Zprávy

České start-upy se vydávají objevovat japonský trh

Chytrý asistent pro motorkáře, propojení s online světem pro seniory, propojení cestujících při dlouhých letech a snadný způsob videoprodukce.

To jsou produkty, s kterými čtyři české start-upy vyráží do Japonska na jednu z nejvýznamnějších technologických konferencí Slush Tokyo. Projekt CzechDemo agentury CzechInvest jim pomůže s úhradou letenek, výstavního prostoru, marketingových materiálů a vstupu na konferenci. Zdarma mohly čerpat až 10 hodin mentoringu, který je na akci připravil.
 
„Přes větší geografickou vzdálenost představuje Japonsko velký a ucelený trh s velmi zajímavou návratností investic a ziskovostí obchodních aktivit. Počet akcí typu Slush Tokyo v Japonsku vzrůstá, což na tento trh přitahuje nové hráče a investory,“ říká Jiří Fusek, zástupce agentury CzechInvest v Japonsku. „Zájem mají zajištěný zejména start-upy z oblasti IoT, fintech a robotiky, ale také ty navazující na tradiční technologickou specializaci země,“ dodává.
 
Jízdního asistenta pro motorkáře kombinujícího IoT řešení a mobilní aplikaci, který naviguje, varuje před nebezpečím a zároveň jezdce trénuje, v Japonsku představí NaviRider. Tento start-up zároveň využívá kosmických technologií a rozvíjí se s podporou kosmického inkubátoru ESA BIC Prague. Spolupracuje s firmami jako BOSCH a T-Mobile.
 
Jednoduše a zábavně vstoupit do digitálního světa, být v online kontaktu s rodinou a známými, a vystoupit tak ze sociálního vyloučení, umožňuje seniorům jednoduché a bezpečné prostředí Oscar Senior. Jako jediný český zástupce byl tento start-up vybrán do Startup Pitch Competition, kde se v konkurenci osmdesáti dalších bude ucházet o titul nejlepšího start-upu konference Slush Tokyo.
 
Webová aplikace Skychatters propojuje cestující se stejnými zájmy a cílovými destinacemi při dlouhých letech. 60SCNDS je revoluční způsob rychlejší a levnější tvorby profesionálních videí na míru.
 
Na konferenci pro technologické talenty Slush Tokyo se čtyři české start-upy budou moci setkat s nejvýznamnějšími mezinárodními investory. Od roku 2008, kdy se konference poprvé konala, tehdy jako komorní akce pro 300 účastníků, se Slush Tokyo rozrostlo na mezinárodní setkání o tisícovkách návštěvníků. Cíl si však zachovává stejný – pomáhat další generaci firem uspět v globálním světě.
 
Díky projektu CzechDemo získají české start-upy sedmdesátipětiprocentní slevu na vstup, výstavní prostory a marketingové materiály, padesátiprocentní slevu na zpáteční letenky pro 2 osoby, zcela zdarma překlady propagačních materiálů a až 10 hodin mentoringu v oblasti prezentačních dovedností, rizikového kapitálu, obchodních partnerství a marketingu.
 
Zároveň pro ně CzechInvest zajistil celodenní program, který jim má pomoci navázat ty správné kontakty s místní start-upovou a podnikatelskou komunitou. V úterý 27. března 2018 se na Velvyslanectví České republiky v Tokiu seznámí se specifiky a obchodními zvyklostmi japonského trhu a setkají se například se zástupcem Japan External Trade Organization (JETRO) či firmy Avast, který jim popíše specifika a doporučení ohledně vstupu na japonský trh. Dozví se podrobné informace o zdejším start-upovém prostředí a navštíví také místní podnikatelský inkubátor Plug’n‘Play Shibuya.
 
Projekt CzechDemo je realizován z programu Marketing, prioritní osy č. 2 „Rozvoj podnikání a konkurenceschopnosti malých a středních podniků“ v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost.
 
 

Přečtěte si také

Back to top button