Toyota Proace Van – pět let klidu v ceně
Toyota Proace Van – pět let klidu v ceně. Nová Toyota Proace Van L1 Active mě s dvoulitrovým dieselem o výkonu 144 koní a manuální převodovkou oslovila jako skvěle vyvážený pracant. Navíc boduje dlouhou zárukou a zajímavou akční cenou.
Střední dodávky od Stellantisu (Peugeot, Citroën, Opel, Fiat) a Toyota Proace vznikají na jedné lince, na kterou se dodávají díly just in time. Liší se pouze designem přídě a logem na volantu. Vyrábí se jako krátká a dlouhá skříň a také jako kombi s druhou řadou sedaček. Výbavy mají různé názvy, ale příliš se neliší. Konkurence mezi jednotlivými značkami pak probíhá spíše v podmínkách prodeje a poprodejních služeb. Toyota aktuálně nabízí zajímavé podmínky.

Pětiletá záruka a něco navíc
Pro novou Toyotu Proace získáte v ceně vozu záruku prodlouženou na celkových pět let nebo do ujetí 250 000 km, která kryje klíčové mechanické i elektronické součástky. Součástí je také pět let bezplatných silničních asistenčních služeb po celé Evropě bez omezení najetých kilometrů.

Velmi populární, zejména pro firemní zákazníky, je operativní leasing Kinto One, kde platíte pouze fixní měsíční splátku za užívání vozu. V této splátce je zahrnut kompletní servis, pojištění a další služby (např. pneumatiky), takže se nemusíte o nic starat a po skončení smlouvy vůz jednoduše vrátíte a můžete pokračovat novou smlouvou s novým autem.

Život za volantem
V kabině nové Toyoty Proace bych se jako profesionální řidič cítil velmi dobře. Teď vlastně píšu taky o modelech Expert, Jumpy, Vivaro a Scudo. Prostor pro řidiče působí přehledně, všechny ovládací prvky jsou logicky uspořádané a snadno dosažitelné. Sedadlo bylo pohodlné i na delší cestě a nabízelo dobrou oporu. Ocenil jsem také dostatek praktických odkládacích prostor a celkově solidní zpracování.

Motor od PSA
Dvoulitrový dieselový motor s výkonem 144 koní (106 kW), jehož vývoj pochází z dřívějšího PSA (Peugeot/Citroën) a který Toyota přebírá v rámci spolupráce na dodávkách, mi přišel jako skvěle vyvážená volba. Díky točivému momentu 370 Nm, dostupnému už od 2000 otáček, působí motor dostatečně živě i při naložení a s přehledem zvládá běžné jízdní situace i dálniční tempo. Spotřeba se držela v rozumných mezích, okolo 7 až 8 l na 100 km v kombinovaném provozu, což je celkem příznivé.

Další motorové varianty
Kromě této testované verze je Proace k dispozici také se slabším motorem 1.5 D (120 k) s manuální převodovkou, silnějším dvoulitrem 2.0 D s výkonem 177 k spojeným výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou a také jako plně elektrická verze s výkonem 136 k a možností volby mezi 50kWh a 75kWh baterií.
Technická data:
Toyota Proace Van L1 2.0 D‑4D 144 6 M/T Active
Motor: Ř4/vznětový přeplňovaný
Zdvihový objem: 1997 cm³
Max. výkon: 106 kW (144 k)/3750 min⁻¹
Max. točivý moment: 370 Nm/2000 min⁻¹
Maximální rychlost: 170–180 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 9,9–10,4 s
Převodovka: M6
Komb. spotřeba: 5,3–6,6 l/100 km
Emise CO2: 139–173 g/km
Pohotovostní hmotnost: 1856 kg
Celková hmotnost: 3100 kg
Objem nákladového prostoru: 5,3 m3
Rozměry d × š × v: 4981 × 1920 × 1895 mm
Rozvor: 3275 mm
Základní cena: 648 000 Kč bez DPH