Motorismus

První krok ke 150 000 vozidlům

Scania investuje na 1,5 miliardy švédských korun do zvýšení výrobní kapacity ze současných 100 000 vozidel ročně na 120 000 kusů.

„To je ale jen první krok k dosažení technické schopnosti produkce 150 000 vozidel ročně,“ říká Anders Nielsen, vedoucí výroby a zásobování. 

Do čeho a jak bude Scania investovat, aby zvýšila produkci? 
„Investice se v příštích pěti letech soustředí na naše nynější montážní linky motorů, budek řidiče, převodovek a náprav ve Švédsku. Tyto závody jsou pro nás stále páteřními prvky v činnosti Scanie.Tyto investice se začnou projevovat od druhé poloviny roku 2011. Zahrnují kombinaci úprav založených na nepřetržitém vývoji pracovních postupů a částečně i instalaci nového strojního zařízení. Nebudeme však potřebovat vybudování žádných nových výrobních jednotek. Můžeme dosáhnout kapacity 150 000 vozidel ročně v dosavadních výrobních areálech. Jinými slovy – budou je tvořit relativně nevelké vložené prostředky, které však budou představovat velký přínos a projeví se především vyšší efektivností provozních nákladů.“
Výrobní závody Scanie ve Švédsku jsou nyní situovány poměrně daleko od výrazně rostoucích trhů, například v Asii a na Středním Východě. Představuje to problém? 
„Vůbec ne! Máme vybudovanou soustavu regionálních výrobních středisek ve strategických místech po celém světě tak, abychom se přiblížili našim zákazníkům. Vize vychází z představy o tom, že finální kompletace vozidel by měla být co nejblíže uživatelům, zatímco neprostá většina montážních prvků pochází z našich progresivních výrobních základen v Evropě a Jižní Americe. V současnosti máme regionální montážní centra v Rusku, Jižní Africe, Dubaji, na Tchajvanu, v Malajsii a Jižní Koreji.“

Jak dokáže Scania zvýšit produkci se stávajícím počtem zaměstnanců? 
„Stavbou budoucnosti na základě našeho modelu schopnosti vést, který zainteresuje všechny zaměstnance, aby se podíleli na stálém zdokonalování. Nepřetržité úsilí – Scania Production System (SPS) – to je mocný nástroj zvyšování produktivity a důležitý prvek našeho úspěchu. Během krize v období 2008 až 2009 jsme věnovali velkou pozornost dalšímu vzdělávání našich zaměstnanců v těchto pracovních metodách. To vytváří velmi dobrý základ pro budoucnost.“

Které jsou hlavní cíle v efektivnosti výroby? 
„Na začátku devadesátých let Scania zvyšovala produktivitu práce řádově o pět procent ročně, což bylo velmi dobré. Nyní však budeme muset zvýšit naše úsilí tak, abychom úspěšně dosáhli rozšíření výroby na 150 000 vozidel ročně při nezměněné velikosti kádru zaměstnanců do další cyklické špičky. Pracujeme na dosažení produktivity z dnešních osmi vozidel na výrobního pracovníka a rok na patnáct do příští ekonomické špičky.“
 

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button