Motorismus

O nový Opel Frontera je enormní zájem

O nový Opel Frontera je enormní zájem. V říjnu loňského roku se otevřely objednávkové knihy na netrpělivě očekávané SUV Frontera německé automobilky Opel – a soudě podle počtu již došlých objednávek je Frontera pro Opel opravdu trefou do černého.

A dnes Opel přihodil další trumf, když zveřejnil tuzemskou cenu elektrické verze Frontera Electric – ta dokazuje, že cenové navýšení elektromobilu proti spalovací verzi nemusí být vůbec likvidační!

Frontera Hybrid: Atraktivní SUV sází na prostor a praktičnost 

V říjnu loňského roku začali dealeři značky Opel v ČR nabízet první Frontery Hybrid s hybridním pohonem se 48-voltovou technologií. Cena mimořádně praktické Frontery Hybrid 1.2 Turbo 74 kW/100 k s inovativní dvouspojkovou automatickou převodovkou eDCT6 začíná na 549 990 Kč, základní dlouhodobá akční cena výkonnější verze 1.2 Turbo 100 kW/136 k eDCT6 činí 589 990 Kč. 

„Během pouhých třech měsíců už evidujeme více než čtyři stovky závazných objednávek – dlouhé roky nepamatuji tak raketový start nějakého našeho nového modelu,“ říká Jakub Kučmaš, odpovědný za prodeje vozů Opel v ČR. „Frontera míří na city i rozum: Svým designem se jasně odlišuje od konkurentů a zároveň se profiluje jako vysoce praktický rodinný automobil, který za rozumnou cenu nabízí mimořádně hodnoty. Nejsilnějšími stránkami Frontery jsou flexibilita, prostornost a perfektně poskládaná výbava. Velkou výhodou proti konkurenci je, že máme v nabídce nejenom pětimístné, ale i sedmimístné verze – to z Frontery dělá ideální vůz pro početnější rodiny, skupiny přátel a obecně aktivní osobnosti.“ 

Frontera vyniká také vysokým statickým zatížením střechy (240 kg), což např. umožní bezpečné užívání stále populárnějších střešních stanů. O zavazadla se postará prostorný zavazadelník základního objemu 460 l, který se sklopením zadních sedadel zvětší až na 1600 litrů.  

Dvakrát hybridní benzín

Frontera vyjela nejprve jako hybrid s přeplňovaným zážehovým tříválcem 1.2 Turbo v kombinaci se 48-voltovou technologií. Tříválec 1.2 Turbo, který se nabízí ve výkonových verzích 74 kW/100 k a 100 kW/136 k, byl vyvinut speciálně pro hybridní pohon. Zážehový motor funguje v kombinaci s elektromotorem o výkonu 21 kW/28 k, výraznou novinkou je elektrifikovaná šestistupňová dvouspojková převodovka eDCT6, která je standardem pro všechny verze. Spotřeba paliva a emise CO2 hybridních verzí jsou výrazně nižší než u vozů s konvenčním pohonem – podle metodiky WLTP si hybridní Frontera řekne jen o 5,5 l benzinu na 100 km jízdy. Maximální rychlost Frontery 1.2 Turbo 100 k činí 180 km/h, silnější verze 136 k se rozjede až na 190 km/h. 

Elektrická verze nemůže chybět!

Právě dnes Opel začíná nabízet i čistě elektrickou Fronteru Electric, která dokládá, že cenový „odskok“ elektromobilů od spalovacích sourozenců nemusí být likvidační: Skvěle vybavená Frontera Electric poháněná elektromotorem 83 kW/113 k začíná na atraktivní ceně 629 990 Kč (s DPH), což je jen o 80 tisíc korun více než činí cena hybridní Frontery Hybrid s motorem nižšího výkonu 74 kW/100 k. Přitom normovaný dojezd Frontery Electric cca 305 km postačí pro každodenní nasazení v běžném provozu. Časem by se v nabídce měly objevit elektrické verze s dojezdem až 400 km. 

Dva stupně výbavy 

Frontery jsou na českém trhu dostupné ve dvou výbavových stupních: „Edition“ a „GS“. Už základní verze Edition má mít velmi bohatou výbavu (mj. Intelli-LED světlomety manuální klimatizace, kompletní elektrické ovládání oken a zrcátek, 10“ digitální přístrojový panel, inteligentní tempomat nebo systém rozpoznávání dopravních značek…), vyšší verze GSpotom dostala např. multimediální infotainment s 10“ barevným dotykovým displejem a navigací, zadní kameru, bezdrátovou nabíječku telefonu, ergonomická sedadla Intelli-Seat, automatickou klimatizaci nebo 17“ litá kola…

Robustní styling, mnoho praktických vychytávek 

Jako první sériový model německé automobilky Opel nese nová Frontera ve středu čelní masky Opel Vizor nedávno představené nové logo značky. Výrazné podběhy a prahy kol a originální C-sloupek karoserie podtrhují robustní charakter vozu. A moderní stylistické trendy převládají i v interiéru. Řidič a cestující se dívají na kokpit s nově navrženým volantem a 10“ displejem, Frontera nabízí i inovativní dokovací stanici pro mobilní telefony.

Pohodlí cestujících je pro novou Fronteru nejvyšší prioritou. Řidič a jeho spolujezdec vpředu mají (Edition za příplatek, GS standard) zcela nová patentovaná sedadla Intelli-Seat se speciálním čalouněním, které snižuje tlak na kostrč. 

Zdroj
Opel

Přečtěte si také

Back to top button