Volkswagen chce mít elektrické a autonomní dodávky. Má proto nové vedení
Volkswagen užitkové vozy se chystá na autonomní budoucnost a proto mění vedení vývoje. Kai Grünitz je jmenován vedoucím vývoje, Christian Senger přicházející z BMW se ujímá u výrobce lehkých užitkových vozů nové funkce vývoje autonomní jízdy a oblasti MaaS/TaaS (mobilita a přeprava jako služba).
Diplomovaný strojař a inženýr ekonomie Kai Grünitz pracuje pro Volkswagen již 24 let a v průběhu své kariéry vykonával různé funkce ve vývoji a managementu. Z pozice asistenta představenstva ve vývoji značky ŠKODA přešel v roce 2012 ke značce Volkswagen Užitkové vozy. V jejím ústředním sekretariátu měl na starosti oblast podnikového plánování. V roce 2014 převzal vedení oddělení mechatronických podvozkových systémů a následně mu byly svěřeny další funkce ve vývoji užitkových vozů. Od začátku roku 2020 pracoval Kai Grünitz ve funkci technického ředitele pro autonomní vozy a T7.
Christian Senger je rovněž diplomovaný inženýr v oboru strojírenství. Jako generální ředitel dosud vedl organizaci Car.Software, která vyvíjí mimo jiné vlastní operační systém pro všechny modely koncernu Volkswagen, automobilový datový cloud a novou elektronickou architekturu. Předtím vedl koncepci a vývoj produktové řady e-Mobility a zásadním způsobem se podílel na urychlené realizaci elektrické ofenzivy značky Volkswagen. Nesl tak odpovědnost za modulární platformu MEB pro elektromobily a za vozidla rodiny ID. Před svým nástupem do společnosti Volkswagen v roce 2016 pracoval Senger ve vedoucích funkcích pro různé společnosti. Mimo jiné byl vedoucím oddělení Systems & Technology ve společnosti Continental Automotive GmbH nebo vedoucím oddělení produktových konceptů, řízení energie a vývoje konceptů kompletních vozidel z produktové rodiny BMWi (i3 a i8) v koncernu BMW Group.