Zprávy

Iveco uvádí na trh Nový Stralis NP

Revoluční nákladní vůz na zemní plyn pro udržitelnou dálkovou přepravu.

Nový Stralis NP je prvním nákladním vozidlem s pohonem na zemní plyn, které je speciálně navrženo pro dálkovou přepravu. 
Je to jediný vůz s pohonem na stlačený nebo tekutý zemní plyn nebo jejich směs, který přináší takovou sílu, komfort, technologii převodovky a dojezdovou vzdálenost, aby vyhovoval misím v dálkové přepravě. 
 
Nový Stralis NP disponuje novým motorem, který zvládá 400 hp a 1700 Nm krouticího momentu, to je stejně jako jeho naftový ekvivalent, a o 17 % více, než jeho největší konkurent. 12stupňová automatizovaná převodovka razantně zvyšuje odolnost, snižuje náklady a zlepšuje komfort jízdy. Kabina Hi-Way poskytuje funkční prostředí s veškerým potřebným komfortem pro mise dálkové přepravy. 
 
S dojezdovou vzdáleností až po 1500 km boří Nový Stralis NP veškeré hranice a činí vůz na zemní plyn plně použitelným pro veškeré mise, včetně mezinárodní dálkové přepravy. Čisté palivo, na které tento vůz jezdí, je zárukou přístupu do center měst, kde jsou omezení týkající se snížení hluku a emisí čím dál přísnější. 
 
Iveco uvádí na trh Nový Stralis NP, který jezdí na stlačený nebo tekutý zemní plyn a je prvním mezinárodním nákladním vozem s největší udržitelností. Je to opravdu přelomový produkt s četnými prvotinami ve svém odvětví. 
 
Je vybaven novým motorem Iveco Cursor 9 Natural Power Euro VI, prvním svého druhu, který přináší stejnou sílu a výstupní točivý moment jako jeho naftový protějšek. Je prvním nákladním autem na plyn s 12stupňovou automatizovanou převodovkou: převodovka Eurotronic zajišťuje nižší spotřebu a vyšší komfort jízdy. Ve verzi LNG-only (pouze LNG) má Nový Stralis NP rekordní dojezd až 1500 km. Je vybaven Hi-Way kabinou, která byla poprvé představena u vítěze „Mezinárodního nákladního vozu roku 2013“ vozidla Stralis HiWay a která je velmi chválena zákazníky pro svou funkčnost a komfort, který nabízí pro dálkové mise.  
 
Pierre Lahutte, prezident značky Iveco, uvedl: „Iveco bylo prvním výrobcem ve světě užitkových vozidel, který si v roce 1991 uvědomil potenciál zemního plynu. Přinesli jsme na trh nákladní auta, lehké užitkové vozy i autobusy na zemní plyn. Výsledkem je, že dnes máme vozový park, který čítá více než 15 000 plynových vozidel v Evropě. Nový Stralis NP staví na rozsáhlých zkušenostech Iveca, které umožnily  udělat krok do budoucnosti: je to opravdu zcela první nákladní vůz na zemní plyn na trhu, který je rovnocennou alternativou naftových vozů, navíc je to vůz s nejvyšší udržitelností v rámci dálkové přepravy.“
 
Vylepšení, která Nový Stralis NP přináší, se podílejí na snížení celkových nákladů vlastnictví o 3 % v porovnání s předchozím modelem, který už měl náklady palivového čerpadla až o 40 % nižší než jeho naftový ekvivalent. 
 
Nejlepší výkon ve své třídě
 
Nový 8,7l motor Iveco Cursor 9 Natural Gas pracuje na bázi stechiometrického řešení, které Iveco vyvinulo před 25 lety a které se ukázalo být nejprověřenější a nejspolehlivější technologií na trhu. Výkon byl nadále zvýšen důležitými průmyslovými novinkami: přeprofilované sací potrubí snižuje spotřebu paliva, vstřiky a systém vstřikování  byly modifikovány tak, aby byl umožněn vyšší tlak vstřiku pro nejlepší výkon ve své třídě, nový třícestný katalyzátor s vysokým průtokem minimalizuje hluk a spotřebu. 
 
Motor má výkon 400 hp a kroutící moment 1700 Nm, stejně jako dieselový ekvivalent, tím dosahuje nejlepší poměr hmotnost/výkon ve své třídě, nejvyšší výkon, nejdelší servisní intervaly a  tichý provoz. Přináší o 17 % více síly a o 6 % vyšší točivý moment než jeho největší konkurent.  
 
12stupňová automatizovaná převodovka snižuje spotřebu paliva Nového Stralisu NP a zvyšuje jeho jízdní komfort. Navýšená kapacita plynových nádrží zvyšuje dojezdovou vzdálenost u verze LNG-only (pouze LNG) na rekordních 1 500 km. Nový Stralis NP představuje tento výjimečný výkon při zachování stejného užitečného zatížení jako naftová verze vozu. 
 
Nejnižší náklady na celkové vlastnictví ve své třídě 
 
Jednoduchý systém zpracování spalin bez AdBlue, bez filtru částic a bez aktivní regenerace významně snižuje nároky a náklady na údržbu. Navíc k funkcím snižujícím celkové náklady na vlastnictví, které jsou u naftové varianty, Nový Stralis NP nabízí výjimečný komfort jízdy a bezpečnost s integrovaným hydraulickým retardérem, asistentem rozjezdu do kopce, adaptivním tempomatem (ACC) ve standardní verzi. S modelem Stralis NP se Ivecu podařilo dostat vozy na plyn ze specifického trhu na trh masový. 
 
Služby nové generace od Iveca jsou pro Stralis NP nabízeny ve standardu: také exkluzivní Garance provozuschopnosti, která zaručuje, že vozidlo bude během 24 hodin znovu provozuschopné, v případě poruchy. Opravy jsou prováděny v nejbližší Iveco Truck stanici. Další služby jsou služby konzultací orientované na efektivní využití paliva, které obsahují TCO2 reportování a poradenství.
 
Nejvyšší komfort ve své třídě: Hi-Way kabina
 
Nový Stralis NP je vybaven dálkovou kabinou Hi-Way, která byla představena u „Mezinárodního nákladního vozu roku 2013“, vozidla Stralis Hi-Way, a která se od té doby stala oblíbencem řidičů. Tato kabina s vysokou střechou je navržena pro řidiče tak, aby zajistila perfektní pracovní prostředí vedoucí k maximální produktivitě i v těch nejnáročnějších misích dálkové přepravy. S vnitřní výškou okolo 2 m a vnitřním objemem více než 10 m3, je to ta největší a nejpohodlnější kabina v kategorii nákladních aut na zemní plyn. 
 
Kabina Hi-Way nabízí prvky obyvatelnosti, které jsou nejlepší ve své třídě: tiché vnitřní prostředí, ovládání vnitřního klimatu, odkládací prostory, infotainment, ergonomii řízení a zařízení pro nocování s možností volby jedné nebo dvou postelí. Může být vybavena veškerými funkcemi infotainmentu a komfortu. Ergonomická a funkční palubní deska je rozložena pro maximální bezpečnost a komfort tak, že veškeré ovládací prvky jsou v dosahu, aniž by se řidič musel předklánět nebo natahovat. 
 

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button