Motorismus

Mercedes-Benz EQV: elektrifikovaná třída V

Model EQV je prvním prémiovým MPV značky Mercedes-Benz s výhradně elektrickým pohonem a hodně zajímavým dojezdem přes 400 km. V Česku se prodává od května za cenu od 1,6 milionu korun.

Sada akumulátorů je uložena pod podlahou a opatřena ochrannými prvky proti poškození. Toto umístění snižuje těžiště vozidla a ve srovnání s konvenčním typem nijak neomezuje variabilitu a funkčnost interiéru. Sedadla lze sestavit v rozmanitých konfiguracích pro přepravu až osmi osob. Variabilní zavazadlový prostor může mít objem až 1410 litrů. EQV je ideálním vozem pro rodiny i volnočasové aktivity, Stejně tak skvěle poslouží jako prestižní firemní vozidlo. Uplatnění najde také při přepravě VIP, nebo hotelových hostů.

Výkonný pohon

EQV pohání elektromotor s největším výkonem 150 kW (204 k), trvalý výkon je 70 kW (95 k). Nejvyšší točivý moment vrcholí hodnotou 362 N.m. Jízda s modelem EQV je díky tomu nejen plynulá a tichá, ale v neposlední řadě i díky již zmíněnému nízkému těžišti, také extrémně dynamická. Elektrickou energii dodává kapalinou chlazená sada lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 90 kWh.

Také elektrická třída V si může cestující hýčkat na přání dodávaným vzduchovým odpružením AIRMATIC s automatickým udržováním stálé světlé výšky. V případě potřeby dokáže tento systém zvýšit světlou výšku. Ve vyšších rychlostech ji naopak snižuje. Tím se minimalizuje aerodynamický odpor vzduchu, což má pozitivní vliv na spotřebu elektrické energie, a tedy i na dojezd.

Volitelná rekuperace

The Mercedes-Benz EQV: electric, versatile, intelligent

Řidič si může individuálně nastavit intenzitu rekuperace pomocí páček na volantu z pěti úrovní:

  • V poloze D Auto přizpůsobuje EQV úroveň rekuperace dynamicky a předvídavě s rozsahem zpomalení od 0 do -2 m/s², a to na základě dat poskytovaných bezpečnostními asistenčními systémy, kamerou a funkcí navigace.
  • V režimu D + jede EQV setrvačností bez rekuperace (0 m/s2).
  • V módu D zpomaluje EQV rekuperační sílou, která je porovnatelná s konvenčním brzděním motorem (-0,6 m/ s2).
  • V nastavení D – se rekuperační zpomalení zvýší na -1,5 m/ s2.
  • D – – znamená, že elektromotor poskytuje maximální rekuperační zpomalení -2 m/ s2. V tomto režimu je možné vůz řídit jen jedním pedálem.

Výkon vs. dojezd

K dispozici jsou rovněž čtyři jízdní režimy, které nastaví vozidlo například pro maximální komfort, nebo maximální dojezd:

  • Standardní nastavení C poskytuje maximální výkon elektromotoru 150 kW a maximální točivý moment 362 N.m, ve spojení s vysokým výkonem topení a klimatizace.
  • Program E sníží výkon motoru na 100 kW a točivý moment na 293 Nm při zachování běžného výkonu topení a klimatizace
  • Režim E+ by měl zajistit maximální dojezd. Výkon motoru sníží na 80 kW a maximální točivý moment na 293 N.m. Výrazně nižší je i výkon topení a klimatizace.
  • Mód S aktivuje sportovní režim. Elektromotor poskytuje nejvyšší výkon 150 kW a maximální točivý moment 362 N.m v kombinaci s rychlými reakcemi na pohyby pedálu plynu a s výkonným topením a klimatizací.

Rychlé nabíjení

Model EQV lze standardně nabíjet střídavým proudem (AC) doma nebo na veřejných nabíjecích stanicích výkonem až 11 kW, nebo stejnosměrným proudem (DC) výkonem až 110 kW na rychlonabíjecích stanicích. Uživatelé si také mohou definovat stav nabití, při němž vozidlo doporučí další nabíjecí zastávku, nebo zbývající dojezd po příjezdu do cíle.

Služba Mercedes me Charge poskytuje přístup k veřejným nabíjecím stanicím více než 300 poskytovatelů, včetně rychlonabíjecích přípojek IONITY.

Přečtěte si také

Back to top button