesouvat do 6,5 l. A na devadesátku, kdy si motor jen tak ševelí ve 1300 otáčkách, si vystačí i s 5,5 až 6 l. Určitou měrou k tomu přispívá i 48V mildhybridní systém, který vypíná motor, kdykoliv to dává smysl. Plachtit umí A6 opravdu parádně, někdy snad i do kopce. Vypínání a startování motoru je díky reverznímu alternátoru téměř nepostřehnutelné. A když si k tomu přidáte 73litrovou nádrž, meta tisíce kilometrů na jedno natankování není nereálná.
S motorem automaticky dostanete i pohon všech kol quattro ultra. Už to není stálý pohon všech kol, ale obdoba automatického systému pro příčnou zástavbu, pro niž se vžilo označení Haldex. Primárně jsou poháněna přední kola, elektronicky řízená spojka připojuje ta zadní v případě, kdy hrozí ztráta adheze či při rozjezdu. Přiznám se, že si nejsem vůbec jistý, zda bych dokázal poznat rozdíl mezi klasickým quattrem a ultra. Běžný zákazník určitě ne.
Nákladné rozmazlování
Audi se nejlépe vypořádalo s displejovou dobou. Přestože na přístrojové desce není mnoho klasických tlačítek a ovladačů, i díky haptické vazbě (displej se po doteku jakoby promáčkne a cvakne) není ovládání funkci otravné a neodvádí od řízení. A když k tomu přidáte skvělou pozici za volantem, pohodlná sedadla, prvotřídní materiály a těžko popsatelný esprit,
Ale aby interiér vypadal tak dobře jako na fotkách, musíte za to zaplatit. A to platí nejen u Audi, ale i u ostatních prémiových značek. Pokud bych se ale nechtěl něčeho z předlouhého seznamu příplatkové výbavy vzdát, tak je to pneumatický podvozek, který i v kombinaci s 20″ koly zajišťuje neuvěřitelný komfort, virtuální přístrojové desky, prémiového audia Bang & Olufsen, famózně svítících HD Matrix LED světel a asi ani exteriérového paketu S line.
Technická data:
Audi A6 Avant Sport 45 TDI
Motor: V6/vznětový přeplňovaný
Zdvihový objem: 2967 cm3
Max. výkon: 180 kW (245 k)/3500–4750 min-1
Max. točivý moment: 500 Nm/1500–3250 min-1
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 6,4 s
Převodovka: A7
Kombinovaná spotřeba: 6,2 l/100 km
Spotřeba v testu: 6,8 l/100 km
Emise CO2: 158 g/km
Objem zavazadlového prostoru: 565/1680 l
Pohotovostní hmotnost: 1965 kg
Celková hmotnost: 2550 kg
Rozměry d × š × v: 4951 × 1902 × 1514 mm
Rozvor: 2925 mm
Základní cena testovaného vozu: 1 523 323 Kč bez DPH