Motorismus

Elektrický Opel Vivaro-e přichází na trh se zaváděcí cenou 670 000 Kč bez daně

Po Peugeotu e-Expert si mohou čeští zákazníci koupit další elektrickou dodávku z dílny PSA. Láka na sympatickou zaváděcí cenu.

Nové Vivaro-e je prvním čistě elektrickým modelem německé automobilky Opel, který bude k dispozici bude ve třech délkách a v mnoha karosářských verzích. Zájemci o Vivaro-e mohou volit ze dvou verzí baterií: základní model má sadu Li-ion baterií o kapacitě 50 kWh umožňující dojezd až 230 km (dle cyklu WLTP1), větší verze má 75 kWh a garantovaný akční rádius až 330 km.

Opel Vivaro-e mit 50 kWh-Akku für eine vollelektrische Reichweite von 230 Kilometern

Pro uvedení na trh Opel připravil speciální zaváděcí ceny: Nejmenší Vivaro-e velikosti „S“ s baterií 50 kWh stojí v základu 670 000 CZK bez DPH, což je velmi blízko ceníkové ceně verze poháněné podobně výkonným turbodieselem 2.0 CDTI/110 kW, která začíná na 640 490 CZK bez DPH.

Nové Vivaro-e si zachovává dokonalou flexibilitu, jako mají všechny model s konvenčním pohonem spalovacím motorem, i srovnatelnou užitečnou hmotnost 1275 kg. Velkou předností skříňového Vivara-e je nabídka továrně montovaného tažného zařízení pro připojení brzděného přívěsu o hmotnosti až 1000 kg – tím se může pochlubit jen několik málo elektromobilů.

Trakční baterie Vivara-e se skládá z 18 (50 kWh), resp. 27 (75 kWh) modulů. Protože už od počátku příprav řady Vivaro se počítalo s elektrickou alternativou, baterie (uložené pod podlahou Vivara-e) naprosto nijak neomezují jeho nákladový prostor. Navíc toto umístění baterie snižuje těžiště vozu, což zlepšuje stabilitu jízdy v zatáčkách nebo v silném větru, a to i při plném zatížení. Sofistikovaný regenerativní brzdový systém, který velmi efektivně dobíjí baterie při zpomalování a brzdění, přispívá k prodloužení dojezdu.

2020 Opel Zafira-e Life

Výkon trakčního elektromotoru 100 kW/136 k a jeho točivý moment 260 Nm propůjčuje elektrickému Vivaru-e lepší dynamiku, než jakou disponuje většina konkurenčních elektrických užitkových vozů. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h, což na jedné straně dovoluje standardní dálniční provoz, na druhé straně podporuje co nejdelší dojezd.

Přečtěte si také

Back to top button