Letecká doprava
Embraer čeká na Středním východě silný zájem o svá letadla
Brazilský výrobce letadel pro regionální dopravu Embraer by mohl prodat v oblasti Středního východu do roku 2030 více než tři stovky strojů za zhruba 14 miliard dolarů (asi 260 miliard Kč).
Na mezinárodním aerosalonu v Dubaji to podle agentury Reuters řekl viceprezident divize komerčních letadel Embraeru pro Střední východ a Afriku Mathieu Duquesnoy. Firma, která většinu své produkce vyváží, odhaduje poptávku po svých letadlech na Středním východě v období 2011 až 2030 na 310 strojů. Embraer nabízí letadla pro 60 až 120 cestujících.
Embraer nedávno odložil plány na expanzi do segmentu větších letadel, kde by konkuroval americkému Boeingu a evropskému Airbusu. Místo toho se firma zaměří na modernizaci motorů ve svých letadlech E-Jet. Nyní o tom jedná s výrobci motorů Pratt & Whitney, CFM a Rolls-Royce, sdělil v Dubaji prezident divize komerčních letadel Embraeru Paulo Cesar Souza e Silva.
Embraer dodal zákazníkům ve třetím čtvrtletí 28 komerčních a 18 firemních letadel. Na červnovém mezinárodním aerosalonu v Paříži získal zakázky na 39 regionálních letadel Embraer 190 v hodnotě 1,7 miliardy dolarů. Hlavním konkurentem Embraeru je kanadský Bombardier. Obě společnosti se stále více tlačí do segmentu ovládaného dominantními světovými výrobci velkých letadel Boeingem a Airbusem.
Embraer nedávno odložil plány na expanzi do segmentu větších letadel, kde by konkuroval americkému Boeingu a evropskému Airbusu. Místo toho se firma zaměří na modernizaci motorů ve svých letadlech E-Jet. Nyní o tom jedná s výrobci motorů Pratt & Whitney, CFM a Rolls-Royce, sdělil v Dubaji prezident divize komerčních letadel Embraeru Paulo Cesar Souza e Silva.
Embraer dodal zákazníkům ve třetím čtvrtletí 28 komerčních a 18 firemních letadel. Na červnovém mezinárodním aerosalonu v Paříži získal zakázky na 39 regionálních letadel Embraer 190 v hodnotě 1,7 miliardy dolarů. Hlavním konkurentem Embraeru je kanadský Bombardier. Obě společnosti se stále více tlačí do segmentu ovládaného dominantními světovými výrobci velkých letadel Boeingem a Airbusem.