Testy užitkových vozidel

Toyota Proace Van – pět let klidu v ceně

Toyota Proace Van – pět let klidu v ceně. Nová Toyota Proace Van L1 Active mě s dvoulitrovým dieselem o výkonu 144 koní a manuální převodovkou oslovila jako skvěle vyvážený pracant. Navíc boduje dlouhou zárukou a zajímavou akční cenou. 

Střední dodávky od Stellantisu (Peugeot, Citroën, Opel, Fiat) a Toyota Proace vznikají na jedné lince, na kterou se dodávají díly just in time. Liší se pouze designem přídě a logem na volantu. Vyrábí se jako krátká a dlouhá skříň a také jako kombi s druhou řadou sedaček. Výbavy mají různé názvy, ale příliš se neliší. Konkurence mezi jednotlivými značkami pak probíhá spíše v podmínkách prodeje a poprodejních služeb. Toyota aktuálně nabízí zajímavé podmínky. 

Pětiletá záruka a něco navíc

Pro novou Toyotu Proace získáte v ceně vozu záruku prodlouženou na celkových pět let nebo do ujetí 250 000 km, která kryje klíčové mechanické i elektronické součástky. Součástí je také pět let bezplatných silničních asistenčních služeb po celé Evropě bez omezení najetých kilometrů. 

Verze L1 se skvěle hodí pro rozvážku v centrech měst

Velmi populární, zejména pro firemní zákazníky, je operativní leasing Kinto One, kde platíte pouze fixní měsíční splátku za užívání vozu. V této splátce je zahrnut kompletní servis, pojištění a další služby (např. pneumatiky), takže se nemusíte o nic starat a po skončení smlouvy vůz jednoduše vrátíte a můžete pokračovat novou smlouvou s novým autem. 

Dřevěná podlaha s tovární instalací je zdarma

Život za volantem

V kabině nové Toyoty Proace bych se jako profesionální řidič cítil velmi dobře. Teď vlastně píšu taky o modelech Expert, Jumpy, Vivaro a Scudo. Prostor pro řidiče působí přehledně, všechny ovládací prvky jsou logicky uspořádané a snadno dosažitelné. Sedadlo bylo pohodlné i na delší cestě a nabízelo dobrou oporu. Ocenil jsem také dostatek praktických odkládacích prostor a celkově solidní zpracování. 

Motor od PSA 

Dvoulitrový dieselový motor s výkonem 144 koní (106 kW), jehož vývoj pochází z dřívějšího PSA (Peugeot/Citroën) a který Toyota přebírá v rámci spolupráce na dodávkách, mi přišel jako skvěle vyvážená volba. Díky točivému momentu 370 Nm, dostupnému už od 2000 otáček, působí motor dostatečně živě i při naložení a s přehledem zvládá běžné jízdní situace i dálniční tempo. Spotřeba se držela v rozumných mezích, okolo 7 až 8 l na 100 km v kombinovaném provozu, což je celkem příznivé. 

Dvoumístná kabina je pro spolujezdce pohodlnější

Další motorové varianty

Kromě této testované verze je Proace k dispozici také se slabším motorem 1.5 D (120 k) s manuální převodovkou, silnějším dvoulitrem 2.0 D s výkonem 177 k spojeným výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou a také jako plně elektrická verze s výkonem 136 k a možností volby mezi 50kWh a 75kWh baterií. 

Technická data: 

Toyota Proace Van L1 2.0 D‑4D 144 6 M/T Active

Motor: Ř4/vznětový přeplňovaný

Zdvihový objem: 1997 cm³

Max. výkon: 106 kW (144 k)/3750 min⁻¹

Max. točivý moment: 370 Nm/2000 min⁻¹

Maximální rychlost: 170–180 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 9,9–10,4 s

Převodovka: M6 

Komb. spotřeba: 5,3–6,6 l/100 km 

Emise CO2: 139–173 g/km 

Pohotovostní hmotnost: 1856 kg 

Celková hmotnost: 3100 kg

Objem nákladového prostoru: 5,3 m3

Rozměry d × š × v: 4981 × 1920 × 1895 mm 

Rozvor: 3275 mm

Základní cena: 648 000 Kč bez DPH

Zdroj
redakce

Přečtěte si také

Back to top button