Motorismus

Nová řada Setra ComfortClass 500

Orientovaná na budoucnost a dynamiku.

První dojem  z pohledu  na novou generaci zájezdové řady ComfortClass 500 je zřejmý. Autobus Setra  dynamický  a sebevědomý, je  to  nové srovnávací měřítko v komfortu a bezpečnosti, dává novou  definici  autobusu v  prémiového segmentu. Na podzim roku 2012 se začnou prodávat v  dvouosém provedení  pod označením  S 515 HD, nebo dvou a tříosý s  typovým označením  S 516 HD, typ  S  517  HD bude v provedení pouze jako tříosý.
 
Nová řada 500 upoutá svojí formou, která je  výsledkem spojení zkušeností věcí ověřených a nejnovějších prvků v oblasti inovace, pohodlí, hospodárnosti a bezpečnosti, ve kterých si tato ulmská značka získala pozici leadera na autobusovém trhu. Lothar Holder, vedoucí prodeje značky Setra, EvoBusu GmbH říká: „S novou řadou ComfortClass 500 chceme naše zákazníky připravit na přicházející novou éru. S generací vozidel řady 500 stavíme nová měřítka v oblasti technologií, designu, aerodynamiky, efektivnosti a přibližujeme se již dnes budoucnosti.“ 
 
Typickým znakem ComfortClass 500 je oblá, lehce stoupající a následně klesající boční linie s novým výrazným prvkem na B-sloupku, která je součástí celého vozidla. V přední části dává autobusu přívětivý, ale rozhodný výraz. Dlouhý střešní přechod spolu s více vyklenutým čelním sklem je výrazný, protažený až hluboko k přední masce s logem, které je tvořeno trojrozměrným písmem. Přední  část vozu  byla  pečlivým vývojem optimalizována, stejně tak jako nově vytvořená zpětná  zrcátka. Společně  s nově řešenou  aerodynamickou zadní částí a dalšími detaily dosahuje ComfortClass 500 dosud pro tento segment  vynikající hodnotu odporu vzduchu  Cw– 0,33.  Nové modulárně uzpůsobené světlomety a směrová světla se zjevně  nezaměnitelnými prvky  podtrhují dojem hodnoty, bezpečnosti  a spolehlivosti a   jsou počatkem  průběžné linky , která  pokračuje po bocích a dáva vozidlu naprosto osobitý charakter  a  sndadnou identifikovatelnost.
 
Řada ComfortClass 500 již nyní splňuje emisní normy Euro VI, která vejde  v platnost až v roce 2014 a obsahuje v celkovém konceptu také mnoho bezpečnostních prvků, které jsou zakotveny v zákonných nařízeních pro následující léta.  K tomu patří mimo jiné povinné vybavení asistenčními systémy platné od roku 2015 a o dva roky později vstoupí v platnost směrnice č. ECE-R 66/01, která předepisuje zvýšenou pevnost konstrukce autobusu při zkoušce na převrácení. V tomto směru vyvinula značka Setra koncept lehké konstrukce s nízkou hmotností při vyšší tuhosti a pevnosti skeletu karoserie.
 
Autobusy nové řady ComfortClass 500 budou vybaveny hnacím agregátem nové generace „BlueEfficiency Power“ od firmy Mercedes-Benz. Šestiválcový motor nové konstrukce OM 470 s objemem 10,7 litrů je velice výkonný s optimalizovanou spotřebou a má při 1800 ot./min výkon  315 kW (428 k). Motor disponuje maximálním kroutícím moment 2 100 Nm, kterého dosahuje již při 1 100 ot./min.  Aerodynamicky tvarovaná karoserie řady ComfortClass 500, jejíž pohotovostní hmotnost byla výrazně snížena na sebe upozorní nejenom množstvím variant ve výbavě, ale také ještě nižší spotřebou paliva.
 

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button