Balikobot.cz: Stále rosteme
Nezávislá služba přímého napojení na dopravce získala za poslední rok další stovky nových uživatelů. Rychlý přehled o tom, jak a komu Balíkobot usnadňuje práci, nám poskytl obchodní ředitel Pavel Kročák.
Balíkobot v současné době využívá 1100 klientů oproti 700 klientům na počátku roku 2018. Jsme smluvní partner s dopravními společnostmi a naši klienti (firmy, které mají sklady a expedují zásilky), využívají přímé API napojení na 10 přepravních společností z České republiky, 7 ze Slovenska a 3 z celého světa. Přepravci z celého světa jsou DHL Express, TNT, UPS. Portfolio přepravců průběžně rozšiřujeme. Zde je důležité zmínit, že zachováváme smluvní podmínky mezi klientem a dopravcem. Díky tomuto partnerství jsme dopředu informování o změnách v API, které pravidelně aktualizujeme bez účasti klientů.
Klientům šetříme na expedici průměrně 36 % času. Expedient si vychystá (napikuje) jednotlivé zboží do zásilky čtečkou. Následně pomocí stejné čtečky čárového kódu dá příkaz k tisku štítku, kdy proběhne validace a poté se automaticky vytiskne štítek z tiskárny.
Efektivní řízení skladu není jen o automatizaci přímo ve skladu, kde se zásilky pikují. Ale mnoho procesů je prováděno ještě v kanceláři, aby byl průchod expedicí co nejsnadnější. Právě toto řeší jedna z funkcí Balíkobotu – Check. Touto funkcí se zvalidují zásilky ještě v kanceláři, těsně před odesláním požadavku na expedici. V případě, že doklad (faktura/výdejka/objednávka) půjde vyexpedovat a nebude mít chyby, dochází k odeslání do čteček na expedici. V případě, že doklad chybu obsahuje, do čteček se nedostane. Rovnou Balíkobot informuje, kde je chyba. Tu musí administrátor opravit, než pošle zásilku do expedice.
Velké množství klientů provádí finální kontrolu před předáním jednotlivých zásilek přepravci. Tato kontrola je často prováděna na více úrovních. Jedna kontrola je prováděna za pomocí elektronické váhy zapojené do systému klienta, která porovnává váhu vychystané zásilky se součtem vah jednotlivých položek na dokladu. Při předávání zásilek řidiči probíhá druhá kontrola pomocí čtečky čárového kódu. Kdy expedient předává pouze ty zásilky, které “odpípal” a k načteným se expedientovi automaticky vytiskne předávací protokol. Tuto kontrolu provádí ve velké míře klienti s vyššími objemy zásilek, kdy přepravce sváží zásilky několikrát denně.
Po předání dopravci může expedient dále sledovat, kde se jeho zásilka nachází, aniž by se musel logovat do systému přepravce. Balíkobot vrací zpět do systému klienta nejen číslo zásilky, ale i celý trackovací link na konkrétní zásilku. Dále jsou přímo do systému klienta vraceny informace o pohybu zásilky. Nejoblíbenější sledovací funkcí je Track Status, díky které vidí expedient v systému stavy (doručeno, nedoručeno, stornováno a další). Na tyto vrácené stavy se napojují automatické procesy, ať už s ohledem na informovanost zákazníka nebo marketingové procesy.
Více informací naleznete na stránkách balikobot.cz